Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bang for the buck...
1097 besök totalt
pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Bang for the buck...

Efter att ha bränt åtskilliga stålar på bansäsongen 2004 undrar jag hur LITE pengar man kan genomföra en säsong för! Allt är av intresse. Egen billig bil, inhyrd bil, inhyrd plats i race-bil, köp av dyr bil plus bansäsong minus försäljning av dyr bil. Eller annat förslag! Målet är att få uppleva sötman av racing utan att att bli skinnad! Fick ett förslag att köpa plats i befintligt raceteam och det verkar hyfsat prisvärt, men behöver tips och betänketid. Dessutom är det ju kul att ha en egen racebil...

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re: Bang for the buck...

pålsson skrev:
Efter att ha bränt åtskilliga stålar på bansäsongen 2004 undrar jag hur LITE pengar man kan genomföra en säsong för! Allt är av intresse. Egen billig bil, inhyrd bil, inhyrd plats i race-bil, köp av dyr bil plus bansäsong minus försäljning av dyr bil. Eller annat förslag! Målet är att få uppleva sötman av racing utan att att bli skinnad! Fick ett förslag att köpa plats i befintligt raceteam och det verkar hyfsat prisvärt, men behöver tips och betänketid. Dessutom är det ju kul att ha en egen racebil...

Mest bang for the buck är att hyra in sig i ett endurance-team som behöver en till betalande förare för att få ihop kassen..... dvs något team som inte använder betalföraren till att betala för övriga utan för att få ihop det sista.......

vilka det är ? tja jag har lite koll, sen prisnivån? tja beror helt på vilken sorts bil och klass.........

men SLC kl.1 team, 9-timmars eller MSLS team (mindre klasserna) är väl där man ska leta.

Eller byt din tid som mek mot bilkörning..... det är många som åker "gratis" på det sättet i SLC i alla möjliga team.

pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

Trådstartare

men SLC kl.1 team, 9-timmars eller MSLS team (mindre klasserna) är väl där man ska leta.

Eller byt din tid som mek mot bilkörning..... det är många som åker "gratis" på det sättet i SLC i alla möjliga team.[/quote]
Låter ju intressant... Hur få kontakt?

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

pålsson skrev:

Eller byt din tid som mek mot bilkörning..... det är många som åker "gratis" på det sättet i SLC i alla möjliga team.

Låter ju intressant... Hur få kontakt?[/quote]

tja enklast är att åka till SLCs racecamp i april och kolla runt på plats.......

pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Du vet väl att jag värvat mej själv som funktionär, va?...

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

pålsson skrev:
Du vet väl att jag värvat mej själv som funktionär, va?...

kom inte ihåg det nu...... men kan ju inte komma ihåg allt i huvudet direkt

men då har du en gyllene chans automatiskt... thumbs up

fast att vara funkis är ok det med.... är ju ändå billigare

Allmänt banåkaforum
Bang for the buck...
1097 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande