Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
RBC 2005/2006
<<   1, 2, 3, 4, 5
9503 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

RBC-Lars skrev:
Göte,

söndagkvällar efter åtta brukar många RBC-förare tjuvträna. Häng på och jag vågar lova att tiderna kommer att sjunka rejält. Tips och råd är det dessutom många som gärna bjuder på.

See you!

Fint, då lär man komma ner en söndag då!

HQ
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Nu drar det ihop sig till årets stora final i RBC! Tisdagen den 28 mars kommer årets upplaga att avgöras enligt sedvanligt körschema dvs kassan öppnar kl 19.00, förarmöte 19.30 och sedan är det full fart på Racetown!

I finalen slåss vi om dubbla poäng och ingenting är avgjort än, så vi ser fram en spännande avslutning. De dubbla poängen ger dessutom utrymme för de som inte varit så flitiga att avancera rejält i tabellen. Vi som varit trogna har inte lika många poäng att slåss om.

Ser fram att se alla som varit med under året, gärna blandat med några gamla rävar och friska nykomlingar på banan.

Anmälan sker som vanligt genom ett mail till mig. Vi ses!

Lars
RBC-general

lars.wiezell@eu-byran.se

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

Trådstartare
På tisdag den 28 mars är det dags för den stora finalen i vinterns RBC. Samma förutsättningar som vanligt, men i finalen kör vi om dubbla poäng. RBC är definitivt inte avgjort än, även om Fredrik Lestrup ligger sällsynt bra till för totalsegern. I klassen för distingerade gentlemen är det absolut en öppen historia. Som ledare för ögonblicket känner jag flåset i nacken, speciellt som jag inte kan plocka så många fler poäng.

Tiden är också den vanliga, kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 och sen ska det avgöras.....

Hade problem med mailservern förra veckan varför en del anmälningar kanske inte nått mig. För det kan väl inte vara så att intresset börjar avta? Eller så är det den vanliga slöheten som fortfarande råder.

Självklart är debutanter och återfallsförbrytare också välkomna att vara med. Den som vill åka på tisdag bör skicka ett mail till mig snarast möjligt. Nedanstående har skött sig och redan hamnat på listan över anmälda. Jag räknar med att vi blir fler...

Lars Wiezell
Peter Gutniak
Fredrik Lestrup
Vincent Mannent
Björn Carleflod
Jonas Lange
Erik Selim Lundkvist
Stefan Irlander
Myran
Alexander Eklöw
Gustav Wikman
Christian Tolstrup
David Brantmo

Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Påminner igen om RBC-finalen på tisdag. Anmälningarna tenderar att komma in senare och senare, varför viss skärpning anbefalles. Ser som sagt gärna litet nygamla och nya ansikten på startlinjen på tisdag, speciellt i RBC-SM, den fiktiva klassen för folk som tror sig kunna spöa herr Svarta Masken själv. Det är ju där vi reder ut begreppen vad gäller relationen mellan snack och verkstad. Snacka går ju.....

Så här ser anmälningsläget ut i skrivande stund:

Lars Wiezell
Peter Gutniak
Fredrik Lestrup
Vincent Mannent
Björn Carleflod
Jonas Lange
Erik Selim Lundkvist
Stefan Irlander
Myran
Alexander Eklöw
Gustav Wikman
Christian Tolstrup
David Brantmo
Svarta Masken
Henning ohlsson
Kalle Dejemyr
Jesper Nilsson

Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Då är RBC-finalen avklarad. Som vanligt framkallades en och annan het känsla i stridens hetta, men ändå en riktigt trevlig tillställning.

Vet inte om det berodde på det flak Red Bull som Jonas Lange försåg deltagarna med, men i kvalet kändes det som om jag fick vingar. Snabbast i min grupp på tidskvalet och vinst i båda placeringsheatet gav en andra plats på griden i A-finalen. Det var första gången jag lyckades så bra och kanske skulle jag behövt en Red Bull till för att stå emot anstormningen bakifrån i A-finalen.

Kom i väg som tvåa, men den omöjlige Steffo behövde väl bara något eller några varv på sig för att ta sig förbi. Sedan plockades det grova artilleriet fram när Myran och Marcus Palnér ville förbi. Än värre blev det Kalle Dejemyr och Jesper Nilsson fick slagläge. Efter att tvingats köra under en sarg och ett antal däck för komma vidare, slog jag av något varv.

Sen såg jag i ögonvrån att Peter Gutniak närmade sig varför det blev full fart igen. Den rackaren skulle jag definitivt inte släppa förbi! det höll till mål med en sjundeplats som slutresultat. Får väl trots allt betraktas som acceptabelt för en distingerad gentleman.

Stor prisutdelning blir det förstås så småningom. Tid och plats meddelas inom kort.Alla bidrag till prisbordet mottages tacksamt.

Passar på att tacka alla årets deltagare, åskådare och andra tillskyndare. Självklart vill jag också rikta att stort tack till Stefan och all personal på Racetown som orkat hålla ordning på oss ännu ett år.

