|
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Moderator

17 Feb 2006 17:14
Nu vet inte jag om stavningen eller om produkten finns kvar på marknaden.
Men Die Krähe var ett sjujävlars hemskt medel som spöade den gamla hederliga Bumsen med hästlängder (blev nog förbjudet i början på 90-talet om jag minns rätt  )
_________________ Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar
Anders Bisting
|
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005

19 Feb 2006 19:39
amoniumnitrat+diesel=lösning på alla dina problem
_________________ Michael Öhrström
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

19 Feb 2006 22:34
| micke r1 skrev: | amoniumnitrat+diesel=lösning på alla dina problem  | Det behövs ju bara en kraftig spark för att det ska hända nåt med AmFo.
Brandsläckare göre sig inte besvär lixom
|
BMWTobbe
Här sen Aug 2003

20 Feb 2006 01:54
Fick demonstrerat ett medel på en STCC tävling på Knutan som verkade bra, såldes av en kille som hade en firma som hette smedjan eller något liknande. Var till för att plocka bort gammal rost, grejorna han hade som exempel såg ut som nya på den halvan som hade legat i bad. Kan inte hitta medlet eftersom killen hann packa ihop och åka hem innan jag passerade honom igen. Tydligen kunde man filtrera sörjan och återanvända medlet igen, undrar om det inte var något citrusbaserat preparat, men minns inte riktigt. Är det någon som har koll?
|
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

20 Feb 2006 11:13
| BMWTobbe skrev: | | Fick demonstrerat ett medel på en STCC tävling på Knutan som verkade bra, såldes av en kille som hade en firma som hette smedjan eller något liknande. Var till för att plocka bort gammal rost, grejorna han hade som exempel såg ut som nya på den halvan som hade legat i bad. Kan inte hitta medlet eftersom killen hann packa ihop och åka hem innan jag passerade honom igen. Tydligen kunde man filtrera sörjan och återanvända medlet igen, undrar om det inte var något citrusbaserat preparat, men minns inte riktigt. Är det någon som har koll? |
vanlig hedlig citronsyra?
_________________ // Ludde R
Ludde Rosten.
Hellre Nürburgring än vigselring
|
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

20 Feb 2006 22:19
När vi skulle ta bort lacken mm från ett räserobjekt åkte vi till danmark och köpte ett dödsgift som tydligen enbart var tillåtet i danmark och i ryssland; "stripper" eller nått sånnt hette det. Det penslades på och färgen började bubbla efter 15-20 minuter. Men vi orkade inte vänta, gillade inte lukten och hade en hel kaross framför oss så vi använde stålrondeller till slut ändå ..
Men medlet verkade dödligt.
|
larsöstman
Vikmanshyttan
Här sen Jul 2005

24 Feb 2006 10:25
Fälgtvätt Jetin
Var hittar man det? Skulle vilja ta bort gammalt bromsdamm som inte vill bort
_________________ Lars Östman
|
lindblad
Västerås
Här sen Feb 2006

04 Mar 2006 23:51
| larsöstman skrev: | Fälgtvätt Jetin
Var hittar man det? Skulle vilja ta bort gammalt bromsdamm som inte vill bort  |
Annars kan du testa Lahegas fälgtvätt 46, den är riktigt grym. (Ej samma som den i konsumentserien)
Provade den på ett par fälgar som var rejält ingrodda och nästan gula av gammalt bromsdamm och dom blev skitbra
http://www.lahega.se/showproduct.asp?id=69
_________________ Eric Lindblad
Audi Urquattro!
|
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

05 Mar 2006 09:30
Jag lånar tråden lite. Något lämpligt lösningsmedel att ta bort klisterresterna från den urrivna asfaltsmattan? Är det thinner som gäller?
_________________ Mikael Lindqvist
SVKG 692
|
P-son
Höör
Här sen Jun 2005

