| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Ringen & Spa, söndag 19:00
|
2784 besök totalt |
|
Tredje & fjärde rejset käns som att det blir en riktig höjdare, snacket är redan i gång ! Det gäller att ladda batterierna ordentligt så man orkar den fysiska & psykiska pressen på dessa krävande banor.
Race 3: Ringen Race 4: Circuit de Spa-Francorchamps (Kväll) Mackan kommer med mer info om server osv _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
|
Hur ska vi göra med starterna nu då? Det var ju snack om start innan grön flagga. Vad säger ni?
Servern öppnar 18:52. Inget kval på Ringen. Första rejset 19:15. Tre varv på Ringen. http://193.11.181.118/~macen/gtr/TheMother-beta1.rar Serverinfo (dedikerad server): IP: 83.233.59.251 Lösenord: rejsa Game name: rejsa.nu Bandbredd: 10Mbit GTR version: 1.5 Bilar: Porsche GT3 Cup Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L), inga skador (du måste själv bocka ur "disable damage"), inga hjälpmedel. Däckslitage: normal Vänta EJ på grön flagga vid starten, utan ge full gas direkt när starten drar igång. Stå dock stilla under den stående line-up:en, annars blir det följevarv. Kval i 8 minuter. Rejset varar i 16 minuter per bana. Alla är välkomna! Mer info samt resultat från förra veckan: http://macen.nullnet.com/gtr/ _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
|
Angående startproceduren, om alla håller full gas när starten går så blir det inget krångel.
|
|
Jo, klart att vi kan köra längre på Ringen. Hur lång tid är tre varv?
Stacken: ok, då tycker jag att vi kör på det. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
|
Glöm nu inte bort rejset i morgon, 19:00. Länk till Ringen för nerladdning: http://193.11.181.118/~macen/gtr/TheMother-beta1.rar
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
|
Nä här glöms inget!
Hoppas det inte är något problem med att jag har shortcut patchat min nordslinga!? Borde väl funka ihop med servern ändå? ok.. nu ska jag träna lite på Spa. Vi ses! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
|
Vad händer nu? Har det startats en Spa server? Jag hittar inget.
Jo nu.. När jag startade om gtr Fast jag blev utkastad :-( och ni han starta racet innan jag kom in igen. FAAN _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
|
Sorry grabbar, bilvalet är alldeles för påfrestande på mitt humör för att jag skall orka med strul ovanpå det, jag hoppar av ligan, men tack i alla fall Mäcen!
/J - sneglar på Burns...och ev. rFactor istället. |
|
Nä det var mycket strul idag.... Och sen gick det inget bra heller, kom sist, fan fan fan!!!
Ja jag måste öva mer... men vem fan hinner det.... (jag är väldigt optimistisk idag eller hur)
Nä det blir bättre nästa gång _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
|
om vi ska köra ringen får vi lägga den på en hel dag, och köra riktigt kval. Sen skita i att köra en annan bana efter det.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
|
Ja, det var jäkligt struligt idag.
Men jag undrar ändå om det inte kan ha med cup-modden att göra. om alla kör samma bilar som är med i spelet och struntar i modden så ska det nog gå bättre tror jag. Vi skulle ju kunna testa i veckan. Va säger ni andra fartdemoner. Undrar om Christian och Tony bara kommer köra Porsche i fortsättningen .
|
|
Ja vi kan ta bara ringen en dag... vad sägs om 20min kval.. så borde man ju hinna sätta en tid!
Idag så råkade jag gena precis innan målrakan.. så jag fick ingen tid...
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
|
Ja, det kanske har med det att göra. Jag körde förra veckan NGT på servern, men idag körde jag GT3 Cup. Egentligen spelar det ingen roll, men det är bara för att ingen ska kunna välja de andra bilarna från NGT. Nu sist när jag bytte tillbaka till NGT och Spa Day, så funkade det.
Jag lägger upp resultaten från idag, så kan vi kanske köra det rejset vi missade någon gång i veckan? _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
![]() |
Racingsimulatorer
|
2784 besök totalt |