Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Ferrari 600 Imola... Edit: 599 GTB | << 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (15838 totalt) |
Bilen är inte lika klassiskt vacker som maranello men formerna på 599an skall duga ca 10 år framåt och formerna kommer att mogna med tiden, som på 430 som först kändes extrem men nu naturlig i formerna.
_________________ Avregistrerad användare |
||||
Kul att du tar med 328 designad av Leonardo Fiorovanti (med ett sådant namn blir allt snyggt). Den siste som riktigt lyckades med Ferraris i mina ögon Se även dino 246 512 BB, Daytona, P4. Den sista resten av hans formspråk utgörs av 430. Ett formspråk som startades med 365 P (3 sitsig när Mclaren höll på med enbart racing). Samtidigt är det svårt för ett företag som Ferrari att skapa nytt utan att bli retro som ford GT eller lambos Miura prototyp. Nää in med Giotto Bizzarini (250GTo) eller Leonardo så blir det bra snyggt med en rätt retrotouch _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Men va f*n, pentagram istället för fälgar - satan i gatan va osmakligt. Fulaste Ferrari-fälgarna hittills.
Jag tycker nog den var väldigt snygg förövrigt - lite kantig över fronten/grillen men annars väldigt snygga linjer. Men fälgarna - //H _________________ Hans Lindquist CAR Svezia #4442 |
||||
Varför är det osmakligt? Klassiska Ferrarifälgar ju Mv. _________________ Ascona_A |
||||
Njae, snarare en billig övertolkad bling-bling variant på ett klassiskt designtema i fälgdesign. Påminner mera om något japanskt framtaget för amerikanska streetcar marknaden. Snygg design på Ferrari fälgar hittar man däremot på de flesta 70- 80-tals Ferrari. Även om inspirationen kommer från dessa femekrade fälgar, vet tusan om jag tycker man förvaltat designarvet så värst lyckat. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Italienska penndrag. Inte för mycket, inte för lite, bara ren, skir känsla av total överlägsenhet. Denna magnifika maskin kommer med sin yppiga framtoning tvinga övriga bilvärlden på knä, Brittiskt som Tyskt. Det kommer att sväras i åratal över misslyckade försök att efterhärma skapelsen som på en natt förvandlade motståndarna från kött och blod till en liten klump kall Tysk knödel. Efter årtionden av hån mot Italiensk kvalitet och precision får dom nu sitt straff.
_________________ Niklas Linderholm |
||||
"Autoropa AB presenterar Ferraris mest kraftfulla serieproducerade V12 modell någonsin - Ferrari 599 GTB.
Nya Ferrari 599 GTB är en koncentration av Ferraris mest innovativa och tekniskt avancerade lösningar applicerade på en två sitsig coupé. Med 599 GTB når Ferrari en ny dimension när det gäller prestanda, förarinteraktion och design. Den 5,999 cc stora V12 motorn är hämtad direkt från den redan legendariska supersportbilen Ferrari ENZo och genererar 620 hk vid 7600 rpm. I kombination med Ferraris redan beprövade starka och viktbesparande aluminiumkonstruktion för både chassi och kaross ger detta 599 GTB ett imponerande vikt/kraftförhållande på 2,6 kg per hk. 599 GTB's aggressiva och eleganta linjer är i perfekt samspel med de avancerade aerodynamiska lösningarna och utnyttjar bilens prestanda och potential maximalt. Det går knappast att ta miste på att det är Mäster Pininfarina som står för designen. Ferrari 599 GTB är senast i raden av Ferrari V12 Berlinetta modeller. Tillsammans med klassiker som 250 GT, 275 GTB och 365 GTB4 blir den en symbol för vad Ferraris varumärke står för. Ferrari 599 GTB ersätter 575 Maranello som tillsammans med sin föregångare 550 Maranello byggts i inte mindre än 5700 exemplar sedan introduktionen 1996. Ferrari 599 GTB har officiell premiär på Geneva Motor Show den 28 februari 2006." Bra med pulver... _________________ Niclas Thorvaldsson |
||||
Ser mer ut som en japansk riskudde, förvisso uppenbarligen med lite wasabi under pålägget - men laxen ser lite härsken ut. _________________ |
||||
Där har man ett exempel på vacker bil, däremot! Men, med det sagt är det givetvis kul om företagen blickar en del framåt designmässigt också - vilket ju Lamborghini bevisligen gör/gjort med sina skapelser. I synnerhet Gallardo och Murciélago. _________________ |
||||
Härsken fisk blir till delikatess om det ligger och mognar tillräckligt länge enligt vissa. _________________ Niklas Linderholm |
||||
Ser ut som Fords retroavdelning har kamperat ihop med Italiensk-Tyska Audimaffian och skapat en "vi gör som med GT 40:n"-Miura. Dög inte orginalet? > (Men det är en fin bil) _________________ Niklas Linderholm |
||||
Håller med! På mittenbilden - där man ser den från höger sida - tycker jag bakändan ser ut som en Mustang... Men i övrigt gillade jag den. T o m fronten! / Andreas _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Fronten känns lite Toyota Celica mitten på 90-talet och bakdelen lukta lite Fiat Coupe. Tycker inte att den sticker ut tillräckligt och är framörallt inte vacker.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Dock inte italienare såvitt jag vet... (För egen del skulle jag aldrig ens röra vid, och än mindre komma på tanken att äta något som luktar stinkbomb)... _________________ |
||||
Håller inte med, en Caprice, Galaxy eller 300 har tex utvecklats och förändrats betydligt mer genom åren än vad en Mondeo eller Golf har, tycker jag. USA gör förvisso extremt fula bruksbilar men förändras gör dom.... EDIT. insåg just att det blev lite långt från trådursprunget, men inlägget får väl stå kvar ändå med en ursäkt för OTandet. Ursäkta OTandet _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g |
||||
Bilder o videos Ferrari 600 Imola... Edit: 599 GTB | << 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (15838 totalt) |