Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2127 besök totalt |
Hur stora fälgar på en Lancia A112 Junior?
Funderar på att köpa ett par fälgar nu då jag bara lånat ett par breddade plåfälgar av en kompis. Tänkte då kolla vilka dimensioner man kan åka utan att det tar i. Bilen är ej sänkt ännu men kanske göra efter fälgmontering. Går det åka 14"? eller ska man nöja sig med 13? Vet inte hur breda dom fälgarna som jag har på bilderna är men då tog det i bak när man åkte 2... vill gärna kunna åka med folk i bilen ![]() /Mattias http://www.garaget.org/?car=18695 _________________ Mattias Lindblad |
Tjena
Ser ut som om du har väldigt breda fälgar och däck. Utan breddning så kan man inte ha för brett. 5,5x13" och 175 däck är nog gränsen om du inte vill att det ska ta i, typ CD30 fälgar. Man kan ha 14" utan att det tar i. Jag funderar själv på om jag inte ska uppgradera till 14" för att fylla ut hjulhuset. Mvh Marco _________________ Marco Cenaki |
ok kanon tack! får nog bli ett par 14" då. Men man skulle vilja ha med lite kant fast det är nog svårt.
Ja dom är breda dom som ligger på och nu vet jag ju då att 5,5 är lagom istället. Hur är det med 14" vilken profil ska man lägga sig på? Maila gärna bilder Lucky_Luke_@hotmail.com /Mattias _________________ Mattias Lindblad |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2127 besök totalt |