05 Mar 2006 11:12
| BMWTobbe skrev: | | Fick demonstrerat ett medel på en STCC tävling på Knutan som verkade bra, såldes av en kille som hade en firma som hette smedjan eller något liknande. Var till för att plocka bort gammal rost, grejorna han hade som exempel såg ut som nya på den halvan som hade legat i bad. Kan inte hitta medlet eftersom killen hann packa ihop och åka hem innan jag passerade honom igen. Tydligen kunde man filtrera sörjan och återanvända medlet igen, undrar om det inte var något citrusbaserat preparat, men minns inte riktigt. Är det någon som har koll? |
minns att jag fastnade för den killen/det medlet med på något ställe (vallåkra ??)
hade en broshyr från honom, men kan naturligtvis inte hitta den nu !!
har googlat som en galning med !!
vill minnas attd et var någon "lokal" firma här nere iallafall runt ystad trakten om jag inte är helt fel på det !!
men det var ju bara till rost, tror jag....
får väl hålla ögonen öppna på sommarens marknader osv....
_________________ Andreas Persson
Brukar: Hyundai IONIQ EV
Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...)
|
distinkt
Askersund
Här sen Okt 2005

05 Mar 2006 13:33
| RS 1800 skrev: | | Jag lånar tråden lite. Något lämpligt lösningsmedel att ta bort klisterresterna från den urrivna asfaltsmattan? Är det thinner som gäller? |
Jag har några trasor doppade i (biltemas) kallavfettning liggande i bilen, efter ett tag så går det alldeles utmärkt att få bort klisterresterna. Om man missat lite asfaltsmatta följer den också med.
_________________ Tommi Eriksson
|
lindblad
Västerås
Här sen Feb 2006

05 Mar 2006 15:39
| RS 1800 skrev: | | Jag lånar tråden lite. Något lämpligt lösningsmedel att ta bort klisterresterna från den urrivna asfaltsmattan? Är det thinner som gäller? |
Bensin är oslagbart.
_________________ Eric Lindblad
Audi Urquattro!
|
Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004

05 Mar 2006 18:41
Själv ha jag testat med diesel iaf, tycker det bara smetas ut av det...
Men ska pröva med bensin oxå..
Är ju som mycket av det där klistret kvar i min bil, både taket och golve
_________________ MVH Roger Brorsson
|
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

05 Mar 2006 18:42
Jag testade med aceton och det funkade bra visade det sig.
_________________ Mikael Lindqvist
SVKG 692
|
P-son
Höör
Här sen Jun 2005

31 Mar 2006 15:51
Lyfter igen !!
Jag råkade städa hemma !!
Då hittade jag reklamlappen jag visste att jag hade
Citat från Lappen:
| Citat: | Smedjans Rostlösare
Smedjans rostlösare är en helt ny produkt framtagen efter ett gammalt recept men anpassat till dagens krav på miljöhänsyn & hanterbarket.
Rostlösaren andvänds till att effektivt få bort rost & kalk på stål & järndetaljer & ger efter behandling ett bestående rostskydd.
För rost/kalt på verktyg, trädgårdsredskap, motordelar etc., lägg detaljen i lösningen så att den täcks helt.
Ytrost & lättare kalkbildning tar ca 2 timmar att få bort, vid grav rost eller kraftig kalkbeläggning tar ca ca 6-8 timmar.
Bilplåt rengöres med stålborste för att få bort lös rost, smuts & olja.
Pensla på Smedjans rostlösare & vänta till ytan är torr & hård, borsta med en mjuk borste tills allt pulver som bildats är borta, måla eller spakla.
För rengöring av tvätt/diskmaskiner så häll i ca 1 dl i facket för rengöringmedlet & kör ett program.
Detta är en produkt från GÄRDSLÖV SMEDJA
Tel 0410-220 30 |
http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=041022030&UCSB%3aTextBoxWhere=&Vkiid=M5aOHHa5ZeEVs2Ex%2fcDhsA%3d%3d&Vkid=9622178
har inte provat det själv än, men blev nu väldigt sugen att se vad detta kan göra för min framvagn....
har även för mig att han som visade det sa att det gick att återanvända !!
|
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

