| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR 15/1, 19:00 :: Dag 2 i vår "köra på skoj-liga"
|
4363 besök totalt |
|
[quote="Stacken"]
Aha.. ska man försöka joxa lite med inställningarna lite då med kanske... Hmm.. vet inte vad jag ska ändra på.. men får testa lite... Fattar inte hur ni kan köra typ 1:53 på monza med NGT hehe! Övning ger färdighet gissar jag
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Blev ett par snurrningar Nisse
.
Körde om dig när du stod stilla, sedna kom du som ett skott för att sedan snurra sekunden senare .
Laddar ni ner färdiga setup eller mixtrar ni själva? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
|
Monza: Blähhh! Snurr, snurr, snurr kan man sammanfatta. Första och andra chikanen var värst. Körde med standard setup, med medel sliks fram och hårda bak. Värdelöst.
Magny: Yipieeee! Äntligen ett lopp med enbart en snurrning när jag skulle varva(?) en Ferrari. Körde även detta lopp med standard, men bytte till mjuka sliks både fram och bak. Det funka! Tack! _________________ Ainis Noritis |
||||
|
Hmmm..... det gick osedvanligt dåligt idag, jag fick ingen ordning på grejerna.
Vilken bromsfördelning har ni som kör Ferrari? Jag testa allt mellan 55% till 60% fram utan att få till det. och när bilen vinglar och bromsar ojämt är det varken lätt å sätta snabba tider eller hålla sig på banan. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Hehe! Jag fy sjutton vad jag snurrade.. Och du med hehe! Jag kör med orginal setup.. Men det ska man tydligen inte göra... Stacken sa att man kan kapa sekunder på att ställa in den lite bättre. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Jag kör alltid original, förutom att jag kör med 1L bränsle och minskar break pressure. Man kanske skulle börja laborera lite mer...
Var det någon som fick 1fps-buggen igår? Tyvärr kan jag inte köra den vanliga dedikerade servern eftersom den kräver att cd-skivan är i, och jag har bara en skiva. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Jag fick 1fps buggen i kvalet på Monza. Första gången det hänt för mig.
Ser att jag nog hoppade ut för fort då jag inte kom med i resultatet i rejs 2. Men jag skulle inte ha tatt nån poäng, så det spelar ju ingen roll. Tror dock att jag fick till nåra 1.43 varv
_________________ Claes Wikdahl Audi RS4 B9 2018 |
||||
|
Jag kör också orgialsetup, brukar glömma att ändra på bensinen.
Fast mitt stora problem är växlingarna, på monza fick jag i 1an istället för 2an vid två inbromsningar. Av någon anledning gillar min spak att växla dubbelt ibland, det blir en garanterad snurr. Andra racet var jag bara klantig, låg bakom liverpoolarn och väntade på att han skulle göra ett misstag. Givetvis var det ju jag som missade en bromspunkt istället. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
Fixat. 1:44 var det.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Tack för igår! Det var roligt även om jag inte körde så värst bra, men det var jag ju inte ensam om. Jag, nisse, mäcen, thomas t o Ainisse turades om att snurra av på Monza... O Magny e jag riktigt dålig på, men det gick över förväntan igår faktiskt även om jag inte åkte så fort så höll jag mig på banan...oftast...
När det gäller setups så kör jag oxå bara originalsetups. Ändrar som andra lite på brakepressure, däck o oftast lite på utväxlingen för att få lite bättre ax... man har väldigt svårt att hänga på Porsche-folket efter hårnålarna o de långsamma chikanerna. Igår var det lite fel banor att göra detta på märkte jag eftersom jag blev jämt omåkt på slutet av rakorna istället.
Du, jag märkte det... Och mina däck var så jäkla slut!!! jag klantade till det i mitten någon gång när jag nös på en av rakorna o råkade toucha till ratten lite så det blev inte bättre än att jag fick bilen på tvären från 230 till stopp i första hårnålen... men jag fick stopp på rätt håll PRECIS vid kurvan så det blev som en väldigt, väldigt överdriven power-slide ungefär... sedan var det bara såpa av de mjuka slicksen! Så när du jagade ifatt mig så hade jag lagom vant mig vid att alltid behöva bromsa 50-60 m tidigare och puttra igenom varje kruva, därför blev jag väldigt "glad" när jag såg att du trillade ur backspeglarna. Men strax därefter (var nog näst-sista varvet) så snurrade jag på mål-chikanen så att Mäcen hann ikapp mig (Daniel... jag lyckades med dubbel-nedväxling där...). Och jag lovar, hade det varit ett varv till så hade han åkt om mig. Jag kunde knappt ta mig genom kurvorna utan att sladda. Men jag fick poäng i båda loppen vilket jag trodde skulle vara helt omöjligt! Ses på nästa helg! _________________ Henrik Rosén |
||||
Jäklarns! Jag som tog tillfället i akt att putsa tiden lite till då jag trodde att ingen visste. Skoja ba. Snyggt jobbat med sidan _________________ Claes Wikdahl Audi RS4 B9 2018 |
||||
|
Liverpoolarn: Jo, Monza är lätt att snurra på. Första chikanen speciellt.
Nisse: Tony har jag aldrig sett skriva i någon av våra GTR-trådar. Men han verkar läsa iaf, för han vet när vi ska spela. Och duktig är han med.
Claes: Tack, kul att sidan uppskattas. Tips på förbättringar mottages gärna. Jag har lagt till alla kvaltiderna med. Kan vara kul att se. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
Kanske den Svarta Riddaren .
|
||||
Hehe! Ja just det... Det är kul med mini-liga! Får bli fler sen efter denna, eller hur!? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR 15/1, 19:00 :: Dag 2 i vår "köra på skoj-liga"
|
4363 besök totalt |