Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Rattglapp i min Momo
1288 besök totalt
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Rattglapp i min Momo

Hej.

Jag råkade ut för lite tråkigheter under rejset i söndags, nämligen att min ratt började glappa o väsnas väldigt! > Eller då rann bägaren över. Jag har märkt att det har varit på gång tidigare.
Det är precis som om kuggarna mellan motorn o rattstången kommit för långt isär (eller slitits för mycket... ).

Är det någon mer som råkat ut för detta? Är det lätt att åtgärda själv? Hur i så fall?
Läste i en tråd att Nisse hade haft likanande bekymmer o lämnat in sin ratt för att få det åtgärdat för endast 2400:-... blev då lite avskräckt!

Hjälp!

edit: Momo Racing är det.

Stockholm
Här sen Apr 2003

Re: Rattglapp i min Momo

Liverpoolarn skrev:
Hej.

Jag råkade ut för lite tråkigheter under rejset i söndags, nämligen att min ratt började glappa o väsnas väldigt! > Eller då rann bägaren över. Jag har märkt att det har varit på gång tidigare.
Det är precis som om kuggarna mellan motorn o rattstången kommit för långt isär (eller slitits för mycket... ).

Är det någon mer som råkat ut för detta? Är det lätt att åtgärda själv? Hur i så fall?
Läste i en tråd att Nisse hade haft likanande bekymmer o lämnat in sin ratt för att få det åtgärdat för endast 2400:-... blev då lite avskräckt!

om det är gamla Momon(Röda med svart Ratt) du har så tror jag att det är motorn som håller på att lossna,Jag har haft samma problem,Det är inte så svårt att fixa,Det är två skruvar som ska dras åt.Men var jäkligt noga när du tar i sär den så du får tillbaka alt på rött plats,Jag missade något när jag skulle fixa min,Så jag fick ta hjälp av en kompis för att få alt rätt i gen lol

Hjälp!

edit: Momo Racing är det.

Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Tack för svaret Kavic!

Jag har inte den röda utan den svarta (senare modellen). Men förhoppningsvis är det bara att skruva isär o kolla... visar det sig att den redan är utsliten (efter bara ett drygt års användning) så får man väl lov att kolla med Logitech om reservdelar. Är det bara motorn som är lös så kan man ju fixa det själv istället för att skicka iväg den o betala massa... Och minst lika tråkigt, vara utan ratt ett tag.

Men man vill ju inte ge sig in på saker man inte reder ut på egen hand... för kan man inte återställa ratten så ryker ju allt vad garanti o dylikt åt pipan.

Btw. när jag ändå håller på så ska jag nog testa squash-tricket med bromspedalen... Om det inte jädras för mycket med ratten vill säga.

Rattglapp i min Momo
1288 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande