Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3159 besök totalt |
Jag tycker det är påfallande stor skillnad på att köra på banan och stå på den, jag upplever det väldigt olika. När PCS har banmöten så börjar alltid dagen med att köra runt banan och stanna och gå ut och prata på en massa ställen. När man står på NGK så är det inte mycket till krön. Nedförsbacken inför Lito är inte alls lika skarp. Däremot är vänstern efter Lito men innan rakan extremt bankad, det märks inte när man kör men om bilen stannas där och man ska gå ut genom högerdörren så är det riktigt jobbigt bara att få upp dörren. _________________ Pär Hylander |
||
området efter såghus/ronniepeterson-kurvan, tycker jag ser betydligt flackare ut på Lennarts bilder.
Idag går det ju uppför hela vägen vid bron ovanför tunneln, vidare genom svackan och upp till ngk-krönet, först efter krönet går det nerför igen. När kom tunneln till förresten? Den fanns väl inte där från början. om jag fattat rätt så var enda ingången/infarten till banan i andra änden av banan jämfört med idag, vid lito'n. Det finns ju en till ingång/entrè vid åkern/parkeringen som ligger på öst-sidan om banan, när jag var på knutan och kollade på stcc 1997 så parkerade man bilen på åkern och så låg entrèn en bit ner på ängen. och så kom man in på backen ovanför lito'n. _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||
du tror inte att bäcken har fått ny dragning sedan ombyggnad? _________________ stoffe kristoffersson ____________________ klubblös men inte mållös |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3159 besök totalt |