Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1205 besök totalt |
Provkört Radical
Fick tillfälle att provköra Radical på Sviestad i Linköping idag. Det var kul. Prosport 1300 bilarna askula. Riktiga bilar för bana. En sån vill jag ha! Lite väl dyra dock. Provkörde även SR3:an som var inregistrerad. Den var för tung i min smak (530 kg jämfört med 470 för prosport) och kändes som en stor amerikanare i jämförelse med den nätta välbalanserade Prosporten. Nu körde jag ju SR3:an efter Prosporten så jag hade ju så att säga lite förutfattade meningar. Jag var intrimmad på racevarianten alltså. Sekventiella motorcykellådan tog det ett tag att komma underfund med. Att växla ner från 6:an till 3:an efter långa rakan lät vackert. Mycket vackert. Radical Prosport för bana, tummen upp. Gatreggad Radical SR3 ok men Caterhamen får stanna kvar. ;-) _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
Ja JAg tycker att priset var mycket vettigt. (Jag vet inte vad det kostade eftersom jag inte betalade själv). Jag tror att normapriset är 6700 SEK.
om du pratar med Iceman så ordnar han också provkörningar. Han har säkert också ett bra pris. Anders och Rebecka på M&W är dock jättetrevliga och fixar allt på ett bra sätt. Och det är de riktiga tävlingsbilarna du får köra. Inga nedtrimmade varianter av tävlingsbilar som andra ofta hyr ut till evenemang. Tummen upp för Radical i Sverige! Har insett att jag vill ha en Prosport... _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1205 besök totalt |