| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 1 - rF3 @ Birmingham - 29 jan
|
3185 besök totalt |
|
Hej på er!!! Då var det dags för det första racet i vår rFactor-liga!!! Vi åker till Birmingham. En riktigt kul bana... Anmäl er här! Vem kan hosta? Jag kommer att starta en tråd per race precis som förut. Där vi hjälper varandra med inställningar och dylikt, tex hur man laddar ner extrabanorna. Serverinfo: IP: Återkommer (LAN/Direct IP) Lösenord: rejsa.nu Game name: rejsa.nu Bandbredd: 100Mbit rFactor version: 1.070 Bilar: rF3 Bana: Birmingham GP Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L), inga skador (du måste själv boka ur "disable damage"), inga hjälpmedel. Däckslitage: av Racelängd: lopp 1 - 10 minuter, lopp 2 - 20 minuter, omvänd startordning i lopp 2 Depåstopp: Inga Kval: under träningen Fuel/tire wear: Av Tillåtna Hjälpmedel: * Skador av * Clutch assist på Servern startar ca Kl 19.00. Träning pågår ca 20 min. Cirkus kl 19.20 börjar vi kvala. Det som gäller är envarvskval. Efter detta kval kör vi en kort warmup-session som varar i ca 10 minuter. Ca 19.40 börjar rejset. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Här kan ni hämta banan om ni inte redan hämtat hem Track Packet från RM8s sida...
http://forum.rscnet.org/showthread.p _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
ja, jag
är med, lite uppvärmning inför LeMans efteråt...
(fast det är lite kärringvarning att köra utan slitage och skador )
Dessutom, inte för att vara petig, men banan heter egentligen Barber och ligger i Birmingham, Alabama
http://www.barbermotorsports.com/ _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
Skador på eller inte är väl en smaksak,Tycker man om att racen kanske tar slut efter någon sekund för att man blir på körd, Eller vill man att alla ska kunna köra alla varv o ha täta fajter, Jag föredrar helt klart det sista,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
|
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
ja, men det är ju mest en ansvarsfråga,
den som är bakom ska ju verkligen se till så man INTE kör på någon...
Man får väl förutsätta att folk har hyfs och kan racingetiketten... visserligen kan det vara problem med synkroniseringen online, speciellt i starten (och speciellt i GTR) där man inte ser nån bil framför sig, men i rFactor och LFS funkar det väldigt bra tycker jag... Jag tror att om man kör utan damage så kör man inte lika försiktigt som man skulle göra annars, vilket förtar lite av utmaningen tycker jag...
När de gäller slitage så tror jag inte det spelar så stor roll på så här korta rejs som 20 minuter _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
Jag tror nog inte att det blir tuffare körning med skador av, För man riskerar trots alt at själv råka illa ut,om man kör på någon, Men det är ju olika hur man tycker,Tycket nog att det kan vara kul med lite olika regler nu när det fins så många olika serier att köra,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
Då syns vi två ggr ikväll. Det blir tajt med tid, men det ska funka
och ifall det inte framgick så anmäler jag mig till kvällens rejsa-race
_________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||||
Jag kommer till rejsa.nu Racet,Troligen inte till Morff _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
|
Kommer...har haft fullt upp med att handla saker ju
Dock är träning något jag ej kommit på vad det betyder än,1 ½ varv är det enda jag kört
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3185 besök totalt |