| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Mini cooper
|
3757 besök totalt |
|
Ev. restplatser kommer att erbjudas utomstående licensierade förare/SBF-anslutna klubbar på våra banträffar denna säsong.
MINI:n räknas som utomstående även om märket tillhör BMW Group. Så visst finns det en möjlighet för en licensierad MINI-förare tillhörande annan SBF-ansluten klubb att deltaga på våra banträffar. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Men om man har licensen hos BMW SC så är det helt kört?
_________________ Anders Dauner |
||||
BMW AG anser att MINI:n är ett eget bilmärke, ett bilmärke som ingår i BMW Group förvisso, men fortfarande "enbart" en MINI. Tidigare har detta styrt medlemskapet i BMW klubbarna. Nu har diskussioner inom vår moderklubb BMW Club Schweden börjat öppna upp dörren för MINI:sarna, dvs att ge dessa möjligheten att bli en egen sektion inom BMW Club Schweden. BMW Sport Club följer givetvis utvecklingen. Under tiden gäller: BMW SC är en märkesbunden klubb där medlemmarna kör BMW. Övriga bilmärken enbart via inbjudningar eller oldtimer status. Fotnot: MINI är vad som är aktuellt - inte Mini. MINI är generation 2, dvs den del BMW äger. Mini är generation 1, och har aldrig accepterat MINI. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Jo, men det var ju inte riktigt svar på min fråga. Jag är helt införstådd med att ni, i mån av plats, tänker släppa in (licensierade) medlemmar från andra klubbar. Men om man nu har licensen i BMW SC och inte är med i någon annan klubb, finns det då en möjlighet att få köra sin MINI om det finns platser kvar? _________________ Anders Dauner |
||||
Nä, det vore att misstolka mig. Men man vet ju aldrig om alpinan blivit strandad i eifelbergen. Då kan det ju vara bra att ha en "plan-b".
_________________ Anders Dauner |
||||
|
Intressant i sammanhanget är att hundkojeklubben (dvs de gamla Minisarna) inte accepterar eller släååer in de nya i sin klubb.
Enligt min mening vore det ännu knepigare om BMW-klubbarna skulle göra det... Vad kommer härnäst? Rolls-Royce?
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
Re: Mini cooper
oldtimer har funkat tidigare och gör så än idag. Det har föutom Porsche inneburit bl.a. Evo och Jagga. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
Men om BMWn är trasig eller liknande får man ju som BMWSC-medlem köra med annat märke men ändå räknas som en "BMWSC:are"... eller hur?
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||
Ja, så står det skrivet.
Så för min del ser jag egentligen inget problem. Fungerar inte Alpinan så får jag köra MINI. _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Mini cooper
|
3757 besök totalt |