Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4855 besök totalt |
_________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||
Den har varit uppe och vi har ett välkänt ansikte här på Rejsa som är ansvarig för väghållningen
![]() Jonas Jarlmark heter han ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Söker man på Bebi hittar man en hel del!
Bland annat när Rejsa var där på besök: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||
Det finns ett antal olika leverantörer och koncept i England. Har för mig att jag hört ngt om Powertec i Bebi:n(kan mkt väl blandat ihop det med ngn annan ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Men powertec heter företaget som byggde de. tror jag. Stod iaf powertec på motorn som jag körde med i radical. ![]() _________________ Viktor Huggare |
||
Det stämmer, Giotto Bizzarini gjorde den första prototypen. Nu håller vi på att testa ut prototyp 2, den har Jonas tagit fram hjulupphängningarna till. Vi kommer att fortsätta testerna av den och implementera det vi lär i produktionsbilen. Motorn som vi tänker använda heter RST-V8, och görs av et engelskt företag som heter Motopower. Den finns i lite olika varianter från 350 till 525 hästar. Att kalla den för en motor satt samman av två motorcykelmotorer är inte hela sanningen. Den baseras i grunden på en Yamaha R1, om jag inte kommer ihåg fel, men de har inte många delar gemensamma längre. Motopower gör t.ex. nästan alla gjutna delar själva. Det kommer mera bilder på www.beb.se innom kort. _________________ Peter Bull Why waste time learning when ignorance is instantaneous? |
||
Lite nya bilder på bebi.se:
http://www.bebi.se/news/ Ser mycket, mycket intressant ut! Lansering i höst eller hur var det? |
||
nu såhär exakt 2 år senare kan jag lyfta tråden å upplysa om att det rullar på, träffade tue idag å han visade bilder på kolfiberkarossen, denna bil blir riktigt häftig
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4855 besök totalt |