Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bra olja till M52-TU? (BMW 2.8)
<<   1, 2
8 besök senaste veckan (8464 totalt)
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003

AL skrev:

Prio nu är: Bromsar, oljor och R-däck.

Höpp höpp! Prioriterar lika som du, men hur har du löst oljeförsörjningen? Skvalpplåt?
Har inte knäckt den nöten än nämligen.

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Claes Haglund skrev:
AL skrev:

Höpp höpp! Prioriterar lika som du, men hur har du löst oljeförsörjningen? Skvalpplåt?

Har nog "lite för mkt olja i"...
Den verkar inte dra ngn olja heller.

Vet inte hur det blir om man får på R-däck. Om man ser till att ha välfyllt TROOR jag det ska funka. Har inte för mig att Håkan la i ngn skvalplåt, i min gammla racer, då de bytte till R-däck i klassen han körde.

Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003

AL skrev:
Claes Haglund skrev:
AL skrev:

Har nog "lite för mkt olja i"...
Den verkar inte dra ngn olja heller.

Vet inte hur det blir om man får på R-däck. Om man ser till att ha välfyllt TROOR jag det ska funka. Har inte för mig att Håkan la i ngn skvalplåt, i min gammla racer, då de bytte till R-däck i klassen han körde.

Mmmmm. Jag är kanske lite feg av mig, men jag vågar inte kränga på R-däck innan jag har slängt i en skvalpplåt nämligen, men det är säkrast att höra vad andra med samma bil har för åsikt. thumbs up

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Per Hyltén
Värnamo
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Är det ngn som vet hur illa det är ställt med smörjningen vid höga G-krafter på M52 motorn?

Jag ska köra med slicks på falkenberg och rasar inte motorn ihop då så lär den väl aldrig göra det

Kalix
Här sen Nov 2002

Det sitter ganska bra skvalpplåtar i tråget original samt att det sitter också en skrapplåt.

Jag vet annars av en komplett torrsumpsanläggning som går att montera på M52:an.

Citera
Per Hyltén
Värnamo
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Skönt att höra!

Tell me more! Jag ska nog montera torrsump till hösten så berätta gärna var jag kan köpa, mer info samt pris.

koni skrev:
Det sitter ganska bra skvalpplåtar i tråget original samt att det sitter också en skrapplåt.

Jag vet annars av en komplett torrsumpsanläggning som går att montera på M52:an.

Kalix
Här sen Nov 2002

Det är den anläggningen som vi provade på Fredrik Tigers rallycross compact. Pumpen ska nog lämnas tillbaka till motortrimmaren som monterade det, men oljetråget, oljetank, en massa slangar samt adapterplattan som tar bort oljefilterhuset finns kvar, allt passar på M52. Oljetråget måste dock modifieras lite för att fungera bra.

Citera
Allmänt banåkaforum
Bra olja till M52-TU? (BMW 2.8)
<<   1, 2
8 besök senaste veckan (8464 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande