Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
890 besök totalt |
länkarmar m.m. till 318is
Hej! Jag har ett litet dilemma här. Svensk Bilbekämpning gjorde nedslag på en spindelled samt inre länkarmslagring på min 318is Jag tänkte därför byta hela länkarmarna, är några grejer dåliga så är ju resten på g. Men jag har väl länkarmar i alu på min bil? (det är en 90:a) Är man en idiot om man köper billiga gjutjärnsarmar och trycker dit? Sedan tänkte jag köpa excentriska bakre länkarmsbussningar för mer caster. Finns här någon som har provat det? Det sägs även att BMW har olika topplagringar med olika mått och spec. Vilka är det man ska ha och varför är det så? Har beställt fjädrar och dämpare till bilen och tänkte uppdatera väghållningen så gott jag kan när jag ändå byter. Tack på förhand ![]() _________________ /Mathias Cardevik ![]() 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
Det va gjutjärn till min 318is 90a för någon månad sedan iallafall
![]() BMW säljer som bekant bara kompletta armar. Men det skadar igentligen inte med nytt och fräscht. Har själv inte provat med m3 bussningarna men det är igentligen bara dumt att köra på standard ![]() Kanske byta till powerflex till och med? _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
Jag har gjutjärn på min 320is så det vore högst otroligt om det är alu på 318is.
om du köper originaldelar leta här efter artikelnr. www.realoem.com Här finns lite mer inom ämnet https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /David Söderblom |
Hej igen!
Jag tänkte handla på NFS. De har gjutjärnsarmar för 850 kr styck. De har även Powerflex excentriska bussningar för 690 kr paret. Fint! Då återstår bara frågan med topplagringarna ![]() _________________ /Mathias Cardevik ![]() 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
890 besök totalt |