Resultat RBC Finalen

A-Final

1. Steffo ohlsson
2.Fredrik Lestrup
3. Peter Myran Ahlsved
4. Marcus Pallnér
5. Kalle Dejemyr
6. Jesper Nilsson
7. Lars Wiezell
8. Peter Gutniak
9. Björn Carleflod
10. Sandra

B-final

1. Kalle Dejemyr
2. Peter Gutniak
3, Björn Carleflod
4. Oscar Ek
5. Gustav Wikman
6. Thomas Grunert
7. Anders Voungerecht
8. Christian tollstrup
9. Marcus Bergman
10. Jesper ojala

C-final

1. Jesper ojala
2. Oscar Ek
3. Anders Voungerecht
4. Henning ohlsson
5. Christian Axelsson
6. Jonas Lange
7. Fredrik Anth
8. Svarta Masken
9. Erik Häggbom
10. David Brantmo

Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

Stort tack till Lars för den gångna säsongen och givetvis även till Stefan et al på Racetown för proffsigt arrangerade race.

Den stora RBC-finalen gick väl inte helt min väg då Steffo i det allra första kvalheatet på ett mer konkret sätt ville undersöka huruvida det var fysiskt möjligt att bereda plats för två kartar i bredd i den 90 graders höger som avslutar långa rakan. Jag kan meddela att det i racetempo är fullt möjligt, förutsatt att man är medveten om att den ena karten kommer att ta en längre vilopaus, rejält inparkerad under sargen... Men det är helt ok, no hard feelings. You give some and you get some...

Med en sista (?) placering i andra kvalheatet hade jag inga stora förhoppningar om att överhuvudtaget ta mig till något annat än en E-final eller liknande, men Svarta Masken var vänlig nog att agera plog under det första varvet, vilket möjliggjorde ett avancemang i fältet. Hur det nu var så slutade jag 3:a i det heatet.

Efteråt var det en viss person i publiken samt en av förarna i heatet ifråga som i kraftiga ordalag hade ett och annat att säga om å ena sidan domarnas eventuella synsvårigheter samt till yttermera visso en annans uppträdande på banan efter att jag påpekat det olämpliga i att på detta bryska manér ifrågasätta domarnas beslut. Att jag i Hr. Generalens ögon är den ständiga syndabocken och får klä skott för diverse syrliga kommentarer (med glimten i ögat) är väl ok, men jag ogillar starkt att bli fysiskt hotad av personer som borde veta bättre. Både avseende det olämpliga i dylikt uppträdande, men kanske också att de borde börja med att ta reda på vem opponenten är innan stridshandlingar inleds, då det annars kan leda till obehagliga överraskningar. Att beteendet lämnar mycket övrigt att önska förtar även en stor del av den unge förarens excellenta prestation på banan. Grabben är ju en talang av mått! om nu humöret och pokerfejset på både förare och fanclub kunde trimmas ner en smula, till en mer civiliserad nivå, så är jag övertygad om att det finns storverk för oss övriga att beskåda framöver!

Nå.

I B-finalen startade jag som sexa, precis bakom Marcus från Racetown, och kunde genom att leka tåg ta mig upp så sakteliga. Jag blev från en tredjeplats fett omkörd och raskt nedpetad av oskar Ek, som höll ett hiskeligt tempo. Tyvärr var han lite väl mycket "på" när han skulle ta sig om Carleflod, vilket gjorde att jag med en kärleksfull manöver i vänstern efter målrakan kunde ta mig om de bägge kombattenterna. Efter att ha slutat tvåa i den finalen var det alltså dags för denna otränade gamling att köra ytterligare ett tjugotal varv. Som tur var så var det en kortare paus innan start, vilket gjorde att jag hann hämta andan, som på sitt eget oefterhärmliga sätt hade gömt sig någonstans nere i höger lunga. Ni som varit där vet vad jag menar.

A-final alltså. Med en så blygsam startplacering hade jag absolut inga förhoppningar om att kunna avancera, och karten verkade också rätt less på sin monotona tillvaro. Jag har för mig att jag var rätt så artig i loppets inledande skede, då jag insåg det onödiga i att försöka fajtas med ett material som bara längtade efter nya stift. Eller nåt... Hursomhaver så kom snart Carleflod ikapp och gjorde sitt bästa för att ta sig förbi. Men än sitter jag inte på hemmet, så den gubben gick inte. Han kämpade tappert i säkert 12-15 varv för att hitta en plats där en omkörning kunde genomföras utan att samtidigt rendera svartflagg, men det visade sig vara svårare än vad man kunde förledas att tro med anledning av mina väldigt blygsamma varvtider. På det stora hela ett cleant och schysst race där Carleflod verkligen visade att han kunde hantera det material som vi fått oss tilldelat.

Så summa summarum landade jag slutligen på åttonde plats, vilket säkert inte bidrog i nämnvärd omfattning till att flytta mig åt annat håll än nedåt i tabellen. Men eftersom jag med varm hand överlåter räkenskaperna till den ständigt närvarande och alltid trevlige Ragge samt dennes adjutanter, avhåller jag mig från att i övrigt kommentera hur den slutliga utformningen av resultatlistan kunna te sig. Detta dessutom eftersom jag trots fyra år i RBC ännu inte riktigt kopplat de mer intrikata delarna av poängberäkningen...

Än en gång, tack för RBC 2005/2006! Jag ser spänt fram emot vad hösten kan bära i sitt sköte...

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Inför träffar
RBC 2005/2006
<<   1, 2, 3, 4, 5
9503 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande