Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1132 besök totalt |
Licensuppklassning
Jag tänkte uppgradera min debutlicens. Men innan jag skickar in blanketterna har jag en fråga. Idag har jag formel och racinglicens. Jag har kört 7-8 långloppsrace och kan därmed utan problem få nationell licens. Men hur funkar det med formel? Måste man ha kört ett visst antal formeltävlingar också för att få klassa upp? Det är nog på tiden att skicka in papprena snart ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Re: Licensuppklassning
Förlåt, detta är en otroligt korkad fråga men finns det någon anledning för banträffs-människan att uppgradera från debutant till nationell licens? Jag gissar att vissa tävlingar kräver ex nationell licens (SM och liknande?) Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Det är om man tänker åka STCC eller börja tävla utomlands som man behöver Nationell licens.... annars duger Debutant fint hur länge som helst..... (j*kla puckat namn egentligen, C-licens som det hette förr var ju bättre) |
||||
Man vet aldrig vad som kan hända ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1132 besök totalt |