| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Anderstorp & Estoril, 12/3, 19:00
|
4 besök senaste veckan (4923 totalt) |
|
Som sagt, ännu en gång ett stort FÖRLÅT! till alla jag körede in i baken eller sidan på. Mäcen var det minst en gång. Jag kan bara skylla på att jag inte förstår mig på bromsarna på dessa bilar. Jag hade allt från 60/40 till 57/43, men inget hjälpte. Allid var det något hjul som låste sig. Fan!
ok man ser till det positiva, från min sida sett, så var det att jag hängde med väldigt bra, när allt fungerade som det skulle och det är jag glad för. Än en gång förlåt, sorry! _________________ Ainis Noritis |
||
|
Kanske borde bromsa tidigare då om du inte kan bromsarna... lite synd om oss andra som är med i cupen.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Ainisse: Mig hade du av, eller snurrade, en gång men det är lite rejsing...
Det som var lite "tufft" (om det nu kan vara det att bli påkörd) var att jag hade CMSS-3D aktiverat på mitt X-Fi-ljudkort för att simulera ljud i surround till mina GigaWorks G500 5.1-högtalare och det funkade ganska hyfsat för när du kom farande bakom så hörde jag hur dina däck låste sig och det skrek som attan lite snett bakifrån vänster så jag höll ut lite längre i kurvan o kikade i vänstra spegeln o mycket riktigt så smällde det precis när jag börjat svänga in... sedan gled du fint på mig o vände mig nästan till rätta igen, så jag förlorade inte någon tid, men jag fick ett par såpiga sulor... Och det är ju inte jätte-skoj precis med dessa bilar. Men jag snurrade bara två gånger till det loppet.
Anderstorp var väldigt kul framtill att man åkte av en gång där åxo i sista kurvan sedan går det ju inte köra med denna bil, det blir ju så förbaskat halt på bakändan att man får hålla säkert 30km/h lägre hastighet genom varje sväng o trycker man på gasen lite, lite, lite för tidigt så piskar ju stjärten ut snabbare än snabbast. Sen _ är _ man _ körd ! _________________ Henrik Rosén |
||
_________________ Ainis Noritis |
||
|
Anderstorp var ett härligt race, hade en lång fight med John och jag tror att Liverpoolarn låg bakom John. Tyvärr fick jag sladd och orsakade lite kaos.
Är det någon som har replayen från Anderstorp? Min replay var bara 30s med bilarna i depån. Estoril var helt odramatiskt, det var oftast 7s till närmsta bil åt båda hållen. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
Man får max missa två rejs om man ska vara med i cupen. Sorry! Jag är inte bitter! Ingen fara att du körde på mig. Sånt som händer.
Sidan uppdaterad med resultaten. http://macen.nullnet.com/gtr/ Christian är ganska ohotad i toppen.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Daniel; Ja det var jag som låg bakom.. men snurrade sedan...
jag vill gärna ha replayen oxå. Tyvärr sparas de över om samma bana laddas igen som Mäcen råkade göra denna gång... Och på Estoril hann jag inte disconnecta innan banan laddades om o då skrivs replayen över direkt...
_________________ Henrik Rosén |
||
Crap oxå! Jag som trodde att jag skulle kunna knipa 3an denna gången oxå men John kommer nog att passera mig eftersom jag verkligen inte kan köra på ringen...
Edit: Daniel hotar ju helt klart oxå!!!
_________________ Henrik Rosén |
||
|
Hm, ser att Christian leder med 13 poäng. Hur ska jag ta igen det
.
Jag kan gratulera honom till alla vinster men den på Estoril kändes extremt jobbig .
|
||
|
om du får dubbla poäng nästa rejs Stacken, och Christian bara hälften, så kanske det kan gå.
Jag och Nisse slåss om den otroligt viktiga 9:e platsen.
|
||
|
Jag hadde flaks med plasseringen på Anderstorp, jag lå på 5 plass men så kjorte 3 stykker av foran meg så jag fikk 2 plassen tilslutt. Estoril var ok, var inte så lett å kjora når bakdekkene var 90-100 grader varme hele tiden..
Ringen blir bra, det er et race jeg har ventet på lenge Håper jag får poeng så kanskje jag får 3a plassen i totalstallningen. Men blir det kun ett race neste sondag?
_________________ John Egenæs |
||
Härligt, det finns en chans .
Lite OT men till nästa liga tycker jag vi kör med omvänd startordning i race 2. |
||
Ingen dum idé Stacken... men går det att genomföra rent praktiskt? Det vore ju skitskoj. Sedan tycker jag stående starter vore en kul grej att testa. _________________ Henrik Rosén |
||
|
När man kör dedikerad server tror jag inte det går att sätta griden manuellt. Någon som vet?
|
||
|
Det var riktigt hoppigt för mig på Estoril idag! Startade som 6'a. Körde upp mig nån placering för att sen bli avknuffad på första varvet. Ner till 13'e plats tror jag det var.. sen upp mot 8'e igen.. sen vidare upp mot 6'e Yees!!.. sen blev man väl lite STYV I KORKEN och körde jag av några gånger.. burnade upp ena bakdäcket.. Och halkade snabbt ner till 13'e.... synd för jag tyckte jag hade hyffsade varvtider (de varv jag inte körde av
) Kul var det i alla fall hehe!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
Dubbla poäng på ringen låter inte fel. Bara banan funkar.
Det går att sätta gridden manuellt om man inte kör dedikerad vet jag, men din burk har väl inte haft några problem att hosta spelen som vanlig server Mäcen? Vi blir ju oftast aldig mer än 15 st ändå. _________________ Christian Waltgård |
||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Anderstorp & Estoril, 12/3, 19:00
|
4 besök senaste veckan (4923 totalt) |