Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bandagar med Motorklubben och SLC, Ny info
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9799 besök totalt
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
EDIT:

Nu tycker jag att någon moderator kan splitta tråden. Alla försäkringsfrågor kan flyttas till separat tråd.

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Har plockat bort en hel del snack om försäkringar... Denna tråden handlar om de träffar motorklubben och SLC ska arrangera tillsammans i sommar.
Vi kan alla vara övertygade om att arrangörerna har koll på läget och att de kommer att klargöra precis vad som gäller i försäkringsfrågan (och andra känsliga frågor).

Tyresö
Här sen Feb 2003

Tror detta har förutsättningar att bli något riktigt bra i den vilda floran av mer eller midnre välarrangerande bandagar på olika håll.
Bandagar är ett bra första steg för att se om man verkligen vill ta steget fullt ut till racing. vill man inte det med allt vad det medför, så är ju bandagar en bra "koprnivå". Kanske flera av bandagsåkarna kan få upp ögonen för långlopp i o med dessa samarrangmenang. En pay&drivesits i något långloppsteam är ju en rätt bra lösning för den som inte är beredd att skaffa löparbil på egen hand.
Därför tycker jag kopplingen bandag och race är lysande. Helkst som motvikt till bling-blingdagarna på Kinnekulle med spoilernytt.
Den nu utsplittade försäkrignfrågan tycker jag är märklig. Är man inte beredd att ta en viss kalkylerads risk med sin leksak kör man lämpligen inte bana.

Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Bosse L skrev:
Tror detta har förutsättningar att bli något riktigt bra i den vilda floran av mer eller midnre välarrangerande bandagar på olika håll.
Bandagar är ett bra första steg för att se om man verkligen vill ta steget fullt ut till racing. vill man inte det med allt vad det medför, så är ju bandagar en bra "koprnivå". Kanske flera av bandagsåkarna kan få upp ögonen för långlopp i o med dessa samarrangmenang. En pay&drivesits i något långloppsteam är ju en rätt bra lösning för den som inte är beredd att skaffa löparbil på egen hand.
Därför tycker jag kopplingen bandag och race är lysande. Helkst som motvikt till bling-blingdagarna på Kinnekulle med spoilernytt.
Den nu utsplittade försäkrignfrågan tycker jag är märklig. Är man inte beredd att ta en viss kalkylerads risk med sin leksak kör man lämpligen inte bana.

Instämmer med dig Bosse, tycker det verkar bli ett kanonarrangemang där man får möjlighet att få se vad man själv och bilen kan. Dels få ta tid och ev. lite coaching. Faller iaf mig helt i smaken.
Dock förstår jag inte det där med bling-blingdagar!? Vill du förklara för den oinvigde?

Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Qvisfr skrev:
Bosse L skrev:

Instämmer med dig Bosse, tycker det verkar bli ett kanonarrangemang där man får möjlighet att få se vad man själv och bilen kan. Dels få ta tid och ev. lite coaching. Faller iaf mig helt i smaken.
Dock förstår jag inte det där med bling-blingdagar!? Vill du förklara för den oinvigde?

Javisst! Jag tycker "En dag på racerbanan" mest handlar om att visa upp sig och sin bil.
Många bilar där utseendet är viktigare än funktion. Bara det är en herrejössesmotor (gärna med stressfläkt och Stooor iC), balla 19" fälgar, Öhlinsdämapre (som ingen vi hur man ställer in) elodxerade prylar och/eller kolfiber högt och lågt, Splitters och vingar som bara har en utseendemässig funktion och gärna mycket camnber för det ser fränt ut. Mer av 2fast2furios än racing. Mera av rätt prylar än rätt funktion alltså!

Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Jaja, då förstår jag vad du menar. vi har väl alla olika inställning och förutsättningar antar jag.
Vingar och splitters kan ju också ge nödvändig downforce, som ju kan hålla kvar en på banan

Bara man själv har kul är väl hela poängen

Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Qvisfr skrev:
Jaja, då förstår jag vad du menar. vi har väl alla olika inställning och förutsättningar antar jag.
Vingar och splitters kan ju också ge nödvändig downforce, som ju kan hålla kvar en på banan

Håller med, att ha kul med bilhobbyn är hela poängen! thumbs up
och visst kan man ha olika inställning i just det där med show or go.

Tidningen Bilsport med alla låtsasracers på gatan och deras olika aktiviteter som Kinnekulle och Mässan i Jönköping drar ju inte direkt dåligt med folk. Så nog är det många som gillar den inriktnignen på bilhobbyn.
Inget ont alls i det, själv är jag rättointresserad av "bling-bling" (men var mera positiv som yngre, fram till rally och racing tog överhanden)

Beträffande vingar och splitters är de tyvärr på de flesta gatbilar och hobbyracers utformade så att funktion och effekt är högst tveksam. På en gatbil troligen direkt överflödigt. (men tycker ägaren att det är snyggt ska han givetvis ha det, just för att han tycker det är snyggt... )

olika tycke och smak, jag tycker det är kul att köra racing med gamla bilar och med dieselbil i långlopp, andra tycker det är ursegt och gubbigt, så....

Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

olika tycke och smak, jag tycker det är kul att köra racing med gamla bilar och med dieselbil i långlopp, andra tycker det är ursegt och gubbigt, så....[/quote]

....men bara "less than 1000 cc" ????

Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Det här med välordnade banmöten är dunder thumbs up
Vill bara se en prislapp också.

Citat:

Ja, men att tro att man behöver allt lull-lull bara för att våga sig ut på banan är man fel ute.
Har man massa lull-lull så kanske man är snabbast i depån men inte på banan, just snabbast i depån förkinppar jag med "en dag på racerbana".
I min värd är det inte snabbas som vinner på ett banmöte utan den med det brädaste lenendet.
Allså åk för att ha roligt och roligt kan man ha med i prinsip vad som hälst.
Så grund frågan har man roligare med massa lull-lull på en banträff???
Jag säger NEJ

Gubbängen
Här sen Jun 2003

..och så drar tråden iväg från ämnet igen.. Varför inte rensa allt förutom de två första inläggen, då de är de enda med konkret info än så länge. Resten är mest utfyllnad och gnabb..
Peter skrev i första inlägget att han fyller på med vidare info ang. pris mm så fort det är klart.

fuling skrev:
Det här med välordnade banmöten är dunder thumbs up
Vill bara se en prislapp också.

Citat:

Ja, men att tro att man behöver allt lull-lull bara för att våga sig ut på banan är man fel ute.
Har man massa lull-lull så kanske man är snabbast i depån men inte på banan, just snabbast i depån förkinppar jag med "en dag på racerbana".
I min värd är det inte snabbas som vinner på ett banmöte utan den med det brädaste lenendet.
Allså åk för att ha roligt och roligt kan man ha med i prinsip vad som hälst.
Så grund frågan har man roligare med massa lull-lull på en banträff???
Jag säger NEJ

Forshaga
Här sen Dec 2002

Daniel Ene skrev:
..och så drar tråden iväg från ämnet igen.. Varför inte rensa allt förutom de två första inläggen,

Ja just det.....sitt stilla och tysta. Vi kan ju inte ha en massa amatörer som babblar hela tiden....

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

om detta faller väl ut så kan det ju blir en modell för andra racingserier för att locka nya aktörer och kanske hjälpa till att betala en träningsdag.
om nu försäkeriet är helt solklart så det ju bara att planka formatet. thumbs up

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Niklas Falk skrev:
om detta faller väl ut så kan det ju blir en modell för andra racingserier för att locka nya aktörer och kanske hjälpa till att betala en träningsdag.
om nu försäkeriet är helt solklart så det ju bara att planka formatet. thumbs up

tja, det gör dom ju med mycket annat som vi gör i SLC.... så risken finns väl att fler kopierar kanske...

Men då hittar vi på nya saker och ligger före iaf

Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Medlemspriset för bandagarna blir 1550 SEK. Ordinarie pris 2200.

Möjlighet till licenskurs kommer att finnas mot liten merkostnad.

Motorklubbens medlemmar kan boka nu på:
http://motorklubben.expressen.se/public/events.aspx?mid=9

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Sådär jag, nu är man medlem samt bokat in sig på eventet. Verkligen smidigt att smeta på nätet, de är man ju inte direkt van vid gäller bankörnings event.

Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Göte RS6 Sjögren skrev:
Sådär jag, nu är man medlem samt bokat in sig på eventet. Verkligen smidigt att smeta på nätet, de är man ju inte direkt van vid gäller bankörnings event.

Välkommen!

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Peter S skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Välkommen!

Tack!

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Göte RS6 Sjögren skrev:
Peter S skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Välkommen!

Tack!

Du ska inte se dig om efter en racesits till den helgen? Du är redan på plats, du har lärt dig banan ordentligt och lär vara bra sugen

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Niklas Falk skrev:

Iden är ju inte direkt ny.. BMW Sport Club tex har varvat gatbils-bankörning med BMWCup sedan 1996.
Fördelarna är b.la. att man kan ha all säkerhet mm på plats till en bankörning till en rimlig kostnad eftersom man delar det med tävlingsdelen. Dessutom innebär det att en gatbils-förare efter några år tar steget och börjar tävla.

Kungsängen
Här sen Jul 2004

Göte RS6 Sjögren skrev:
Sådär jag, nu är man medlem samt bokat in sig på eventet.

Jag med

stockholm
Här sen Maj 2004

Kristian Larsson skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Peter S skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Välkommen!

Tack!

Du ska inte se dig om efter en racesits till den helgen? Du är redan på plats, du har lärt dig banan ordentligt och lär vara bra sugen

Ja kanske det, men hur gör man och vad kostar det o s v?

Bandagar med Motorklubben och SLC, Ny info
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9799 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande