| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR 8/1, 19:00 :: Dag 1 i vår "köra på skoj-liga"
|
6 besök senaste veckan (4313 totalt) |
|
Jag tyckte det var jättekul! Fick inga 1fps buggar nån gång? Har nog inte fått det mer än en enda gång när jag spelat GTR... men man ska väl inte yttra sig för mycket.. då åker man väl på det nästa gång
Det där med tiden har jag inte riktigt funderat ut nått bra om än.. är det bättre att köra kl18.. eller kl20?
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
Jag tycker nog att 18 skulle kännas bra. Kul där i sista rejset när jag låg och jagade dig sista typ 5-6 varven. Tog in 1-2s per varv men gjorde ett misstag och satte in min attack ett varv för tidigt. Jag trodde det var sista varvet och två kurvor kvar så jag körde väl lite över min förmåga för att kunna ta mig förbi och det ledde till en liten tur som gräsklippare och sedan var jag för långt bak för att ta ikapp dig en gång till. Men det fick mig verkligen på helspänn när jag kände att jag hade möjlighet att sno en plats ifrån dig om jag bara körde som en gud dom sista varven Hade varit kul att sätta dig under press nått varv för du verkade köra väldigt stabilt och utan några risker.
_________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||||
|
Jo 1-fps buggen går att lösa.
Nu minns jag givetvis inte om det är DX eller non-DX servern som ger buggen, men det är ju den versionen vi körde med igår, helt klart
Jag har aldrig satt upp en server till GTR, men är det inte jätteknepigt att ändra så kör på den andra sortens server så skall det inte vara några problem. Sedan vi bytte i SSR så har vi aldrig haft några 1-fps buggar. Buggen inträffar ytterst sällan på originalbanor och drabbar endast Intel användare är väl det som har kommit fram genom en del efterforskning. _________________ Christian Waltgård |
||||
|
Non-dx är det jag kör. Men buggen uppstod även på den tiden jag inte körde med dedikerad server.
Mig kvittar det vilken tid vi väljer. Jag kan hela söndagen. Vad tycker ni andra? Hur många är det egentligen som kör rFactor som vill spela GTR också? _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Hej o tack för roliga rejs igår!
Jag tycker både speltypen o tiden är perfekt men jag kan inte tala för hela världen... själv så tycker jag start kl 20 blir för sent möjligtvis att 18 skulle passa oxå. Men jag tycker det var lagom med folk igår, men visst tillkommer det någon/några till så är ju det kul men inte tycker jag det behövdes för så himla kul det var igår var länge sedan det var.
Ang. rejset igår så vill jag officiellt be Stacken om ursäkt för att jag puttade honom av banan i första kurvan i rejs 2 på Imola. Givetvis inte med flit... MEN så jäkla amatörmässig miss... jag trodde jag hade mer spunk (läs: grepp). Sorry mannen!
_________________ Henrik Rosén |
||||
|
Jag ser att det just nu INTE är några som kör både GTR och rFactor så det verkar inte vara några problem med att köra kl 19.00 ur den synvinkeln.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Jag såg med det. Om det nu är någon som vill köra båda ock, får ni meddela det här så vi kan flytta vår tid. Är det ingen som kör i båda tycker jag att tiden kan få vara kvar.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Ja, det verkar ju som om den tiden är bäst trots att rFactor kör samtidigt. Vi säger 19:00, så hoppas vi att vi blir lika många på söndag.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Men nu när man köpt GTR för att lira det vill man ju gärna det. Är inte så sugen på att köpa ännu ett spel. GTR är ju så himla skoj. Om bara rFactor-demot hade funkat, kanske man kunnat testa det.
|
||||
Jag spelar det oxå. Även om det inte är så seriöst direkt... leker lite med PCC bara än så länge... tycker det är riktigt bra oxå... MEN GTR gillar jag mer. Och nu så spelar jag nästan bara GTR när det är "rejsa-dags", jag hinner inte spela annars på kvällarna. Lite PES5 för att stressa ner sig efter jobbet blir det ibland, annars är det bara jobb, jobb o jobb.
_________________ Henrik Rosén |
||||
Jag lovar att det är värt stålarna att köpa rFactor,<< _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
Ja jag har inte varit så sugen på rFactor.. pga att jag laddade hem demot som jag tycker sög hårt.... Fattar inte varför de gör demos som är skit... då säljer man ju bara sämre.. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR 8/1, 19:00 :: Dag 1 i vår "köra på skoj-liga"
|
6 besök senaste veckan (4313 totalt) |