Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-01-12 Auto Sport International Birmingham MODEMDÖDARE!!
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (19137 totalt)
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696





91.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004
Inlägg: 284



Edit:flyttade

_________________
Niclas Thorvaldsson
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Den stabila ventilkåpan är en Frod F3-motor Swindon byggde för ngt år sedan.
Enligt dom själva är hela designen "F3-engineering with F1-approage..."
En delen hyser även olja till motorn och den som är nyfiken på hålen i den andra kåphalvan så är de till för att sätta stiften i medans man servar eller vill kolla saker och ting.
Just det, sumpen är oxå bärande.

och allt detdär kan man veta UTAN att ta sig till England...låter som en väldigt dum omväg...

"Nä jag ä int bitter...", som ngn sa.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Jaja, man kan lära sig på olika sätt.

I brist på fotade brudar får ni hålla till godo med lite bilar igen:



Formel Renault-motor?



om jag vill testa hur stark min radiostyrda Ferrari är, vad gör jag då?
Baggisenkelt, man bygger en skalenlig rullande landsväg



Årets rallydisplay var en kul bekantskap.



Min kamera har helt klart sina begränsningar. Den största är nog blixtens räckvidd. Bara titta hur ljus Ascarin är i fronten och hur mörk den är bak. Fast årets bild blev i alla fall hyfsat skarp.



Koja med Öhlinare, mittmonterad Busamotor och skrämmande prestanda.



och folk tycker att Johan Sturessons STCC-Pegga se tuff ut. Bahhh... Det är SÅ HÄR det skall se ut. Sturesson själv skymtades förresten under fredagen i samtal med Hr Jarlmark.



Årets Roverspis.



TVR av okänd modell. Kommer i alla fall ihåg att det låg en utskrift ifrån en bänkning i den. 400+ hk blev det visst thumbs up



BTCC/ETCC-Seat.



Nya GT3 Cupen. Och vill du spana in en rätt exklusiv mobil skall du titta på http://www.vertu.com/

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Hinner med ett par till:



Hört om Virago tidigare? Trodde det var ett potensmedel, men se vad fel jag hade...



Nya Marcosen.



och, givetvis en Ballista.



Som avslutning, Brooke. Vad kommer alla dessa småföretag ifrån. Och framför allt, blir det något av dem?

Bara 21 bilder kvar. Orkar ni med dem?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19314



P.P. skrev:
Bara 21 bilder kvar. Orkar ni med dem?


Keep 'em coming thumbs up

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Nu har jag lagt upp bilder från Auto Sport International Birmingham 2006.

Ligger som vanligt på www.hastig.se
Direkt länk.
http://www.hastig.se/hastig/bilder2.html

orkar inte lägga upp dom på forumet.

_________________
// Jani Hast
Citera
perlundmark
München
Här sen Maj 2004
Inlägg: 67



P.P. skrev:
Hinner med ett par till:



Hört om Virago tidigare? Trodde det var ett potensmedel, men se vad fel jag hade...



Klart man har hört talas om Virago
Chris Greville-Smith som har designat den byggde tidigare Clubman-räsers av märket Phantom.
De byggs numera i Skåne så Chris får tid över för Virago. http://www.phantomracing.nu/
Vi hade en trevlig middag på torsdagskvällen i Birmingham och Chris lovade mig en massa pengar för
varje Virago jag sålde i Sverige, så det är bara att beställa

_________________
Per Lundmark
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Kunde du inte satsat på Zolfern istället? Den passar mig nog bättre (om de sorterar ut konstruktionen och byggnationen lite först...).

Hinner nog få in ett par pics till innan sista bilen är här och chafen slänger ut mig (Borde inte denna tråd kunna aspirera på bildtätast någonsin förresten?)



Porsches 944/68-block har nån underlig kisel eller nicasil-legering i loppen som gör att man inte kan borra om den. Här är lösningen i olika utföranden, anpassade för hur mycket man vill påfresta motorn efteråt.



Civic-baserad kitcar jag fattade tycke för redan förra året. Fast då fanns de bara i Rover 214-utförande



Inget för de blyga...



Snyggaste räsern som finns just nu.



Kan någon förklara varför så extremt långt?



