| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 - rF3 @ Knockhill - 19 feb
|
5 besök senaste veckan (6465 totalt) |
|
Då var det dags för Race 2 i vår rejsa.nu-liga!! Fortfarande rF3-bilarna men nu på den roliga banan Knockhill.
Anmäl er här! Vem kan hosta? Jag kommer att starta en tråd per race precis som förut. Där vi hjälper varandra med inställningar och dylikt, tex hur man laddar ner extrabanorna. Serverinfo: IP: Återkommer (LAN/Direct IP) Lösenord: rejsa.nu Game name: rejsa.nu Bandbredd: 10/100 Mbit rFactor version: 1.070 Bilar: rF3 Bana: Knockhill Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L), inga skador (du måste själv boka ur "disable damage"), inga hjälpmedel. Däckslitage: av Racelängd: lopp 1 - 10 minuter, lopp 2 - 20 minuter, omvänd startordning i lopp 2 Depåstopp: Inga Kval: under träningen Fuel/tire wear: Av Tillåtna Hjälpmedel: * Skador av * Clutch assist på Servern startar ca Kl 19.00. Träning pågår ca 20 min. Cirkus kl 19.20 börjar vi kvala. Det som gäller är envarvskval. Efter detta kval kör vi en kort warmup-session som varar i ca 10 minuter. Ca 19.40 börjar rejset. Sen tillsist en viktig sak. Råkar ni knuffa av någon. Backa av lite. Låt personen som ni råkade knuffa av komma "på rätt köl" igen. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Re: Race 2 - rF3 @ Knockhill - 5 feb
Skulle vilja lägga till en sak här: Var generös om du vet med dig att det är du som har felat, vänta in den avknuffade och låt honom/henne passera dig innan du kör vidare. |
||
|
|
||
|
Det går nog åt mycket disciplin på den banan om det ska bli ett kul race,Det fins inte många omkörningsställen där,om man inte ska riskera att peta av någon,Framför alt måste nog alla se upp o försöka underlätta för snabbare förare att passera,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Nån som har en länk till banan? Rscnet är nere nu igen och jag vill ju träna lite först
Edit: Kom in på Rscnet nu.. Men det tog lite tid mellan varje sida :P Här är länkarna till banan: http://www.greigmurray.dsl.pipex.com http://rapidshare.de/files/7594241/K |
||
|
Hej
Jag är helt ny här på rejsa och ganska ny med bilsim osså för den delen, jag heter Jonas och bor i Täby utanför Stockholm. Jag är gärna med på detta rejs. Självklart kan jag att hjälpa till med hosting men jag har bara ett adsl 1/24, men jag jobbar på att få en 100mbit server...kanske jag kan fixa det tills imorgon, vem vet! Väl mött! Jonas |
||
|
he he...körde med hans setup och jag gjorde en hög 51:a...tror jag måste lära mig banan mer,tyvärr finns det ej tid för det p.g.a Svenska Rallyt i morrn så Niklas får fixa teampoängen i morrn
|
||
Välkommen hit Jonas!!! Vill du "bara" vara med på kvällens rejs eller vill du vara med i ligan?? Det går bra vilket som, men bara så att jag vet. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
jag hoppas hinna, men det verkar inte troligt...
Dottern ska hämtas på kalas 18.30 och sedan ska ungarna i säng o.s.v... edit: dessutom är käringa bortrest så jag måste hålla på med ungarna tills de lagt sig... men till MORFF så bör de sova.... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Jag skall försöka hinna - om det är ok att man ramlar in - det skall vrängas ihop en växellåda först i ett svinkallt garage..
/J - 48-varv lyckades man sätta i alla fall...
|
||
oj då...48-tider!! Det var bra! Vill du vara med i Säsong 6 så skulle du och Jonas här ovan bilda ett lag...Vad sägs? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
|
||
|
Hmmm...hitt' på nåt'.
Egentligen så vettfasiken, det känns sådär att bara ramla in under pågående, och fasen vet om man har tid egentligen framöver. /J - velpelle |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
5 besök senaste veckan (6465 totalt) |