Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2686 besök totalt |
konstiga ventiler på mina fälgar?
Har skumma ventiler på mina fälgar,ser ut som en mutter med ett lock med insex fattning i.under locket sitter nålen på ventilen!! såleda kommer man inte åt med "vanligt"munstycke,vet i tusan vart ja ska hitta prylen som passar!däckfirmorna ja frågat har inte sett den förut.o nej tänker inte byta ventiler. _________________ Fredrik Netzell |
||||
Näe tror inte det....... mer nog Bling-Bling ventiler...... men ska du inte flytta den här tråden till en mer passande forums-avdelning än banåka-forum? typ racetech eller ??? |
||||
Hmm ja de är sant,nån moderator får la flytta den.! _________________ Fredrik Netzell |
||||
jag gissar att det är en Antera-fälg och det skall skruvas i en lös ventil vid påfyllning
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Låter som en ventil som NDF i Göteborg säljer. Finns en modell som heter eklusiv eller nåt sånt som har ett slätt lock samt en som heter Sport som har insex i locket.
Sen är det en rak nippel som man skruvar i efter att man tagit bort locket. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
För att det ska vara snyggt antar jag. Det kan kanske även vara bra i höga hastigheter, borde tåla mer än en ventil i gummi. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
Håller på för fullt o lösa detta men de är inte lätt,bäst är ju och ringa företaget ja köpte dom av o fråga om dom kan skicka upp en adapter men tyskar kan bara tyska o ja kan några ord.Så om nån vill hjälpa som har kotroll på de tyska språket skulle ja vara tacksam//Fredrik
_________________ Fredrik Netzell |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2686 besök totalt |