Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (28994 totalt) |
Hei du. Goyalt med hurtiggående gammelsaaber! Ikke mange som forstår hva som bor i en Saab, etter man har gitt den en hjelpende, kjærlig hånd.
![]() Har selv problemer med anlopte drev i girkassen, med påfolgende havari. Derfor lurer jeg på folgende: a)Hvilket fabrikat er oljepumpen som du bruker til giroljekjoling? B)Ser ut som du har et filter der også. Hvilket fabrikat? c)Hvor kan disse skaffes? Takknemlig for svar. _________________ Oyvind Hatterud |
||
Hej. Pumpen är köpt på Biltema. Art.nr: 25-987, och kostar 895 SEK. Filtret ingår. Denna pump fungerar alldeles utmärkt, och rekommenderas varmt. Ha de! /Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Hej. Kul att du gillar den. För närvarande så står det pinsamt still med uppdateringarna.... Men renoveringen av badrummet och tvättstugan går bra......... ![]() Hade rätt så höga ambitioner i höstas, men än så länge har det inte hänt något alls......... ![]() Nåja, än så länge så är det ju ett tag kvar till våren! Har iallafall fått hem min nya turbo, som jag kan sitta och gulla med i soffan....... ![]() ![]() Garrett GT3071R ![]() ![]() ![]() _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Faktum är att den är aningen mindre än min gamla turbon, pga att den är byggd på den mycket nyare GT-serien. Min gamla T3/T04E är ju inte direkt modern. ![]() _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Nytt grenrör och ny downpipe blir det iallafall. Sen blir det bara ändringar i mjukvaran. Det kommer nog att bli en grym skillnad på motorkaraktären iom att den nya är kullagrad, blir en helt annan respons ![]() _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Vet vad du menar, håller oxå på med husrenovering, så skruvandet kommer i typ sista hand (om frun får bestämma, vilket hon tror att hon gör).
![]() Det gäller bara att hitta en halvtimme här och där så ska det nog snart bli bil igen, förhoppningsvis lagom till sommaren. //niclas _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
Känner igen det där.........Men, för att citera frugan: "När badrummet är klart får du vara hur mycket du vill i garaget"............... Gäller bara att påminna henne om det, när den dagen kommer.... Fan, man skulle ha det inspelat på band..... ![]() Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Nu äntligen har man fått lite tid över att vara i garaget.
Har börjat med grenröret till nya turbon. Eller iallafall bestämt placeringen. Så här blir det. ![]() ![]() ![]() Mvh Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Nytt grenrör igen?
![]() ![]() |
||
Njaa... Har bara haft ett grenrör tidigare. Allt går att förbättra ![]() _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Tackar! Jo, jag tror nog att det kan bli rätt bra med nya turbon ![]() Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Ska du säga, jag kommer att bli ifrånåkt redan innan bilarna startas... ![]() |
||
Fy f..n vad avis man blir......
Flera gånger värre än min 99a. Ser jäkligt bra ut iaf! Lycka till i fortsättningen oxå! |
||
hm har själv kållat lite på den turbon var hittade du bästa pris på den när du köpteden. Och hur stort a/r kan man välja på avgassidan? _________________ jonny strand |
||
Hej. Köpte min på ATP-turbo. En kompis till mig var över och tittade på pylon-racing i Reno i höstas, och var snäll nog att svänga förbi ATP och ta hem en åt mig. Betalade 1250USD. Jag har A/R .86 på mitt avgashus, tror det kan vara rätt lagom. Om du nu ska köra med integrerad wastegate och T25 fläns. Vad ska den sitta på för motor, förresten?? Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (28994 totalt) |