Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
porsche GT3 funderingar!
<<   1, 2
5563 besök totalt
höfläkt

Här sen Nov 2002

Qvarnis skrev:
Har du råd kolla på en MK2 det är hyffsad fartskillnad.

Jag med fler, är av en annan uppfattning. Har kört både med och emot mkII. När jag själv körde mkII så tyckte jag att den hade litte bättre botten, samt att inbromsningen var om möjligt något stabilare från hög hastighet. Men att den skulle vara snabbare (beoende på vad som sitter bakom ratten) känns det inte som.
(ref pcsr mantorp)

Lycka till med ditt billetande!

stockholm täby
Här sen Feb 2006

e de bara jag som reagerar på att de flästa som har dem kör dem på bana å att en bil som båra gå på bana i regegel borde va ganska så slut efter 5 000 mil?

Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Re: gt3

s2dennis skrev:
min uppfattning är att en gt3 köper man om man kör väldigt mycke bana för min mening är att den är helt oduglig på vägen.

Utveckla tack.
ok den sliter däck o är rätt stötig...är det så farligt?

Vilken annan 996 är kul samtidigt som den funkar på väg då?
De vanliga är rätt mjukt satta i chassit

Här sen Jan 2005

gascan skrev:
e de bara jag som reagerar på att de flästa som har dem kör dem på bana å att en bil som båra gå på bana i regegel borde va ganska så slut efter 5 000 mil?

Du har helt rätt, en bil som går mycket på bana slits mkt hårt men alla extra utsatta slitdelar som bromsar, hjullager koppling, bussningar osv byts ut efter hand men i en helt annan takt jämfört med en bil som körs på vanliga vägar.

Här sen Nov 2002

gascan skrev:

Jag vet ingen annan bil som är tillverkad för att tåla så mycket bana som den här. Och som samtidigt är gatreggad.
Tror ingen lyckas köra 5000 ban-mil på en 5 år gammal bil. Den största delen är ju vanlig gatåka.

Gävle
Här sen Apr 2004

Trådstartare
höfläkt skrev:
gascan skrev:

Jag vet ingen annan bil som är tillverkad för att tåla så mycket bana som den här. Och som samtidigt är gatreggad.
Tror ingen lyckas köra 5000 ban-mil på en 5 år gammal bil. Den största delen är ju vanlig gatåka.

Jag funderar bara på varför en bil som kostar nästan 3 ggr, så mycket som min ny, har problem med packboxar,hjullager koppling och dylikt redan vid typ 2000 mil
Tittat på en del bilar nu och vid koll på bilarna service bok är det förvånande att det är så mycket problem redan vid låga mil.
Har inte ens behövt titta under huven på min och den har ca.3000 mil med "aktiv" körning under hjulen.

Min uppfattning av GT3:or har alltid varit bombsäkerhet men har blivit lite skeptisk

BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

barth skrev:
höfläkt skrev:
gascan skrev:

Jag funderar bara på varför en bil som kostar nästan 3 ggr, så mycket som min ny, har problem med packboxar,hjullager koppling och dylikt redan vid typ 2000 mil
Tittat på en del bilar nu och vid koll på bilarna service bok är det förvånande att det är så mycket problem redan vid låga mil.
Har inte ens behövt titta under huven på min och den har ca.3000 mil med "aktiv" körning under hjulen.

Min uppfattning av GT3:or har alltid varit bombsäkerhet men har blivit lite skeptisk

Barthan din uppfatning är sund! GT3 är en bra bil likväl som det finns många andra bra bilar som håller
ihop bra. Påsse är nog så mytomspunnet enligt mig, den största myten är väl att den är så ofantligt svårkörd. Den andra myten är att de aldrig går sönder. Båda myterna är enligt min uppattning avlivade sedan länge.
Tro det eller ej men min v70 körs rätt mycket/hårt och inget har tills nu gått paj(körs nog hårdare än genomsnittet kan jag tro)

Lycka till, hoppas se dig i backspegeln med en påsse

Här sen Maj 2003

Hur har det gått?
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006

Namndispens
Namndispens

Hejsan alla!

Första posten här efter att ha legat och lurat lite i bakgrunden och försökt suga i mig av all info som finns här på forumet. Men tänk att jag missat den här tråden! Jag har nämligen funderingar väldigt lika dina barth, hoppas det är ok att jag hoppar in lite i din tråd?

Jag var väldigt nära att köpa en GT3 mkI för ett par veckor sedan men tyvärr blev det inget eftersom en "kompis" till säljaren dök upp och köpte bilen rakt framför näsan på mig. Men jag försökte läsa på allt vad jag kunde innan dess och det jag fann var att Porsche GT3 verkar vara en utomordentligt hållbar bil. Såklart skall den skötas ordentligt och såklart går det mer slitdelar under bankörning, men jag tycker den verkar vara väldigt tålig. Bilen jag tittade på hade till exempel gått 5000 mil och den kändes väldigt tight. Det finns en artikel om en GT3 som gått 10'000 mil i en Porschetidning som kom ut för ett tag sedan (RS Mag tror jag, eller Flat-6) och det var inget där som var oroande även om de bytt kopplingen på den bilen vid 8000 mil (stod att det var i förebyggande syfte, vad nu det betyder).

Vad det gäller priser på just GT3'or så verkar dessa vara lite lägre i Schweiz (där jag bor) än vad de är både i Sverige och i Tyskland. Kanske kan vara värt att kika på även för folk bosatta utanför Schweiz? En snabb koll på autouscout.ch visar att det för närvarande finns 49 GT3'or till salu här!

Imorrn skall jag titta på en GT3 icke CS och på torsdag på en CS...

Gävle
Här sen Apr 2004

Trådstartare
AZAD skrev:
Hur har det gått?

Har blivit kär i en liten "bil" som går under namnet ARIEL ATOM
Ska boka en körning för att se om det är något att ha eller bar en "leksak"

Porsche spåret lever ännu men är på sparlåga så länge

BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
993 RS
Stockholm
Här sen Jul 2004

barth skrev:
höfläkt skrev:
gascan skrev:

Barth,

Satsa på en riktig Porsche istället.... Har hört att 993RS är en bra bil för att ta sig runt GR. Och dom håller också - inga ekonomer som jobbade på Porsche i mitten på 90-talet....... bara kvalitet rakt igenom!

//Jonas
(Civilekonom)

porsche GT3 funderingar!
<<   1, 2
5563 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande