Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1121 totalt) |
Hjulmutterproblem
Hejsan! Min kompis fick igår hem sina nya "flashiga" ![]() Det är till en Nissan 200sx-89:a.Problemet är att hålet i fälgen där man stoppar muttern är liiitet,kan få in en 16mm hylsa men inte mer (22mm i diameter invändigt) så orginalmuttrarna går inte i. Frågan är då om det skulle gå med en tunnväggig 17mm långhylsa?om den inte är över 22mm utvändigt då?Samt var kan man hitta muttrar?standard på bilen är det 19mm skallar på muttrarna så det kan man ju glömma..tänkte på om det fanns 17mm muttrar med samma gänga? ![]() Ska försöka kolla upp vad gängorna heter. Tacksam för tips. ![]() |
Ett alternativ är att använda insexbult alt. insexmutter och pinnbult.
Kosei-fälgar (m.fl) använder det systemet som std. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
|
Tackar för det tipset oxå:)
Ska in till Mekonomen och mäta deras insexbultar på Måndag,får hoppas att det passar,annars får man väl beställa bultar från "over there" och vänta i 2 månader på dom.. Det roliga va att det är bara en fälg som har kommit av alla 4,kan ju lova att min kompis är lite nervös om dom andra 3 kommer,men det gör dom nog eftersom det skickades i 4 kollin,illa bara att staten lade på 400SEK i moms på varje fälg fast det stod att värdet på varje fälg va 66 dollar? Sen ligger det ett "drifting-stuk-kjolpaket-historia" på en bananbåt i oceanen värt 8000SEK oxå och flyter runt,får se om det kommer. Alltid lika kul att beställa från USA och betala i förskott,men själv har jag bara goda erfarenheter utav det,sorry för mitt OT. |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1121 totalt) |