| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Anmälan till Säsong 6 av rejsa.nu online-liga
|
3 besök senaste veckan (8378 totalt) |
|
Anmälan till säsong 6 av rejsa.nu's onlineliga! Då var det snart dags för säsong 6 av rejsa.nu onlinemästerskap! Hittils har vi kört nGT och GT-klassen i GTR-2002, vi har kört Ferrari 360 Challengecup och vi har kört en ETCC-liga. Vi har kört XLMS-modden också. Den här gången tänkte vi byta plattform till rFactor. Ni kan hitta mer info om rFactor i en speciell tråd som handlar om just den modden. I den här tråden hade jag tänkt mig att ta upp preliminära anmälningar till Säsong 6. Vi hade tänkt att börja om några veckor och kör som vanligt på söndagar. Rejsen börja kl 18 eller 19 med träning och kval i 30 minuter. Sen är det warmup i ca 10-15 minuter och sen börjar själva rejset. Det kommer mer info om hur vi tänkte lägga upp det hela men lite tankar har jag: * Det ska vara en blandning av 4 klasser, F1-bilarna, F3-modden, H6, modden och PorscheCarrera Cup-modden. Varje klass kör vi på tre banor. * För att ha en chans att slåss om toppplaceringarna så tänkte jag mig att man skulle få kunna räkna bort två resultat. Detta för att det inte ska bli sån press att man måste vara med varje söndag för att överhuvudtaget ha något i toppstriden att göra. * Vilka banor vi ska köra på samt när vi exakt börjar återkommer jag till. * Jag tänkte att vi skall köra i två-manna lag! På det sättet får vi ytteligare en dimension i det hela. * Jag tänkte snickra ihop en Trackpack som jag lägger upp på min ftp så att alla har samma banor. På så sätt får vi inga mismatchs. Skriv gärna vad ni heter, vilket lag ni är med i (om ni inte har nåt färdigt lag så skriv det så hittar vi på ett lag) och om ni kan tänka er att hosta. Jag kommer att kunna hosta men det är inte säkert att jag kan vara med varje söndag. Så därför behöver jag veta vilka fler som kan tänka sig att hosta någon söndag. Det behöver förstås inte vara en 10 Mbit förbindelse för att man ska kunna hosta. rFactor funkar väldigt bra online har vi märkt på våra tester! Jag hoppas att vi kan bli några nu i säsong 6 av rejsa.nu's online-liga! Blir vi färre än 6 anmälda så skjuter vi upp starten lite så att fler kan hinna skaffa rFactor. Måttot på vår liga har alltid varit: Ha kul!!! EDIT: Rensat upp lite bland trådarna... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
jomenvisst, Storsnorre från Rough Mates ställer upp
och jag hoppas fler från teamet gör det. Bara det inte krockar för mycket med MORFF... Jag kan nog hosta om det behövs, fungerade ju oftast bra i MRL
Måste teamet bestå av samma 2 deltagare hela tiden, eller kan man byta? visst ska man Ha kul!!! _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Nima01/Schumi Team SRM II
Nima01 alias Niklas Maravic & Schumi alias Jörgen Erlandsson(den så kallade Örebroligan )
|
||
|
vi hade tänkt börja race vid 21.00 och kval och sånt innan dess...
så är det inte för långa race här så borde det funka om denna liga kommer igång vid 19-tiden...
Hur långa race är det? Kan man byta deltagare i ett team under säsongen? _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Då ser anmälningslistan ut som följer:
TopSwede/Kavic - Team SRM#1 Niklas Maravic/Schumi - Team SRM#2 rolleRM8/JORal - Team RM8#1 Brufus/? - Team RM8£2 JohanSalo/? - Team Salo Så vi har alltså 8 personer som vill rejsa rFactor i vår liga! Blir inte intresset större än så här så skjuter vi upp starten..Vi ska ju iallafall vara 10-14 pers iallafall... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jo det stämmer nog att lördagen är lite svårt för många,Men det blir ju söndagar så det får väl gå det med,fast det passar inte mej als,Men man får väl offra lite för att ha lite kul lol.har du anmält dej Johan ??
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
jag är med och kör om tid passar.
ska snart flytta, men det är ju inget hider för att inte köra
avvaktar i startläge, med att träna så mycet jag orkar .
vissa dagar i veckan passar oxå, men eftersom jag "jobbar" ibland så kan det vara problem. än så länge är det lungt men snart så drar sässongen igång..... _________________ Johan Salomonsson Lotus Elise S2 111S |
||
|
Jag är oxå på...
...under förutsättning att det inte krockar med MORFF alltför mye ... Risken är också stor att jag blir ett stadigt rundningsmärke för tiden för förberedelser är minimal... Fast det gör inget, det är ju ql att rejsa ;D.
Önskas det någon ventrilo-server under rejsen så kan nog vi i Röugh Mätes ordna den saken, skulle jag tro .
EDIT: Fast vi kör nog TeamSpeak istället, när jag tänker efter...! Så bara hojta till om det är nån som vill tjöta då .
|
||
|
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3 besök senaste veckan (8378 totalt) |