| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR 8/1, 19:00 :: Dag 1 i vår "köra på skoj-liga"
|
6 besök senaste veckan (4313 totalt) |
|
Då drar vi igång får lilla liga. De som inte vill vara med i ligan får gärna vara med och köra i alla fall. Men var snälla och inte sabba för oss andra genom att knuffa av någon.
Vi kommer alltså köra två banor och räkna poäng. Exakt hur många poäng som ska delas ut har jag inte bestämt. Kom gärna med idéer. 10 minuters träning och 10 minuters kval. 19 minuters rejs. Jag kommer försöka se till så att det blir rejs varje söndag, 19:00. Vi kan väl köra fyra söndagar i rad och sedan utnämna en stolt vinnare. Servern öppnar 19:00. Kval startar 19:10 Första rejset 19:20. Serverinfo (dedikerad server): IP: 194.47.145.235 (LAN/Direct IP) Lösenord: rejsa Game name: Macens rejsa.nu Bandbredd: 100Mbit GTR version: 1.5 Bilar: NGT Banor: Mo I Rana (http://macen.nullnet.com/GTR_Moirana.rar), Imola (http://macen.nullnet.com/gtr-imola3.0.zip) Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L), inga skador (du måste själv boka ur "disable damage"), inga hjälpmedel. Däckslitage: normal Rejset varar i 19 minuter (11%) per bana. Alla är välkomna! _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
|
||
|
Nisses tråd om en köra på skoj-liga":
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25011 ThomasT: Du har ju själv varit med och skrivit i den tråden.
Uppdaterade mitt ursprungsmeddelande med lite mer info om vad som gäller i ligan. Nisses och mina idéer. Kom gärna med förslag. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Ja det låter bra!
Jag funderar på det där med poängsättning...
Jag vet inte hur många som kommer att medverka.. men om man kör typ 1:a - 10p 2:a - 8p 3:a - 6p 4:a - 5p 5:a - 4p Eller tycker ni att man inte ska ha så stora skillnader i poängen på "toppnivå"!? Så att man gör såhär istället: 1:a - 8p 2:a - 7p 3:a - 6p 4:a - 5p 5:a - 4p Eller vill ni ha större skillnader? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
okej! 1:a - 10p 2:a - 8p 3:a - 6p 4:a - 5p 5:a - 4p 6:a - 3p 7:a - 2p 8:a - 1p Jo det blir nog roligare på detta viset, för då får man poäng även om man inte är så bra. (som jag )
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
Skitsnyggt!!! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
Mitt GTR gick ur tiden när hårddisken sa upp sig.Hinner aldrig få till allting tills i kväll så jag hoppar GTR serien.Ska ha en målarkludd här snart som ska hjälpa till och spackla 2 rum så tyvärr.Men lycka till och ha roliga rejs!!!
|
||
|
Kul att ni drar igång en GTR-liga!
Men ska ni köra på söndag kl 19.00 också? Vi kör ju då i rFactor-ligan. Då kanske vissa inte kan vara med i bägge ligor.. Bara en liten tanke! Snygg sida du gjort förresten _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Niklas: Hm, ok. Visste inte att ni körde samma tid. Vi får se hur vi gör till nästa helg. Söndag känns ändå som den bästa dagen. Kanske ska köra lite tidigare istället.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Ja självklart kan vi ta en annan tid om det passar bättre för folk här!
och sen så måste jag framföra en bra idé från en kompis. Jo om vi nu kör 4 söndagar så kanske man ska få räkna samman poängen från 3 av de bästa rejsdagarna. För då gör det ju inget om man råkar missa en gång eller krasha illa i ett av rejsen osv... Vad tycks om det? Jag tyckte det lät som en bra idé!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
Låter helt ok. vi får se hur många vi blir. Är vi under 6 personer tycker inte jag det är rätt att räkna det som en giltig omgång. Men vi får se hur vi gör.
|
||
Nä 6 pers låter som för få deltagare. Jasså så det har varit 20st med en gång! Det låter kul! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
Jepp, och fler ville var am ed, men någon tomte hade satt gränsen till 20 spelare.
Riktigt skoj var det med så många. Hoppas få se det igen någon dag. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
+ att RM8s kör sin liga på Söndagar
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
6 besök senaste veckan (4313 totalt) |