Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 63 besök idag (20518 totalt) |
![]() |
||||
Motor specen är från grunden AAN motor från -94 med
special insug, större spridare, special grenrör med raceturbo från KKK och 4" downpipe.Wastegate som släpper rakt ut= oväsen. Intercooler "typ hela fronten" med syrafasta tryckrör och en massa samcoslangar, öppen dumpventil. 85mm syrafast avgasrör med 100mm platt utsläpp framför vänster bakhjul. _________________ Lars Svensson Bromölla |
||||
|
||||
En S4 motor som grund alltså? Du funderar inte på ett Audi Sport block i magnesium, det skulle passa som handen i handsken ![]() Kan bara stämma in i kören och säga att det är en fullständigt brutal bil du har. Jag skulle utan problem donera ena njuren och halva levern för en liknande skapelse. _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||
STOR vill ha faktor på den där
![]() ![]() Riktigt trevligt bygge, de där är juh nästan drömbilen... ![]() Sååå stenhård!! Kollade lite på byggbilderna, nice som fan! Ska bli kul att se den på bana ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Jag var inne på sportquattro.nu för ett tag sen och läste om bilen och jag tycker den är lika fantastisk då som nu.
Grym!!! Det skulle vara kul att se den frusta och skjuta live någon gång. Är det riktig race växellåda i den också så det ylar härligt? _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
||||
Sjukt hårda bilar det där...man får hoppas att den levererar ljud och drag i paritet med utseendet med!
![]() Byggbilder, mera, nu! ![]() /J - gruppB-fetischist |
||||
hmm kan ju bli kul att se den på vägarna i sommar :P:P:P
eftersom man inte bor så värst långt från bromölla så kan man försöka hetsa med lilla VR6:an ![]() kul att se en sådan här också och inte bara norrbaggarna som leker mycket med audi _________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||
Kul att den blev så bra bra Lasse!
![]() Man har ju fått äran att se den live under byggets gång. ![]() Ska bli kul att få se den i action och kanske få åka med på en liten åktur. ![]() |
||||
|
||||
ser jag den bilen i backspegeln skulle jag stoppa dig o försöka sno den
![]() vikken bil alldeles jättehäftigunderbarråcoolsnyggfräcktuff numera skrivbordsunderlägg /Niklas |
||||
Här är några bilder som jag har tagit på bilen när jag varit och hälsat på.
![]() På bilderna så är inte bilen riktigt färdig. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 63 besök idag (20518 totalt) |