Mrs K: Hjälp nu Kraniel upp i sittande ställning igen och försök att på ett pedagogiskt sätt förklara att om han inte kan nöja sig med att åka Atos i 10 år kommer han aldrig att få råd med en sån här (Kraniel, du vill inte ha infobladet jag råkade få med mig hem?).



Småporrig även i avklätt tillstånd.



Kompressorkit till Påsse 968. 350hk för drygt £5k kändes lite tungt, men det blir nog en rätt trevlig och (relativt) lättkörd historia.



och förstapristagaren i tävlingen: Fetaste däcket på showen vanns av...



en Escort Mk1. Hörru, Lindinskan, hur går det med din bil egentligen? Säg att du åtminstone hunnit ta hem den?



En, öhhh, Perless? Eller vad är det? Anglofiler, hjälp mig.



Stackars Mrs K, hon har det kämpigt ikväll.
Lola T70, ingen "billig" kopia här inte, utan ifrån tiden då racing var farligt och sex säkert.



Par i Ac(e).



Say after me: Ba, ra, cu, da.



BRM V16 förtjänar mer än en bild. Även om det bara är för att det är ett så galet projekt.



Vanwall däremot var rätt framgångsrika.



Några Alfor som skulle säljas.



Några till.



Lotus 18. Är det inte Rob Walker som hade sån här färg på sina bilar? I så fall borde detta vara Stirling Moss Monaco-vinnare.



Apropå Monaco. Årets F1-display. Som också får bli sista bilden. Någon som orkar fylla på med div. mer eller mindre rumsrena historier?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7203

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

P.P. skrev:
(Kraniel, du vill inte ha infobladet jag råkade få med mig hem?).



:woot:

Edit: jag har en utskriven bild av en sån där i bokhyllan här på kontoret, som jag brukar ta fram när jag behöver stärka min moral.

_________________
Daniel Östlund
Min Linkedin-profil
Kör många bilar
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8462



Tack för bilderna!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Verkligen kul att ni gillade dom!

Kan inte fatta att jag inte hade ork att bära den med mig på mässan förra året...

_________________
/Anton Lillsund
Citera
traczyk
Linköping
Här sen Apr 2005
Inlägg: 14



Jag vet inte om det är samma företag eller om någon bara köpt namnet men Vanwall lever fortfarande.
Där kan du köpa en riktig bil som man också får köra på gatan med!!! thumbs up (visseligen i UK men ändå)

Länk: http://www.vanwallcars.com/

Bilen har faktiskt också testats av Top Gear, jag kommer bara inte ihåg vilket avsnitt det var

_________________
Mikael Andersson
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1332



Måste få fråga, var det inte mer folk där eeeeeller???

Hade ni speciela typ" press dagar" eller var det så stort att det ser glest ut.

Ser kanon ut, måste försöka komma dit nån gång thumbs up

Tack för alla bilder

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Torsdag och fredag är så kallade "Trade-days".
Lördag och söndag är "Public" och då är det sannolik mer folk där.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1168



P.P. skrev:


Mmmmm, Chevron B16. Synd att de som finns här i landet så sällan syns på våra banor.

Det är nog en Chevron B8, om jag inte misstar mig. Rätt ska ju vara rätt .

Besserwisser, jag, nej...

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1628



alles richtig .. B8

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Såg min tabbe med Chevronen i efterhand. B16 liknar väl mer en "kantig T70", eller vad man nu skall säga.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Kees
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 233



Dude skrev:
johann skrev:
Men var är brudarna?


Dom hade Kees tagit med sig till hotellet. Han såg sliten ut på planet hem
Tror han nämnde att han hade en kvar i bagaget till dig


oops...jag har glömt något bagage i planet...

_________________
Kees van Holland

997 GT3
några BMW-Alpina
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

och vi som t.o.m. hade en plats ledig mellan oss

Kul att se att du är tillbaka i livet igen. Det såg tveksamt ut där ett tag

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Kees
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 233



P.P. skrev:
Kul att se att du är tillbaka i livet igen. Det såg tveksamt ut där ett tag


Tack! Jag har haft feber t.o.m. igår. thumbs down

Kanske var anledingen en overdosis race-leksaker?

_________________
Kees van Holland

997 GT3
några BMW-Alpina
Citera
Eftersnack
2006-01-12 Auto Sport International Birmingham MODEMDÖDARE!!
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (19137 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande