| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Road America, 22/3, 20:00
|
2930 besök totalt |
|
Serverinfo (dedikerad server): IP: 83.233.59.243 (Direct IP) Lösenord: rejsa Bandbredd: 10Mbit GTR version: 1.5 Bilar: Valfri GT-bil Bana: Road America http://macen.nullnet.com/gtr/GTR_RSD Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L), inga skador (du måste själv bocka ur "disable damage"), inga hjälpmedel. Däckslitage: normal Depåstopp: Inga Startprocedur: STÅENDE START Träning: 10min Kval: 5min Rejslängd: 19min Alla är välkomna! Jag vet inte vilka GT-bilar som är bäst. Om någon har förslag på jämnare bilar att bara välj bland, så vore det uppskattat om ni meddelar det. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Re: GTR @ Road America, 22/3, 20:00
Jag kommer inte att kunna vara med (denna gången heller - sitter fortfarande i Lund och jobbar ) - men om det ska gå fort utan att vara speciellt svårkört så tycker jag Saleen S7 är ett bra alternativ. Ligger stabilt på alla banor (jämfört med t ex F360, som funkar perfekt på vissa banor, men är hopplös på andra), svår att skruva bort totalt och har en enorm motor med brett register och jämnt drag.
Har iofs kört och lärt mig en del senaste tiden (hade bara lärt mig lite grunder i RBR när jag gick på GTR), men när jag testade F550, Lambo m fl fick jag uppfattningen att det var svårare att köra fort med dessa. Framförallt så behöver man inte skruva till förbannelse för att få S7:an körbar över huvud taget, som det kan vara med vissa andra bilar på vissa banor. Den går alltid fort, och skruvar man lite så kan man ändå få ut lite till. Testade iofs en Seat Toledo på Ringen här om veckan, och tyckte den kändes extremt snäll och lättkörd, i förhållande till varvtiderna. Hur den står sig mot S7:an tidsmässigt (med optimal körteknik för respektive bil) kan jag dock inte uttala mig om. Kände bara lite på den ett par varv, och jag kommer ärligt talat inte ihåg om detta var före eller efter att jag trimmat reflexerna med Superkart och formelbilar i rFactor...
EDIT: Nej, Toledon hänger inte med de "riktiga" GT-bilarna; det förklarar nog en del. För övrigt ser det jämnt ut mellan F550, S7 och Lambo på SSR:s GTR Rank, så mellan dem är det nog mest körstil och setups det handlar om, och möjligen lite variation beroende på banornas egenheter. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
|
Jag testade banan lite idag för första gången. Hur ska detta gå
.
Men den är kul .
|
||||
|
Ja, ikväll kan vi få välja vilen GT-bil man själv vill. Men sen i ligan tycker jag att vi ska ha så jämna bilar som möjligt.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
Välkommen .
|
||||
Då kanske jag slipper bli sist ikväll?
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Du måste skapa dig ett username första gången omdu itne gjort de.. klicka på register när du får username/password frågan!
|
||||
|
Kul, kul, kul. Jag låg etta ett halvt varv.
Vet inte vad som hände med er som slutade köra... Stacken fick iaf ett viktigt telefonsamtal. Banan gillar jag. Vad säger ni om att köra den i ligan sen? Resultat:
|
||||
|
weee!! det var skoj idag. Stående start kan ju vara en succé... Om man inte glömmer att släppa av på gasen när man har 650hästar under huven!!!
Efter liten uppkörning på andras misstags bekostnad så låg jag 3a efter Stacken o Mats när jag lyckades med konststycket att komma lite långt ut i den snabba sista vänsterkurvan för att bara pladonk... stod upp på nosen o landade på taket. Jag trodde ju loppet var kört... (svor en del) men sedan vändes bilen och jag tänkte inte helt klart i ilskan o körde iväg... åt fel håll!!! så när jag kom fram till kurvan som borde vara plan så sluttade det neråt... då kopplade det att jag åker nog åt fel håll!!! o japp, där kom Stacken o hompe rakt emot mig... Tvärnit ut i gräset o en 180-gradare... som blev drygt 270... Oooops... Och förbi åkte Azad oxå... O sedan ut efter dem... hompe vet jag inte när han åkte av men sedan var det Stacken o Azad som åkte ihop framför näsan på mig precis när jag skulle åka om dem så åkte de av båda två... resten är historia... Jag trodde i min enfald att jag låg 2a efter Mats o körde som en galning för att hinna ikapp... men han var ju inte med längre?!?
Svettigt blev det i alla fall med GT-bilar... fy sjutton vilken skillnad i skärpa man måste ha med de bilarna om man jämför med NGT... _________________ Henrik Rosén |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2930 besök totalt |