| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Enna och Brno, 5/3, 19:00
|
2717 besök totalt |
|
Servern öppnar 19:00. Första rejset 19:15. Serverinfo (dedikerad server): IP: 83.233.59.243 (Direct IP) Lösenord: rejsa Bandbredd: 10Mbit GTR version: 1.5 Bilar: Porsche GT3 Cup Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L), inga skador (du måste själv bocka ur "disable damage"), inga hjälpmedel. Däckslitage: normal Depåstopp: Inga Kval: 8 minuter (19:07-19:15) Rejslängd: 16 minuter Vänta EJ på grön flagga vid starten, utan ge full gas direkt när starten drar igång. Stå dock stilla under den stående line-up:en, annars blir det följevarv. Alla är välkomna! Mer info samt resultat från förra veckan: http://macen.nullnet.com/gtr/ _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
|
||||
Har tyvärr inte hunnit träna i veckan.. men tänkte öva en timme nu.. så visst ses vi vid kl19 sen! Det glömmer jag inte hehe!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
|
||||
|
Gick inge bara idag heller
...
Körde av i parti o minut i första racet, tyckades till o med fastna på curbsen vid nått tillfälle > .
Andra hade vi kul fight om 8,9,10,11 (tror jag det var)platsen men så tog bakdäcken slut o jag snurrade av ett par gånger. Slutade med att jag lyckades slira punka när jag skulle ut på banan igen .
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
|
Jag hade verkligen superrace idag!!!
I första racet var det jag som stod för det grymma karambolaget i chikanen på första varvet .
Men lyckades ändå knipa en poängplats. Andra racet går ju till historien. Jag och Christian låg och tampades hela loppet igenom. Gapet var aldrig mer än en sekund . Jag tappade bakänden på näst sista varvet men lyckades ändå hålla ledningen.
En stor eloge till Christian för hans sätt att köra, snyggt och rent.
|
||||
|
Det var riktigt roligt idag. Första rejset på Enna var inte så kul kasnke, låg i ledning med 10s nästan hela rejset, men det är ju kul att vinna
På Brno så låg jag och jagade Stacken. På något sätt så känns det mycket säkrare att ligga och jaga någon än att själv bli jagad hela tiden, inte alls lika nervöst. Edit: Jag lägger upp min setup här också ifall någon tror sig ha nytta av den. Har kört på samma setup sedan Spa nu. Fast med olika utväxlingar och däck bara. http://www.gottegris.nu/Cup-cw.svm _________________ Christian Waltgård |
||||
|
Förlåt till onslow (tror jag det var) som jag knuffade av i första kurvan på Enna. Datorn laggade till precis när jag skulle bromsa och när lagget var över satt jag i baken på framförvarande bil. Sorry! Efter några varv kraschade spelet ut till Windows. Antagligen något program jag glömt stänga av i bakgrunden som tog mig dit.
På Brno märkte jag inte att Jimpa låg bredvid mig. Tittade höger och vänster innan kurvan men såg ingen. Inte min dag idag alls. Får hoppas på bättring till nästa vecka.
Sidan är uppdaterad med resultaten nu. Tyvärr var jag tvungen att radera Mats Karlsson från resultaten då han har missat för många rejs. Jag fick ingen skärmdump på resultate från Enna då GTR kraschade, men jag hoppas jag har utläst rätt från loggen som sparats iaf. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Yes det var jag och det är lugnt! ; ) Jag hade roligt i det bakre fältet ändå tills jag i vanlig ordning var tvungen att lämna datorn mitt i racet pga ärenden. Så jag missade det andra racet. : /
Men det var roligt de få varven jag fick kört! Hur ofta kör ni ungefär? Är rätt ny i dessa samanhang... : ) _________________ Tobias Harling |
||||
Jag instämmer med dej Jonas,Synd att 3 race ska gå på nästan samma tider på Söndag, Kunde vara kul att köra flera race,Men jag förstår att det är en bra dag o tid för många att raca då,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
|
Det var något skummt på Enna igår, jag kvalade 5a men fick starta på 16e plats.
Visserligen ingen nackdel eftersom alla kraschade bort sig och jag hamnade på 5e plats ut på rakan. Låg bakom Fredrik och stressade på båda banorna, det såg skapligt halt ut på Brno. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
|
Vem var det som snurrade i starten på Brno då? Såg bara en dörr sen small det
.
Jo det var något halt på Brno . Ställde ner vingen något för att minska understyrningen...dumt drag visade det sig .
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
|
Kommer ni o lirar GTL i kväll då?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
|
Jag tror att tjeckerna var arga på oss sedan hockeyn i OS så de preppade nog banan med extra mycket oljefläckar o vatten... eller oxå så var de inne i depån o såpade däcken... Jag gjorde rakt motsatt dig Fredrik, o ökade på vingen lite men det hjälpte föga. Jag snurrade som värsta konståkaren ändå. Testade några Tolos över kurbsen oxå, men det blev nog inga stilpoäng.
Annars ganska händelserika rejs igår. Det var, inte i närheten av mig i alla fall, några ojustheter däremot mycket misstag... mestadels från andra på Enna o mestadels av mig själv på Brno. _________________ Henrik Rosén |
||||
|
Fredrik och Daniel drog om mig på Enna när jag låg trea. Sen smällde de och allt jag såg av dem var rök. När jag skulle ta mig genom röken såg jag Fredrik där och PANG! Var trea, sen tyckte inte GTR att jag skulle få vara med längre. Brno var väldigt hal som vanligt. Men har man två hjul på gräset eller på curbsen så släpper det rätt lätt...
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2717 besök totalt |