Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Works Cooper S vs. R32 vs. Civic Type-R vs. Pug 205
672 besök totalt
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

http://www.mini2.com/forum/showthread.php?s=&threadid=31107
bläddra ner på sidan för testet...

Uj då
Worksen är tydligen grym, fick sämsta varvtid men det berodde troligvis på däcken, enligt testet annars hade den fått bästa varvtid annars, rätt intressant test annars thumbs up

Dom påstår att man måste upp i 100.000£ klassen på bilar för att få samma kördglädje som Worksen... hmm (får börja räkna växel och panta tomburkar för att få råd med konverteringen )
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
fick sämsta varvtid men det berodde troligvis på däcken

om Civicen står det så här: "...as it proved with the quickest lap time of 51.90 sec. Actually the biggest problem with the type R was the 'worn to slick' Bridgestones on the front..."

Tydligen fler som hade dåliga däck...

Man tolkar ju naturligtvis såna här artiklar efter sina egna förutsättningar/fördomar (jag gör det)

JohanR

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jepp.. jag gick efter följande citat
Citat:
The only complaint was the Dunlop tyres "With Yokohama this would have been the quickest car here," reckoned Kirk and I completely agree with him,...

Men det är bara skepulationer av förarna så man vet ju aldrig, dock verkar det kunna bli en frunktansvärt jämn match mellan Works S:en och CTR:En <- Ej RUF .
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
och jag dementerar besämt att jag skulle vara partisk i mitt bedömande av artikeln på något sätt
Citera
Allmänt banåkaforum
672 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande