Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6048 besök totalt |
Säsongen 2006 - MGCC???
Hej Någon som vet hur MGCC klubbracesäsongen för 2006 ser ut? När går tävlingarna och var? om det inte är klart än, när blir det klart så man kan planera ett herrmiddagsbesök? Jag tänkte inviga mina polare med en publikåkning på något möte i april/maj. Då vi är 10 stycken, behövs det synkas kalendrar och ju tidigare man vet destu bättre. mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||
Förra året så spikades kalendern vid årsmötet (nåt datum blev flyttat senare tror jag).
Är själv rätt intresserad av att få veta hur mycket krockar det blir under nästa år. SVKG och MGCC krockar inte iaf, det fixar vi ![]() Visseligen skulle det vara skoj att redan nu få veta vilka datum (med alternativ) som banorna bokats på. Men det är kanske bara Knutan som måste bokas så här långt i förväg? Att gå ut med fel information och sen försöka dra tillbaka fungerar aldrig, så det är nog bättre att fösöka hålla släktingar mm på halster tills våren kommer. |
||
MGCC 2006
Hej Verkar som det inte blir någon åkning i backen i Minnesberg mera. ![]() Ryktas att det blir Knutstorp X 2, Sturup X 1 och Ljungbyhed X 2. Som nån sa tas väl detta upp på årsmötet kanske tom med datum. ![]() / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Joachim
Joachim Vad menar du med formen?? Femman (eller fyran) och fullt eller?? ![]() ![]() / Bengt _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Re: Joachim
Nja provade med 3:a och det kändes fort och bra ![]() Just att tävling bara var tidtagning och man fick tre pass att åka. Tror det är ett bra sätt att börja köra MGCC på. Gillade inte du Ljungbyhed ? /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
Ljungbyhed
Tycker som du men ett eller flera tillkommande race blir en extra krydda. ![]() I början tyckte jag att jag mest var i vägen för de snabbare bilarna men efterhand som jag kunnat köra snabbare själv blir upplevelsen tvärtom, att man behöver göra varvningar / omkörningar, men man vänjer sig. ![]() Vi syns nästa säsong men om allt klaffar med mitt motorbygge mm så kör jag Roadsport B nästa säsong. Målet i år var att bli klubbmästare i Roadsport C och det blev jag, därför satsar jag i nästa tuffare grupp 2006. ![]() ![]() Kolla https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php / Bengt _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
... Ovh vem kommer då ha störst chans att vinna 2006 års mästerskap?
Är Winqvist kvar med ny kärra? |
||
Han ska väl köra sin fina Datsun som han har kört med i MGCC en gång förut? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||
Datsun
Hej om Stefan Winqvist kör Datsun 240Z hamnar han i Roadsport B Jag tror att det var hans plan för 2006, eller hur Stefan. Roadsport B är en tuff grupp med många snabba bilar / förare ![]() ![]() / Bengt _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Hej
![]() Jo jeg kommer at köre med min Datsun - som den er nu kan den köre i C, men som Bengt skriver tænker jeg måske trimma lite. Jeg kommer at starte med en super dyr diff (4.875) från Japan Skr 14.000,- ![]() ![]() Nu skal jeg ta bort solluken, monter lite glasfiber huvd og bakklap, så jeg får ned vikten fra 1230Kg til ca. 1090kg och sen banta 10-15 kg selv ;-) Jeg har også fået tag på en close ratio veksllåda og lite andet godis ![]() ![]() ![]() Da jeg körte med bilen på Knutan 2004 med 1.17.30 rundt, var det med et "enginehead" från en turbo motor, och org botten, men tänkte inte på at jeg havde komp. 7.5:1 ![]() ![]() ![]() Jeg skal derfor enten lave en blueprintet motor til klass C eller trimma til klass B. ;-) Rigtig god jul og got nytår til alle Stefan _________________ Stefan Winquist |
||
Ikväll var det årsmöte för MGCC. I materialet som delades ut ingick klubbaktiviteterna för 2006... Eftersom många är nyfikna så tar jag mig friheten att publicera de preliminära datumen här:
Klubbtävlingar 20/5 Vårracet på Ring Knutstorp 3/6 F5 Ljungbyhed 5/8 Sturup 2/9 F5 Ljungbyhed 23/9 Höstracet på Ring Knutstorp Nedräkningen startar nu ![]() Vi ses, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||
Fast det blir som vanligt två tomma månader mitt i sommaren, så man får väl fylla ut med lite banträffar ![]() Jag gillar också Ljungbyhed; Minnesberg blev lite för mycket transport i förhållande till rejs för min smak. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Jag tänkte anmäla mig på www.mgcc.nu men jag får inte fram något formulär - bara en rubrik
![]() Jag kan heller inte se vilka som är anmälda... Någon som lyckats anmäla sig? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Anmälan till MGCC klubbmästerskap
Anmälan till MGCC klubbmästerskap nu möjlig ![]() Sveriges trevligaste Sportvagnsklubb?? ![]() ![]() ![]() Gå in på www.mgcc.nu eller kolla i länken här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6048 besök totalt |