05 Apr 2006 23:35
har lite hål som ska lagas under bilen 740.. men volvo har ju lagt på ca 9mm med underredsmassa hur ska jag få det svetsbart och få bort rosten? funkar rustlösare/ätare?
|
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

06 Apr 2006 00:46
Du har väl en rondell?
_________________ /Mats Strandberg
onemanracing.com
BMW 330i -05
|
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

06 Apr 2006 08:22
| Nikel skrev: | | har lite hål som ska lagas under bilen 740.. men volvo har ju lagt på ca 9mm med underredsmassa hur ska jag få det svetsbart och få bort rosten? funkar rustlösare/ätare? |
varmluftspistol kniv eller stämjärn,
sedan är det kapmaskin, både för att ta bort dålig plåt och för att få bort resterna av underedesmassa..
_________________ // Ludde R
Ludde Rosten.
Hellre Nürburgring än vigselring
|
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

06 Apr 2006 22:14
är lite rädd far att anväda skrapa och värmepistol.. då rycker väll halva golvet bort i jakt på vikt  får väll prova med det endå..
|
BMWTobbe
Här sen Aug 2003

23 Maj 2006 11:24
Re: Lyfter igen !!
| P-son skrev: | | BMWTobbe skrev: | | Fick demonstrerat ett medel på en STCC tävling på Knutan som verkade bra, såldes av en kille som hade en firma som hette smedjan eller något liknande. Var till för att plocka bort gammal rost, grejorna han hade som exempel såg ut som nya på den halvan som hade legat i bad. Kan inte hitta medlet eftersom killen hann packa ihop och åka hem innan jag passerade honom igen. Tydligen kunde man filtrera sörjan och återanvända medlet igen, undrar om det inte var något citrusbaserat preparat, men minns inte riktigt. Är det någon som har koll? |
Jag råkade städa hemma !!
Då hittade jag reklamlappen jag visste att jag hade
Citat från Lappen:
| Citat: | Smedjans Rostlösare
Smedjans rostlösare är en helt ny produkt framtagen efter ett gammalt recept men anpassat till dagens krav på miljöhänsyn & hanterbarket.
Rostlösaren andvänds till att effektivt få bort rost & kalk på stål & järndetaljer & ger efter behandling ett bestående rostskydd.
För rost/kalt på verktyg, trädgårdsredskap, motordelar etc., lägg detaljen i lösningen så att den täcks helt.
Ytrost & lättare kalkbildning tar ca 2 timmar att få bort, vid grav rost eller kraftig kalkbeläggning tar ca ca 6-8 timmar.
Bilplåt rengöres med stålborste för att få bort lös rost, smuts & olja.
Pensla på Smedjans rostlösare & vänta till ytan är torr & hård, borsta med en mjuk borste tills allt pulver som bildats är borta, måla eller spakla.
För rengöring av tvätt/diskmaskiner så häll i ca 1 dl i facket för rengöringmedlet & kör ett program.
Detta är en produkt från GÄRDSLÖV SMEDJA
Tel 0410-220 30 |
http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=041022030&UCSB%3aTextBoxWhere=&Vkiid=M5aOHHa5ZeEVs2Ex%2fcDhsA%3d%3d&Vkid=9622178
har inte provat det själv än, men blev nu väldigt sugen att se vad detta kan göra för min framvagn....
har även för mig att han som visade det sa att det gick att återanvända !!  |
oj! Satt och gick igenom mina bevakade trådar och hittade preics ditt inlägg! Tackar för hjälpen, jag hade nästa gett upp när han inte stod på STCC premiären på Knutan. Jag ska genast kontakta honom sen lämnar jag rapport här. Det stämmer att det skulle vara återanvändningsbart, bara att sila bort skiten och doppa igen!
|
P-son
Höör
Här sen Jun 2005

08 Jul 2006 12:28
hur gick det ??
|
|