Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4511 besök totalt |
Vart köpa batteribox
Har bytt ut det gamla tunga batteriet mot ett litet Mc-batteri, måste ha tag i en liten tät, passande batteribox som jag kan montera batteriet i. Har någon tips på vart man kan köpa en sådan ifrån ? ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Nä nu får det vara nog
![]() den kommer att bli alldeles för snabb inget snällt mot dina medtävlande ![]() ![]() Lite frågor vad väger batteriet hur mycket orkar det upprepade starter eller måste man ladda ofta. Ska bli kul att se framfatren på banorna i år ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||
_________________ Kristian Bladh Fd. ERC #17 - Team EGO Racing Porsche 944S2 |
||
Batteribox.
En Ex-klassad kopplingslåda för starkstrym kan fungera t.ex. Glöm inte att fixa till ventilation av lådan och att även kabelgenomföringarna ska vara vätsketäta. Ett alternativ är att sätta MC-batteriet på det ordienarie batteriets plats. Då slipper du hålla på med låda och långa TUNGA grova kablar genom kupén. Det var väl vikt du ville spara? Mvh Peter _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||
Re: Batteribox.
Jaså, är det okej att montera det mindre batteriet på orginalplatsen, även om man då inte kan använda orginalinfästningen...!? Är det bara okej för vagnbokens skull är det ju kanon...... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Re: Batteribox.
Visst är det OK att montera det på orginalplatsen (i motorrummet) men om inte orginal fastsättning går att använda så ska batteriet sättas fast med minst 2 st m10 bultar. Om du vill kan jag leta upp var detta står i GT. Mvh Peter. _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||
Jag är skeptisk till att du skall kunna montera batteriet i höger bakskärm däremot är det säkert OK att montera det i fram istället. Alternativt så får du montera det i mitten i bak i en låda.
Rallyimport som ngn tipsade om är ett skämt. Vid de tre kontaktar jag har haft med honom så har han aldrig hört av sig tillbaks.......vilket har utmynnat i att jag köpt mina produkter på annat håll. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
GT heter tydligen numera TR!
Här står allt om montering av batteri. (TR 5.21) http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Reg observera att jag inte har läst på i klassreglementet om det gäller någon begränsning där i valet av placering. Mvh Peter. _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4511 besök totalt |