| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bilstein Sprint - H&R Cupkit - Gula koni till 190e?
|
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (7179 totalt) |
|
Ska köpa en domkraft imorrn så jag kan ju testa den
Någon teori på varför fjädrarna är hårda som du vill dela med dig av? Kan inte sova så lite bakvagnsfysik vore najs _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
|
a är bärarmsinfästingen i karrosen
b är där fjädern sitter c är typ yttre kulkulten a-------b-------c Hur kortare avståndet är från a till b desto hårdare fjäder behövs det. Hjulets hävarm är från a till c och fjäderns a till b Som jag skymtar på bilden så ser det ut som a till b är kort i förhållande till a till c. Bergripligt???? _________________ Johan Sjölinder |
||
|
Du johan, när vi ändå är i farten.
Kolla på den här bilden och se om du ser något "fel":
Tydligen säger dom på http://www.wiechers-sport.de/ att det ska vara så och att racingbilarna hade så. Men vore det inte bättre att ha från stötdämpartornen istället för hjulhusen? _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
|
Hmm jag har lite svårt att se vad staget skulle göra för nytta i huvudtaget.
Men det kan sitta något fäst för typ bärarma, stag till hjulupphäningen, i närheten av infästing av staget i skuffen. Då kan skuffsateget göra nytta. Stötdämparna tar bara last upp och ner och där gör staget ingen nytta. _________________ Johan Sjölinder |
||
|
_________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
|
Nu har det trillat in lite svar från MB som säkerligen tillfredsställer lite
(I övrigt jäävligt impad över att dom kan ge ett sånt här grymt svar!) originalfjäder fram ligger på 48,3 N/mm (+/- 5%), bak ligger det på 41,7 N/mm (+/- 5%) Dessa värde är baserade på att din bil väger in på 33 poäng fram och 23 poäng bak i fjäderöversikten.
||
|
|
||
Vad menar de??? Jahan: Vad har du för viktfördelinge??? (typ % av vikten fram) Edit: INTE du utan bilen
_________________ Johan Sjölinder |
||
|
"Lite framtungt men jag går på hård diet"
Nedå, antar väl att det hon menar i svaret är om bilen vägde 55kg skulle 33 vara fram och 23 bak? Annars förstår jag inte alls... Låter dessutom väldigt framtungt
Kan tyvärr inte säga något om viktfördelningen annars. Men jag ska snoka rätt lite på det svaret! Vad tycker du annars om min bild på bakvagnen samt svaret jag fick av MB? _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
|
Svaret från MB var =
Tänk om leverantörena av div .....satser kunde gör samma sak. Bliden på bakvagen är helt ok, jag skall jaga ut dig med tumstocken sen
Ja viktfördelingen får du kolla upp. _________________ Johan Sjölinder |
||
|
Har inhandlat en domkraft och lite pallbockar nu, ska byta bromsskivor bak imorgon så det vore ju ett ypperligt tillfälle att mäta lite.
om du har möjlighet så får du gärna editera bilden jag fotade och måla ut vart och hur jag ska mäta! Skulle underlätta något enormt
||
|
Ska fota så mycket det bara går.
20cm är det från den rostiga bulten ner till backen. (Tänk, nån snubbe på internet skriver att man ska gå ut och lägga sig i blötan och man gör det också )
||
|
Ang. viktfördelningen:
Jag har ALLA orginalbrochyrena över W201 85-93 men ingen stans uppger de vad de väger fram/bak. Ta bilen till en våg! Men jag har förmig att den har 55% fram å 45%bak _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bilstein Sprint - H&R Cupkit - Gula koni till 190e?
|
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (7179 totalt) |