Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1208 besök totalt |
Porsche 911 -88 med 964 motor....
Jaha det är jag igen.....(ber om ursäkt om det blir tjatigt men jag kan bara inte bestämma mig ![]() Köpte ingen turbo men funderar nu på en 911 från 88 (som jag nämnde i flatnose tråden). Det är en kille härnere i Luxembourg som Rejsar (VLN etc) och jobbar med Porschar som bygger den. Jag är lite skeptisk till att köpa en Porsche som inte är helt original men tanken på en äldre 911 med uppgraderad teknik är i mina ögon väldigt intressant. Bilen är alltså en 88-a medans motorn är en 3,6 liters från en c2 från 92 med chip cuprör etc (285-300 hkr) Självklart så anpassas bromsar och väghållning till att matcha den "nya" prestandan. Det ska sägas att han som bygger är ganska känd härnere för sina byggen och många har gått i god för att kvaliten och pålitligheten på hans byggen är toppen. Min tvekan bygger mest på att jag inte kan jobba med bilen själv samt att jag antar att ett sådant här ingrepp kan sänka priset på sikt (även om tekniken egentligen förbättras. Priset i sig är inte så farligt, jag vill ju inte sälja på ett par år..... Ändå kan jag inte släppa tanken på att ha en riktig "sleeper" att dra runt med på nurburgring..... Nån av Er som har erfarenhet av motorbyte eller andra synpunkter? mvh, Balazs PS budget är satt till 20.000 eur så det är egentligen inte så mycket (om man jämför med nästan vilken ny bil som helst eller andra Porschar från tidsperioden) _________________ ![]() |
Jag tycker som att det låter som väldigt mycker kul per krona!
Tittar man tex på PCS www.porsche.nu på köpesannonser så det som efterfrågas verkar vara banpreppade bilar eller rena orginalbilar så jag tror att det är ett bra köp _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
Håller med, mycket intressant.
om du vill ha något kul att köra med på Ringen så är det en otrolig fördel om bilen är "klar", det kan jag med riktigt gott samvete säga baserat på egna erfarenheter!! _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
Fredrik Å.
Har inget just nu men ska träffa honom imorgon. Namnet är Charles Kauffman, ska fråga om han har beskrivning bilder eller något från tidigare byggen. Min stora förvirring slutade med en 964 C2 (se min nya avatar ![]() Mvh, Balazs _________________ ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1208 besök totalt |