| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vart köpa batteribox
|
4527 besök totalt |
|
Vart köpa batteribox
Har bytt ut det gamla tunga batteriet mot ett litet Mc-batteri, måste ha tag i en liten tät, passande batteribox som jag kan montera batteriet i. Har någon tips på vart man kan köpa en sådan ifrån ?
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||
|
Nä nu får det vara nog
nu får du inte lätta bilen mera
den kommer att bli alldeles för snabb inget snällt mot dina medtävlande
Lite frågor vad väger batteriet hur mycket orkar det upprepade starter eller måste man ladda ofta. Ska bli kul att se framfatren på banorna i år _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
_________________ Kristian Bladh Fd. ERC #17 - Team EGO Racing Porsche 944S2 |
||
|
Batteribox.
En Ex-klassad kopplingslåda för starkstrym kan fungera t.ex. Glöm inte att fixa till ventilation av lådan och att även kabelgenomföringarna ska vara vätsketäta. Ett alternativ är att sätta MC-batteriet på det ordienarie batteriets plats. Då slipper du hålla på med låda och långa TUNGA grova kablar genom kupén. Det var väl vikt du ville spara? Mvh Peter _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||
|
Re: Batteribox.
Jaså, är det okej att montera det mindre batteriet på orginalplatsen, även om man då inte kan använda orginalinfästningen...!? Är det bara okej för vagnbokens skull är det ju kanon......
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||
|
Re: Batteribox.
Visst är det OK att montera det på orginalplatsen (i motorrummet) men om inte orginal fastsättning går att använda så ska batteriet sättas fast med minst 2 st m10 bultar. Om du vill kan jag leta upp var detta står i GT. Mvh Peter. _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||
|
Jag är skeptisk till att du skall kunna montera batteriet i höger bakskärm däremot är det säkert OK att montera det i fram istället. Alternativt så får du montera det i mitten i bak i en låda.
Rallyimport som ngn tipsade om är ett skämt. Vid de tre kontaktar jag har haft med honom så har han aldrig hört av sig tillbaks.......vilket har utmynnat i att jag köpt mina produkter på annat håll. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
|
GT heter tydligen numera TR!
Här står allt om montering av batteri. (TR 5.21) http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Reg observera att jag inte har läst på i klassreglementet om det gäller någon begränsning där i valet av placering. Mvh Peter. _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Vart köpa batteribox
|
4527 besök totalt |