Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1925 besök totalt |
Vart köpa formgjuten race stol?
Hej hej! Jag har en liten fråga! ![]() Vart ska jag vända mig för att köpa skräddar gjorda race stolar? Jag är ganska kraftig & lång så dom stolar som erbjuds kommer jag inte ens ner i! ![]() Man skall också gärna kunna reglera ryggstödet samt i längdsled. Mvh //X-43 _________________ Arthur Arnell |
||||
Re: Vart köpa formgjuten race stol?
Vad menas med "Man skall också gärna kunna reglera ryggstödet samt i längdsled ?" Justerbart ryggstöd finns väl bara på "gat"stolar.. Längsled, är det skenorna som vanligtvis finns på bilar ?, dom sitter väl inte på nån race stol, . Sådana får man ju köpa separat. Har du provat sparco evo. Dom finns i flera storlekar, den största är väldigt stor. Dock är dom svindyra. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Det blev lite fel. Ja, jag menade så som du skrev. Jag har inte provat sparco evo, ska kolla upp den! Tack! _________________ Arthur Arnell |
||||
Inte om man jämför med "specialgjutna" stolar ![]() |
||||
OMP har (hade iaf) en stol som hette BIG, kanske kan va nåt?
Se upp om du är lång så att du har bälteshålen tillräckligt långt upp så att inte bältet kommer "underifrån" upp på axeln. Det gör det på nästan alla stolar på mig som är 193 cm. OMP ARS funkar dock i detta avseende. _________________ Rikard Ahlin |
||||
Ga speedy köpte vi till rejs alfan finns i storlekarna S, M, L, XL den största passade min kropp fint, 193cm och kortbent/långryggad och nätta 105kg gör att jag kräver stor stol.
|
||||
Sparco har en stol som finns i 3 bredder. I rallybilen min bror köpte i höstas sitter mellanmodellen. Jag är 188/78 och ramlar runt i den, tror knappt dubbla 6-punktsbälte hade räckt ![]() Har flera kolleger av större modell som använder den modellen. http://www.rallyimport.se/stolar/spa _________________ Daniel Steiner |
||||
Jasså du är medlem här också!? Hur går det med projekt "P 998"? Mvh //Storebror _________________ Arthur Arnell |
||||
Bra! Tack! Då borde det fungera med mig också! ![]() Mvh //X-43 _________________ Arthur Arnell |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1925 besök totalt |