Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 1 besök senaste veckan (37719 totalt) |
Hej kollegor!
Tänkte passa på och följa SLCs uppmaning och berätta lite vad som försiggår i garaget och det vore trevligt om fler gjorde det också. Så här kommer en lite hälsning från oss i SpeedLab... ![]() Vi rev motorn igår för genomgång och den verkar vara i skick som ny. Mycket av det kan man troligen tacka Magnomfiltret för (se http://www.speedlab.se/pdf/magnom.pd ![]() Vi kommer även att ändra styrgeometrin, förbättra fjädringen, bygga om avgassystemet för 75 gången, förbättra bromsarna samt byta bakaxelutväxling för ännu snabbare starter... ![]() Nu gäller det bara att sno sig på så man hinner, bara 65 dagar kvar! ![]() Lycka till i garagen ! ![]() MVH/ Michael Karpers |
||||||
Ett stycke AUDI som kommer köra i sommar,om inget oförutsett händer. GT 800 är det som gäller
![]() ![]() _________________ F.d. ROC-Audiägare http://www.youtube.com/watch?v=_MleYugF12E Såld Audi A6 3.0 TDI Quattro -06 Audi A4 1.8 TQ-97 Audi A4-95 Johan Nilsson |
||||||
Som framgår i "projekttråden" så moddas det febrilt i AWR-verkstan.......
![]() ![]() ...sen tillkommer bl.a. ett helt nybyggt avgassystem med katalysator och som är aerodynamiskt anpassat. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Mantorp april 2006
Nu börjar det att närma sig med premiären. Som tidigare lovats så betala Team Calibra för de första 10 anmälda. Gäller tidsträning och race inget annat. Vänligen bekräfta på listan. Det avser standard enbart. Om någon har ångrat sig så kanske någon här på forumet vill hålla listan uppdaterad. Standard 1. Martin Spetz, BMW E30 325 2. Johan Samson, BMW E30 325 3. Mats Strandberg, Alfa Romeo Alfetta GTV 4. Marcus Kahnborg, BMW Polizei 5. Rikard Ahlin, BMW 02 6. Peter Alfredsson - Alfa Romeo Alfasud 7. RPM - Alfa Romeo Alfasud Sprint 8. Jens Roos - Alfa Romeo Alfetta GTV 9. Pär Hansson - Peugeot 205 GTi 10. Johan Rius - BMW 318is 11 _________________ Lars Malmros |
||||||
Re: Mantorp april 2006
[quote="calibra"]Nu börjar det att närma sig med premiären. Som tidigare lovats så betala Team Calibra för de första 10 anmälda. Gäller tidsträning och race inget annat. Vänligen bekräfta på listan. Det avser standard enbart. Om någon har ångrat sig så kanske någon här på forumet vill hålla listan uppdaterad. Standard 1. Martin Spetz, BMW E30 325 2. Johan Samson, BMW E30 325 3. Mats Strandberg, Alfa Romeo Alfetta GTV 4. Marcus Kahnborg, BMW Polizei 5. Rikard Ahlin, BMW 02 6. Peter Alfredsson - Alfa Romeo Alfasud 7. RPM - Alfa Romeo Alfasud Sprint 8. Jens Roos - Alfa Romeo Alfetta GTV 9. Pär Hansson - Peugeot 205 GTi 10. Johan Rius - BMW 318is 11.Claes Lindblom -VW 1303S _________________ Claes Lindblom |
||||||
Får tyvärr hoppa av detta fantastiska erbjudande. ![]() Jag trodde att SLC700 skulle finnas kvar och som osponsrad så har jag inte råd med startavgften på 2250:- per race utöver serieavgiften på 3500:-. Vi ses väl på RaceCamp iaf. ![]() _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Nej det går bra att köra 2 tävlingar utan serieavgift. |
||||||
ok, framgick inte av den lilla infon jag hittat på www.slc.se Calibra: om du tycker att det är ok att sponsra mig med en startavgift trots att jag inte kommer att delta i fler deltävlingar tar jag gärna platsen tillbaka. Antar att syftet med sponsringen inte är att få fler deltagare till premiären utan lite mer långsiktig än så. ![]() _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||||
Tycker spontant att du skall låta andra gå före i kön och om det blir 9 så kan du gasa _________________ Lars Malmros |
||||||
Tyvärr kommer jag inte hinna få ut min vagnbok till Race Camp. ![]() Jag tackar ändå för ett fantastiskt erbjudande, Calibra! ![]() ![]() Jag hoppas ändå jag kan göra något inhopp i SLC under säsongen. _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Precis samma sak gäller mig, himla tråkigt, men vad gör man.... ![]() Hoppas ni andra får kul, och att det blir god uppslutning i slutändan.... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Men årsbesiktning är inbokad till veckan, licensen är betald och klar, lite service på bilen, så ska det bara vara att åka. Uppdaterar listan och markerar min belägenhet..... Standard 1. Mats Strandberg, Alfa Romeo Alfetta GTV 2. Marcus Kahnborg, BMW Polizei 3. Rikard Ahlin, BMW 02 4. Peter Alfredsson - Alfa Romeo Alfasud 5. RPM - Alfa Romeo Alfasud Sprint 6. Jens Roos - Alfa Romeo Alfetta GTV 7. Pär Hansson - Peugeot 205 GTi (*seriedeltagare går före mig*) 8. Johan Rius - BMW 318is 9. 10. 11. 12. *hoppas det blev rätt* _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Det är tyvärr bara att inse, tid och pengar räcker inte till och därav blir jag tyvärr tvungen att avsäga mig min plats. ![]() Calibra: ![]() Återigen, Tack för ditt erbjudande! ![]() ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Det var ju märkligt vad alla har för ursäkter att inte komma till start. först stora på det sen dåliga ursäkter.
Ni kanske rejsar för mycket på datorn & med munen så ni ej har tid att bygga eller jobba så pengarna räcker. _________________ Avregistrerad användare |
||||||
Klart onödigt inlägg, du känner inte mig och min situation och förmodligen inte övriga "avhoppares" heller. ![]() _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||||
Hmm,
Beklagligt att så många uteblir. Förstår Era orsaker men som räcerförare så skall mycket till innan man avviker. Min gode vän Kaj Hilding och jag körde ibland med bilarna nylackade till race.De blev bra när vi kom fram. Hoppas Ni kan komma en annan gång _________________ Lars Malmros |
||||||
Visst är det synd att alla inte kan komma? Dock inte speciellt ovanligt, inte ens bland gamla garvade racers. Men jag tycker att det är ett snyggt trendbrott (som bör uppmuntras) att meddela att man inte kommer. Något som racers väldigt sällan gör. Extra snyggt att säga ifrån tidigt när man sitter på en gratisplats så att någon annan kan ta chansen. Eventuella anledningar tycker jag inte att man ska spekulera i, särskilt om man inte känner personerna i fråga. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
10 poäng av 10 möjliga Kristian..... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 1 besök senaste veckan (37719 totalt) |