| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 7 - F1 @ Watkins Glen - 26 mars
|
3 besök senaste veckan (4647 totalt) |
Hur många kan hosta?Inte är det många i alla fall.Men eftersom du verkar veta det mesta om routrar så kan du väl säga vad det är för fel då?Jag har gjort EXAKT som det är besrivet och det funkar inte,vad för fel?När jag testar att göra ett rum i rFactor så kan man kolla uppkopplingen och då står det att det ska fungera men det funkar ej,vad för fel?Kom igen nu Mäcen och fixa till det,snälla
|
||||||
|
Jag röstar på att vi kör med fixen och patchen till Watkins Glen,
ju färre buggar dess bättre... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||||
OT: Håller med. GTR som spel är kanon! och apropå router. Alla routerrelaterade problem kan man inte klandra GTR för. Jag kör själv med router. Jag har problem att ibland host:a. Ibland joina. Inget mönster alls. Kopplar jag förbi routern funkar det alltid. Jag önskar naturligtvis att jag alltid ska kunna köra med routern. Och apropå avsaknad av mönster. De senaste kanske fem racen har jag varit tvungen att koppla förbi routern. De tidigare 29864928723 racen (liten överdrift ) har det funkat jättebra.
_________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||||||
Har testat nu funkar klockrent, Så inga ändringar nu hoppas jag,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
|
Ni som har varit inne...hur har det funkat? Jag tror inte att det ska vara några problem.
Servern uppe 1 timme till ungefär...testa mer... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Jag hade inga problem på servern Niklas. _________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||||||
Funkar kanon med min Netgear Router. Synd att vissa har problem med sina routrar. Jag tror fortfarande inte att det är GTR som är felet.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||
Som jag skrev tidigare:hjälp önskas
|
||||||
Återigen, GTR kan inte vara felet. Lite OT: Just nu testar jag med avstängd DHCP på min Netgear. Inga problem. DHCP is evil
||||||
|
om ni läser mitt långa inlägg en gång till ordentligt så har jag samma problem med rFactor...
|
||||||
|
|
||||||
|
Dagens resultat http://hem.bredband.net/b300411/rejs
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
Hade ej tid över,blev firad ett par dagar i förväg av släkten
|
||||||
Jag kör följande inställningar under port forwarding på min router: GTRTCP 34347 (start port) 34349 (end port) GTRUDP 34297 (start port) 34300 (end port) och givetvis anger jag det lokala IP-numret servern körs på (t.ex. 192.168.0.2) _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||
|
|
||||||
|
Jag har haft (och ibland HAR jag) problem att joina och/eller host:a. I mitt fall är det routern. Jag har provat att öppna upp ALLT eller endast de aktuella portarna. Spelar ingen roll. Har min router bestämt sig för att jäklas så gör den det. Jag har haft den i ca 1,5 - 2 år. Kan det vara så att den är i trotsåldern?
Varje gång jag fått problem att joina, så kopplar jag förbi routern. Funkar varje gång. Idag kunde jag joina rejsa.nu-servern utan problem (via router). Men kunde inte joina MORFF-racet. Var tvungen att koppla förbi routern. Det underliga är ju...va tusan har routern med att joina att göra? Man konfiguerar ju inte port-forwarding för att joina... Jag har hört av insatta (jag har lyssnat med ett halvt öra) att Netgear och D-link är rätt långsamma internt. Jag letar nu efter ngn monsterrouter som älskar att skyffla nätverkstrafik. Om ni har tips, meddela gärna. Jag har en Netgear RP614v2. Jösses va OT detta blev...
||||||
|
|
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 7 - F1 @ Watkins Glen - 26 mars
|
3 besök senaste veckan (4647 totalt) |