Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31 >> 3 besök senaste veckan (86388 totalt) |
På ämnet mattsvart värmebeständig färg så kan jag rekommendera Plastic Paddings grenrörsfärg. Har använt det på diverse varma prylar och det håller bra!
![]() Är riktigt imponerad av att du klarar av att driva två byggen i bra takt (minst sagt vad gäller åtminstone Ferrarin) på samma gång! ![]() ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Nja, två egna byggen samt en kundbil.. |
||||
Du har mail ![]() |
||||
Har grejat lite idag.
Rev ner växellådan så jag fick loss svänghjulet, det ska tillsammans med veven och svängningsdämpare + remhjul lämnas på balansering imorgon. Plockade även ner bakaxelklumpen så jag kan tömma den, snygga till den och sen och stoppa i 3,91 utväxlingen med diffbroms ![]() |
||||
Jasså du har varit på den med lite nu! ![]() ![]() ![]() OT: Här står det lite om växelspaken jag förlängde, som jag nämnde nått om igår... (om du inte redan läst det) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php och här står det om staget jag fick lov att göra om... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||
Tackar ![]() Jag hade ju redan börjat på den när du kom ![]() Den ska igång snart ![]() |
||||
|
||||
ojoj, en sådan bil trodde jag inte vi hade i vår lilla stad
![]() ![]() För övrigt kan jag intyga att BMWn går riktigt bra då jag blev regält omkörd förra sommaren ![]() Sry, såg inte att du hade en egen sida för ferrarin:P _________________ Filip Sandén Porsche 996 |
||||
Hallå Filip! -ah det var du vid Tormestorp med den silvriga Porschen ![]() ![]() Du är välkommen att titta ner i verkstan nån dag när du känner för det ![]() Det är inne på P2, ring mig på 0738-265 335 innan du ev. kommer. MVH Krille |
||||
Har pillat lite smått med motorn:
Vevpartiet balanserat av Pekka Nyström i Höganäs. Pinnbultar 16/9 beställda till topp och vevstakar hos RM import i Vinslöv. Ramlagerbultar bytta till 16/9 med insex skalle -sexigare så ju ![]() Har precis köpt en ny våg att vikta kolvar och stakar med som har en noggrannhet på 1/100 gram och har även byggt en ställning för att kunna balansera lill/storände riktigt, det ska nog bli lite balans i grejora nu ![]() Bilder kommer när jag orkat ta mig ut till verkstan, det vart väldigt sent där igår och dessutom så har jag lyckats bli förkyld.. suck ![]() |
||||
Mjo, jag käkar allergimedicin. |
||||
|
||||
Det står still, har inte fått mina pinnbultar än ![]() |
||||
Krille!
Du kanske får sällskap av mig och min kärra på en del banträffar i år! ![]() ![]() och senare i sommar alt nästa säsong planerar jag att få ut denna,med en swappad motor! En helrenoverad M106(3,5l r6 med kkk27) med ca 350hk. ![]() ![]() |
||||
Re:
Helvete vilken porrig 635a! Vi msåte mötas upp för en fotosession i sommar! ![]() ![]() ![]() Sorry chrille för OT! /Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
||||
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31 >> 3 besök senaste veckan (86388 totalt) |