| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
KRIS! Jag är i akut hjälp av er med min defekta ratt!
|
2 besök senaste veckan (1055 totalt) |
|
Halloj! Jag har lyckats slarva bort kvittot på den nya fina momoratten (den svarta, som Logitech körde subventionering på). Naturligtvis har högra "paddeln" gett upp i dagarna...urrrk.
Nu till frågan - finns det någon vänlig själ därute med en likadan ratt, som handlat på onoff....som kunde bistå med ett kvitto? Det skulle vara MYCKET uppskattat! /J |
||
|
Brukar det inte stå någon form av serienummer på kvittot/garantisedeln? Kan ev. bli problem då.
De kanske kan hitta sin kopia ändå om du vet vilken dag du köpte den _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
|
Är du händig så är det bara o löda lite...
http://forum.racesimcentral.com/show _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Respekt Magnus!
Jag är lelle händig med lödkolv och skruvmejsel.
När man ser konstruktionen....och drar sig till minnes hur grejerna hanterats under vilda race i GTR....så är det inte så svårt att förstå vad som hänt.
TACK! /J - återkommer med en rapport... |
||
|
Jahapp....inte var mikroswitchen saboterad, pinnen som går emot den är det dock.
Fet äcklig ABS-plast med, undrar om det går att limma - skall göra ett seriöst försök med lite epoxy, annars blir det till att skriva ett snyftbrev till Logitechs supportavdelning. Tack igen Magnus! /J |
||
|
Såja...nu lirar det igen, hoppas att mitt epoxyspacklande gav resultat!
Stort tack till Magnus! /J |
||
|
....nehej inte det nej...epoxylimmad paddel klarade sig ett par veckor.
och logitech verkar INTE vara villiga att sälja en ny liten plastbit, de vill krångla och skicka hela rattar fram och tillbaka, och man blir utan i 3 veckor..... Tacka vet jag gamla Thrustmaster...när fjädrarna på gaspedalen rasade kom det nya med flygfrakt, och ett par nya pottar skickade de med som plåster på såren. Det är skillnad det... /J |
||
Hmm, kanske man skulle höra av sig till Thrustmaster då, fjädrarna på min börjar bli ganska slappa. |
||
|
Hade ungefär samma problem med min Thrustmaster modena ratt men där blev det stenhårt nobben... Dom tog bara tillbaks o bytte ratten mot uppvisande av kvitto. Frågade om dom inte hade några fjädrar på lager men se det hade dom verkligen inte!!
Men men jag får ju en anledning till o köpa en momo istället.
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2 besök senaste veckan (1055 totalt) |