| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 5 - PCC @ Zolder - 12 mars
|
3670 besök totalt |
|
Nästa rejs går på en bana som kanske inte så många har kört på nämligen Belgiska Zolder.
Porsche Carrera Cup v1.1 hämtar ni här: http://www.team-gsmf.com/ (två filer: mod+patch 1.1) Zolder hittar ni här: http://rfactorracing.yusho.de/index. Anmäl er här! Vem kan hosta? Serverinfo: IP: Återkommer (LAN/Direct IP) Lösenord: rejsa.nu Game name: rejsa.nu Bandbredd: 10/100 Mbit rFactor version: 1.081 Bilar: PCC Bana: Zolder Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L), inga skador (du måste själv boka ur "disable damage"), inga hjälpmedel. Däckslitage: av Racelängd: lopp 1 - 10 minuter, lopp 2 - 20 minuter, omvänd startordning i lopp 2 Depåstopp: Inga Kval: under träningen Fuel/tire wear: Av Tillåtna Hjälpmedel: * Skador av * Clutch assist på Servern startar ca Kl 19.00. Träning pågår ca 20 min. Cirkus kl 19.20 börjar vi kvala. Det som gäller är envarvskval. Efter detta kval kör vi en kort warmup-session som varar i ca 10 minuter. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
trevligt
Jag hostar om ingen annan har en bättre lina! Jag kommer försöka att inte radera hela min burk till nä'sta race så jag kommer starta servern minst en halvtimme innan + att jag kommer ha VågaTränaTillsammans (VTT) server uppe under veckan. Tycker det är roligt att se er även under veckodagarna:). Jag kommer posta så fort den er uppe! /j |
||
|
vad har du för lina?
Är det verkligen genomtänkt att köra 1081 om fler vill vara med nu? Sorry om jag rör till det ytterligare.... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
BBB 24/1 lina, har funkat bra utan att ngn klagat 10pers, har faktiskt aldrig varit fler än så!
Vi har ju röstat och folk har laggt sin röst på 1081 så om ngn vill va med så får dem patcha ner sig! jag har gjort det 4ggr nu och inte stött på problem, tar ju bara 10 sek att ändra! Kör 1070 med alla på nätet och 1081 med er på rejsa! |
||
|
Det är så vi rekommenderar att man gör. Man ska ta en backup på sin rFactor-mapp så att man har två installationer. Då är det inga problem.
För er som inte har 1.081-patchen hittar ni den här: http://www.vgpro.com/file/9873_rfact _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jag kommer o kör när du meddelar det, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Vi ligger kvar på 1.081 tycker jag!!! Lienz går tydligen bra på 1.081. Man behöver inte 1.087 för att det ska funka.
Jag fick datorn igår förresten!!
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Ja Lienz funkar på båda.Härligt att du fått till baka datorn hoppas den funkar nu, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Tycker vi kör med version 2 pga att den gamla versionen er väldigt fps hungrig!
http://rfactorracing.yusho.de/index. |
||
|
Japp det tycker jag också att vi gör!!!
Så ladda ner denna version!! Det är den vi kör med imorgon... Ta bort den gamla Zoldermappen och ersätt den med denna!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
|
||
|
Hallå!
Nåt måste ha hänt med PCC/rFactor/Zolder.... Jag och Schumi körde modden på Zaolder för några månader sen. Jag tror att det var 1.040 mm som gällde då. Då kändes Porschen jättefin och jag snurrade nästan aldrig. Då låg jag på tider runt 1.38-1.40...Nu när jag kört lite Zolder idag så känns det inte alls lika. Snurrar jättelätt...Jag ligger också på tider runt 1.44!!! Det är skitknepigt det här... Körde också Lienz idag med 4WD-bilarna. Det känns hur halt som helst. Det går rakt fram i de flesta kurvor. Ska det vara så här??? Vad har hänt?? Är det så här för er? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
4WD bilarna er lite hala helt klart har bara kört 2min med default setup iof och tid under 1.39 på Zolder låter som extremt låg tid!
Kolla din sensitivity... |
||
Jag testade Zolder nu o jag märkte ingen skillnad, Tidsmässigt passar det mej ypperligt att ni ligger på 1. 44 tider, Då kanske jag kan hänga med er med plåtskrammel bilarna lol Är det klart med vem som ska hosta NU ???
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Något är mysko helt klart...PCC på Zolder funkade klockrent förut men som Niklas sa så går det knappt att köra?Man är överlycklig om man kommer runt ett varv utan att snurra.Jag tror ej att jag blir med i kväll för nu som först såg jag att det ska bytas version av bana och jag hinner ej fixa det innan F1:en.Efter F1:en ska jag ut på landet och fira min Mor så jag tror ej att jag hinner hem och fixa allt.Visar sig om jag kommer online i kväll annars får ni ha ett roligt race!!!
|
||
|
Såg ingen skillnad i fps på de olika versionerna av Zolder igår...tyvärr.
Jag tror att det kan bero på två saker: 1) Jag och Schumi har ominstallerat rFactor och innan hade vi satt ner känsligheten på gasen. eller 2) Zolder v2 har mindre grepp helt enkelt... Jaja....vi får se... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3670 besök totalt |