| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: Sveriges bästa driftare - sevärd
|
8 besök senaste veckan (12191 totalt) |
|
Kämpa på du Kristian och hoppas att ert imponerande arbete leder till ökad popularitet för driftingen.
Även om jag troligen aldrig kommer att tillhöra den hängivna publikskaran på driftingtävlingar så är det skoj att se att så många verkar gilla det. Tror det kan locka en och annan ny till motorsporten, till glädje även för de tidsjagande grenarna av SBF. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
|
jo jag såg filme ( i alla fall så tittade jag lite) det gav mig inte ett skit
jag såg på sturup ngn sorts landskamp mellan sverige - danmark... Och vad var det. nej drifting tilltalar inte mej (och många fler jag känner inom motorsporten) hoppas slippa se elendet...om inte kvaliten höjs på de deltagande. _________________ stoffe kristoffersson ____________________ klubblös men inte mållös |
||||||
om du nu vill slippa se eländet, varför i jösse namn läser du trådar som handlar om det? om det är något större delen av oss motorsportintresserade vill slippa se är det den typen av attityd! Alla behöver inte gilla allt, men håller man på i den här utsträckningen så kommer det sluta som med fotboll, dvs. huliganer på varje sammankomst som tar med sig järnrör och slår ned annat folk för att dom inte gillar samma sak. Ingen tjänar på det Så ta av dig surmössan och sluta läsa trådar om drifting, det är ingen som tänker tvinga dig att tycka om det, men det finns och är här för att stanna
|
||||||
är inte detta ett debattforum...där kan man väl för bövelen vara för och EMOT!!!
_________________ stoffe kristoffersson ____________________ klubblös men inte mållös |
||||||
Absolut är du berättigad till din åsikt - (har aldrig sagt att du inte är det) men inte med den attityden du ligger inne med. Du kunde skrivit på ett trevligt sätt att du inte gillade sporten - eller hur ? & om du skall klaga på körningen på Sturup - så tycker jag skall prestera en film där du gör bättre själv. Kan du inte det (film alltså) - så tycker jag inte du skall kommentera det alls. fortfarande besviken / .................................Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Jag var också och körde på Sturup i landskampen och det är verkligen inte skoj att höra sådana nedsättande kommentarer som Stoffe skriver om en gren inom motorsporten. Det är en sak att inte tycka om något, men att uttrycka sin motvilja på det viset är i mitt tycke helt onödigt och gör inget för att främja motorsport på något sätt. |
||||||
Du har iaf ett passande namn........
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
|
Nee nu är det lite mycket gnäll tycker jag.
Kungligt kört av Conny tycker jag. Saken blir definitivt inte sämre av att det inte är en driftingspecad japs för en halv mille. Förbannat roligt lär han ha oxå =) _________________ Fredrik Ryding |
||||||
|
Hehe kul att se en 740 hanteras så!
Hade man visat denna för dom lokala korvmojjeraggarna hade dom hävdat att det var minst 1000 hk i den.
Sen om allt tjafs i denna tråden har jag bara en grej att säga, jag har träffat många banrajsare och en del driftare och ska jag vara ärlig tycker jag nog det verkar som om driftarna har det roligare. |
||||||
|
om denna film ska spegla sveriges bästa driftare så är det väl inget vidare va?
Förmodligen är väl bilen kanske lite för klen och mjuk i fjädringen för att göra föraren rättvisa. Vet inte hur bra den här Conny är på drifting men en bättre bil skulle nog göra susen.
|
||||||
Det är en sport.... Det är motorer inblandade..... = Motorsport
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||
Snälla -läs tråden innan du kommenterar
det står förklarat vad som gäller för filmen !! _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Jag har läst tråden, kändes bara som att se Sebastian Loeb visa upp sina rallytakter i en Mercedes 220D -81. Alltså, har inget emot vare sig föraren eller filmaren. |
||||||
Ju sämre bil desto större utmaning
|
||||||
jag menade på att det står att detta är filmat för ca: 1,5 år sedan - alltså INTE färskt - & det är JAG som filmat & klippt som anser Conny vara den bästa - Inte vad Drift-seriens resultat blev.
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
ja då borde ju jag vara den absolut bäste - för jag har ju den svagaste bilen av alla i landet som sladdar typ !
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
Jag har inte sett filmen pga uppladdings problem men jag har sett i vilket sammanhang den visas...
Detta inlägg handlar i huvudsak om drifting i allmännhet. Drfting har samma probem som "dragrace" med gatbilar tex "en dag på strippen". Det förknippas med galna ungdommar om män i medelålderskrisen som gasar runt i getaway in stockholm anda. De drar "skam" över sporten och de lagliga tillställningar som finns. Att lägga upp en seriös drifting film bland en massa totalt oseriösa filmer förbättrar knappast driftingen ryckte, särskilt inte bland bankörnings folk. Visst är det kul att busa på vanliga gator ibland men om drifting någonsin skall bli en respekterad sport måste de som verkar för den agera extremt seriöst, och växa upp lite. Ta bort alla larviga "fast and the furious" dekaler föreställande allt från eld, robotar till pokemon. Plocka bort alla porr-tjejer från utställings bilarna och tvätta bort hela import imagen som de flesta tycker är pisamt barnslig. _________________ Avregistrerad användare |
||||||
|
Ni som är emot drifting, och skulle vilja se folk köra så fort som möjligt MED sladd genom en bana, borde kolla på Touge. Grabbarna i Best MOTORing i Japan kör detta bl.a. på en träningsbana för cyklister, och där går det undan kan jag lova. Mycket roligare än drifting tycker jag. Inte för det är nåt fel på drifting.
Finns massvis att ladda hem via torrent om man är nyfiken på hur det ser ut. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||
Busa på vanliga gator? Det har jag inte sett vad gäller drifting. I Japan kanske men inte i sverige? och dom seriösa dragraceförarna åker knappast runt på gatan och spekar. Det är väl snarare småpojkar i honda civics fullproppade med neon du snackar om. Men dom har inget med motorsport att göra. Vad gäller alla "fast and the furious"-dekaler så håller jag med dig fullständigt. Är det någon som tycker det är snyggt eller tilltalande egentligen? Kankse den där civickillen med neon då... Att det är importbilar som det körs med är väl ganska naturligt då sporten kommer från Japan. Skönt att slippa se alla BMW och Porschar som ändå ser lika dana ut år efter år. Porrtjejerna finns juh med i all motorsport, från speedway till moto gp och formel 1, men jag klagar inte
_________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
Film: Sveriges bästa driftare - sevärd
|
8 besök senaste veckan (12191 totalt) |