Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1062 besök totalt |
Att ta förarlicens, vad innebär det?
Jag fick ett mail från Audiclub om förarlicens 1 april, som jag tänkte nappa på. Men nu undrar jag, vad betyder det mer än ett snyggt papper i plånboken? Vilka steg går man igenom, vad får man lära sig, etc.? _________________ Henrik Troeng |
||||
Det är en ganska grundläggande utbildning som ger en inblick i kommunikation och säkerhetstänkande på och runt en bana. Som t.ex. hur regler för flaggor, starter, depå och målgång fungerar. När man sedan gått igenom detta tränar man det i praktiken.
Det är ett bra kvitto på att föraren har visat kunskap om hur träning och tävling går. _________________ Anders Hansson |
||||
Det är ett teori prov på slutet av kursen, du har åxå körning på banan med instruktörer. kan vart rekomendera denna kursen gick den själv för några år sedan. _________________ Lars Eriksson S4ORCE Audi S4+ -99B Widebody |
||||
...vilket om jag inte minns fel är begränsat till en gång per år? _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Du minns rätt! Men det brukar iofs inte vara några större problem ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1062 besök totalt |