| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3M-Coupe -99
|
22 besök senaste veckan (43872 totalt) |
|
|
||
|
|
||
|
BTG
Illa? njäe illa är det väl inte.. tar lite tid att fixa bara.. Och då kan man ju passa på att byta lita andra packningar också... Stacke Jepp kolfiberstolar hade vart kanon, men vill ju ha ett par i läder... har lovat mig själv att inte gå på stolar/inredning i år men vi får väl se, har lite svårt att stoppa den rullande kulan ibland... _________________ Johan Dahl |
||
|
David!
Bilen kommer definitivt rulla 6:e maj men troligtvis har ita mitt chassi kommit tills dess.. Det är lite leveranstid från Leda... (kan bero lite på mig också... annan historia...) Har ett par trasiga fjädrar bak samt svampiga originaldämpare som gått alldeles för långt men jag får väl gasa på rakorna istället...
_________________ Johan Dahl |
||
|
...idag anlände kolfiberhuven! kanonfinish, nästan synd att lacka den...
Men en fråga: någon som vet var man köper estetiskt tilltalande huvlås ? Det ska finna en modell som är diskreto där man inte ser den aktuella pinnen... nån som vet`? _________________ Johan Dahl |
||
|
_________________ Johan Thyrestam. |
||
Camlock och Dzuz är väl inte tillåtet för huv tror jag, man måste kunna öppna låsen utan verktyg. Kolla först dock, det kan vara jag som är full med.
Fast Aerocatch (som länken går till) är väl perfekt? Lackningsbara och helt flush. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Ska montera huven på torsdag tror jag...
Fästena är nog tyvärr lite klena så nån typ av förstärkning är nog tvungen (men vill inte gärna montera huvlås). Funderar på att bygga nån liten plåt innanför infästningarna eller nått...
_________________ Johan Dahl |
||
Hör att du fortfarande inte provkört ngn M coupe.
Å by the way, designen har alltid varit skitläcker...så dä så.
När jag blir stor ska jag oxå ha en mörkblå M coupe...
|
||
|
Vicco, blev en rejäl prestandaskillnad när jag fick på katersättare + avgassystem. Detta beror nog till största del på att de gamla ljuddämparna var helt vattenfyllda...
och ljudet.. hm.. tja vad säger man.. brutalt?? Det finns dom som trott att jag köpt en R1'a men blir förvånade när det är en bil som kommer.... _________________ Johan Dahl |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3M-Coupe -99
|
22 besök senaste veckan (43872 totalt) |