| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Zandvoort, 23/3, 20:00
|
3332 besök totalt |
|
Anderstorp nu.
Resultat Monza:
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Synd att inte banan funka, Gick inte bra för mig fick en stop/go för att jag råka gena då komm jag för fort in i depån och fick en till och sen komm jag för fort igen och fick en till sen på den tredje stop/go,n råkade jag trycka på escape. Och blev DNF
_________________ Jonathan Johansson Hälsar
|
||
|
Vilken jädra startkrash de ble på monza då.. vet inte om ja va mycke delaktig till den, sorry isåfall
Va rätt kul ändå, trots att ja kom typ 2 varv efter alla.. men så är jag rätt rookie samt aldrig pillat me setup eller liknande. Kunde nog gått bättre för mig om vi kört GT3'orna..
_________________ Emil Jönsson |
||
|
Det kom en gul Superswede framför mig på Monza. Få kolla på reprisen vem det var som var boven i dramat i kraschen.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Ni / Vi har inte fundera på manuella pace varv? Brukar göra att stratkrascher minskar avsevärt.
En annan smart startform är något som heter RECON. Det gör att man har chansen att känna på banan i det skicka den kommer att ha i starten. Jag tycker det fungerar toppbra i SSR, men jag vet inte hur man får till det. Waltgård kanske vet??? _________________ Ainis Noritis |
||
|
Jag vet inte i huvudet, men jag kan kolla upp. Men recon behövs nog inte eftersom vi inte kör med changig weather.
Ingen har väl haft problem med att hänga med i sjävla startklicket så att säga. Alltså dom 30s man har på sig att klicka sig ut på gridden eller? _________________ Christian Waltgård |
||
Eek
dels höll ja inte fullt i starten för som ja misstänkte så kom framförvarande bil jävligt snabbt mot mig, samtidigt som ja ble påkörd bakåt så ja ble puttad in i fronten på framförvarande.. var jäkligt rörigt iaf hehe _________________ Emil Jönsson |
||
När vi testade stående start var det ju vissa som inte fattade att det var rejs, och glömde att ta sig ut på griden. Personligen tycker jag att det inte är nåt fel på rullande start. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
Samma här, ingen aning om hur en "bättre" setup ser ut än den som spelet föreslår hehe.. Förrutom mindre soppa och mjukare däck under kvalvarven då kanske? _________________ Maximilian "Stoffe" Gustavsson |
||
|
Jag kör med bara på de setupen som finns i spelet. Givetvis ingen bensin, då det är avaktiverat på servern.
|
||
Hmmm, jag vart duktigt rammad av en gul Saleen i starten... Och några kurvor senare så kommer en gul Saleen igen dundrandes förbi... då missar den mig dock... Som tur va lyckades jag köra upp mig från typ sist till fjärde plats pga att många hade svårt att hålla sig på banan. Sedan gjorde jag ett riktigt rookie misstag när jag skulle varva Rahel, och snurrade. Mot slutet av tävlingen var det många varvade som vinglade omkring på banan... även om man ligger långt efter så kan man ju försöka att konsentrera sig.... MEN på det stora hela så var det kul, som alltid!!
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
hm, jag tar inte på mig alla olyckort som gula bilar orsakade. Vi var två med gula Saleener och den andra missade mig med hårsmån när den brakade rakt fram i en av chikanerna.
Hur som helst det blev mersmak i alla fall.
_________________ Koit Reispass |
||
och jag som trodde att jag gjorde dagens "Kimi" genom att köra upp mig från sista startrutan till en sjundeplats.
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Zandvoort, 23/3, 20:00
|
3332 besök totalt |