Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4920 besök totalt |
Re: jo
Den finns kvar. Kolla nyhetsarkivet. Kalendern lades ut dec 2005 ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Re: jo
jasså...den hittar inte jag i kalendern för 2006 står det : inga evenemang inplanerade _________________ stoffe kristoffersson ____________________ klubblös men inte mållös |
||||
Hej !
Eftersom ERCup startades och ägs av teamföreningen från ERF Bil så är det sannolikt att det är här teamen kommer att anmäla sig och köra. Det är f n 28 team anmälda till ERCup 2006, gå gärna in på www.ercup.se och se Er omkring. Beträffande datum för biltävlingar i ERF så är det som Kristian skriver, det finns datum för 2006 i nyhetsarkivet, en mycket bra kalender, man kan väl säga sent skall syndarn vakna ![]() Kan bara säga: Välkomna, det är en suverän serie och klass att tävla i för oss som inte får betalt för att köra. Det går också att åka med hygglig ekonomi och utan att tokskruva. |
||||
det fattas ju 20 team från fjolårets teamlista ![]() ![]() ![]() _________________ stoffe kristoffersson ____________________ klubblös men inte mållös |
||||
några kommer ta steget upp till SLC, enligt vad dom sagt till mig.... andra kanske åker ERF ? eller 9h eller MLSL.... det finns ju ingen större brist på åktillfällen i sverige för Endurance-bilar ![]() |
||||
ERF
Det fattas inte 20 aktiva team, och anmälningstiden går ut den 15 februari för ER Cup, så gissningsvis kommer vi att närma oss banlicensen för de flesta banorna när det väl är dags att köra. Björn Scheuer Team Pentascrew förr ERF nu ER Cup _________________ Björn Scheuer |
||||
ERF/ER Cup
Jag vet inte om det är så självklart att man trappar ner när man går från SLC till ER Cup... Kanske att man trappar ner utgifterna, men man trappar ju knappast ner på tävlandet. Möjligen kan man väl säga att man tävlar mer i en enhetlig miljö där man möter medtävlare som alla kör i samma klass. Är man inte miljonär så kan man ändå faktiskt klara att hävda sig ganska bra utan sponsorer, och det kan ju vara en lättnad för många. För egen del tycker jag att bägge serierna fyller sin plats. Kepp racing and have fun!! Björn _________________ Björn Scheuer |
||||
Re: ERF/ER Cup
Jag la inte in någon negativ värdering i uttrycket trappa ner ![]() Jag tycker definitivt att det finns plats för serier på olika nivåer ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4920 besök totalt |