Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2100 besök totalt |
Vem snodde min hjälm på Mantorp igår?!?!?
Så skulle man vara bussig att låna ut sin hjälm till en vilt främmande människa och så ser man inte röken av den mer!!!!! Scenariot: Det kommer fram en kille i 30årsåldern och frågar om någon har en hjäm att låna ut, jag svarar att han får låna min som ligger vid vårt släp och att det är bara att lägga tillbaks den där om ingen skulle vara där vid tillfället. Killen tackar så mycket och talar om att han har "en svart coupé" och att han bara ska köra ett par varv för att han har så dåliga bromsar. Klockan är nu c:a 10-11......... Framåt kl. 14 så börjar man undra vart killen tog vägen och börjar kika runt om man ser killen/bilen, men utan resultat!!! Så här sitter man nu utan hjälm!!! Hjälmen är en vinröd Caberghjälm av "polistyp"(du kan fälla hela käkpartiet uppåt) Vet någon något, så snälla kontakta mig på valfritt vis!!!! MVH/Johan 0704/220129 |
||
Annars får du beskriva hur han såg ut, så lär han aldrig mer få nytta av hjälmen på en bana mer!
![]() Får vi se honom så lär han få nytta av hjälmen... ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Ungefär som Peeter antyder då ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Hehe.. Tyvär är detta lite av baksidan med att banmöten o banträffar ventileras och diskuteras på allehanda forum. Tanken ärväl att det skall vara deltagare och inte åskådare. En massa löst folk som tittar på o inte kör. Det är ju inte säkert att det är killen som lånade hjälmen som stulit den...Han kan ha lagt tillbaka den på anvisad plats - för att ett "drägg" senare skulle observera att "där ligger det en finfin hjälm"... Annars gör som Peeter skriver - beskriv hjälmen på diverse forum (såvida den inte är allt för vanlig) och han kommer inte att kunna använda den i våra kretsar. _________________ Stefan Larsson |
||
Har en undring angående det här med att låna ut sin hjälm, är det vanligt att man lånar hjälmar av varandra, har sett det ofta nere på Ringen att folk springer och lånar hjälmar.
![]() Jag har inte använt hjälm sen jag körde rally på 70:talet, men för mig var hjälmen något personligt som man inte lånade ut, jag ville inte ha någon annans svett i den, och inte visste man hur hygienisk personen var i fråga heller, men det är ju 30 år sedan nu, så det är kanske andra värderingar nu. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Jag skulle inte låna ut min hjälm till andra än de jag känner mycket väl.
Personligen kan det vara så att han glömt att lämna tillbaka hjälmen. Var väldigt nära att glömma de handskar jag fick låna när jag körde på Strippen på Tullinge. Sen att långivaren stängt av sin mobil underlättade inte tillbakalämnandet... _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Min plasthjälm skulle jag kunna låna ut, men aldrig min glasfiberhjälm. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Med tanke på att min hjälm kostar en par tusenlappar så lånar jag INTE ut den till någon jag inte känner. Tråkigt det där, hoppas du får igen hjälmen!
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Hallåj!!!!
Tänkte bara meddela att hjälmen har kommit tillrätta nu......... Killen ringde och sa att han hade fått med sig den hem av misstag så han skickade den med posten och bad så mycket om ursäkt. MVH/Johan |
||
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
det finns goda människor kvar! (om än lite glömska) _________________ Pontus Fyhr |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2100 besök totalt |