Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (3773 totalt) |
F1 Spielberg
M. Schumacher verkar ju vara en iskall typ, jag skulle nog ha hoppat ur bilen illa kvickt om jag hade eldsvåda 20 cm bakom nacken... ![]() Men Montoya borde ju ha vunnit idag, men BMW-Williams verkar bara gå bakåt i utvecklingen just nu... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Det är lite lustigt att det alltid är Montoyas maskin som går i bitar. Ralf verkar vara mildare mot materialet. De flesta haverierna har väl Montoya haft när han blivit stående lite för länge i depån och sen gått ut med något för varm maskin.
Synd att racet inte var ett par varv längre. Då hade nog dubbelsegern varit ett faktum och tätstriden i VM ännu tightare. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Lyckades bara se sista varvet live men kollade på delar av ett sammandrag på dsf ikväll och det verkar ju ha vart ett spännade lopp.
Tror ferrari ska hem och skruva tankriggar och prata lite med fia och företaget som levererar grejerna. Synd att montoyas motor inte var frisk de hade tydligen sett på telemetrin att det var nått problem med vatten nånting (min tyska e inte den bästa) från början och visste att hans bil skulle paja förr eller senare. Hade nog vart med i toppen där annars mot slutet. Kul att button hade lite fart i maskineriet oxo nu får vi bara hoppas att vilneuve hittar lite fart och får en bil som håller. Jobbigt att damattas bil krånglade så och såg till att slita lite extra på bilarna och få frentzen att bryta. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Tja, bygga en lika bra bil som Ferrarin vore nog en bra ide. Eller kanske t.o.m. en bättre, som under Schumis första år i Ferrari. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Ja - det är helt otroligt? MS är duktig, det visade han om inte annat på kvalet. MEN han visade också vilket arsel han är. Om han tyckte att JPM inte skulle kört hela vägen tillbaka (gjorde JPM det förresten?) så skulle han sagt det - och endast det. Han hade inte behövt tillägga att JPM möjligen skulle ha blivit lat.... Efter Hill-94 och Ville-97 så verkar det som om MS anlitat PR-konsulter. Ränderna går dock inte ur - det bevisade han igår och även förra året när han körde om RB. För den gången stod han efteråt och sade att det var ett teambeslut som han inte delade - my ass att det var?! Han hade kunnat strunta i att köra om om han verkligen tyckt att det var fel att han skulle bjudas på den segern - men det tyckte han inte.... MS är och förblir ett duktigt svin. Mvh / Micke P.S. När han dessutom sitter och säger honestly i varannan mening så undrar jag? Är allt annat han säger dishonestly då eller? ![]() D.S. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Nu ska du inte vara sur Micke, bara för att MS bevisat att han är vassaste föraren. Ofta får MS utstå kritik för att han är inte så snabb utan han har bara en snabb bil. MS är snabbast och mest strategisk. I ett normalt lopp där han har ledningen och inget strular är jag övertygad om att MS har en marginal när han kör. Han spar på materialet fast han kör snabbt, eftersom han är en så duktig förare. När det behövs, som igår efter depåstrulet, så kör han fullt för att vinna och klarade det. Hatten av till Schumi, den bäste föraren någonsin. Med bäste avses en kombination av snabbast, mest taktisk och inflytande på stallets prestation. Kommentaren om JPMs lathet var befogad. Att köra till depån och bryta istället för att parkera på ett säkert ställe utmed banan är ju rätt korkat med tanke på säkerheten för övriga. Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Sur? ![]() Vadå, tar du F1 personligt? ![]() Föv: Som jag hoppas att du läste(?) så skrev jag att han var duktig - ett duktigt svin men ändå.... ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Jag läste det, men jag tänkte jag skulle kasta lite fotogen på brasan angående JPM ![]() Det övriga om MS prestationer var mer en allmän reflektion, men jag tänkte att du kansek skulle göra mothugg värre än vad du gjorde. Du smakade bara på betet och spottade ut det igen.... ![]() ![]() Jag är mest nöjd eftersom jag är med i en Fantasy F1 anordnad av några engelska bekanta där vi satsat £3 var. Jag ligger delad 3:a av 69 och efter denna rundan har jag kanske tagit 2:a platsen. Jag har Ferrari och Kimi R vilket gav bra utdelning. ![]() D _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Precis, som i Spa-98 när en förare körde sin bil som enbart hade tre hjul kvar över halva banan i ösregnet med nollsikt för att komma till depån, när han lika gärna kunnat parkera direkt istället för att utsätta de andra för en uppenbar fara. Sådana förare skulle diskas ifrån VM (vilket även testades året innan). Men, men, en förare som fullständigt klantar till det i årets tre första lopp, när bilen inte är lika överlägsen utan han utsätts för press, är förstås helt ofelbar och bäst genom tiderna. Resultaten har inget som helst att göra med det superba material och resurser som Brawn, Byrne, Todt och de andra levererar. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
ok, ja ha ja. ok, emellanåt är det faktiskt väldigt kul att backa in en tankbil i majbrasan. ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Är det Rubens du snackar om? ![]() ![]() ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Det är väl ändå ingen som inbillar sig att Ferrari hade varit där de är utan Schumacher? Han drog väl med sig lite folk från Benetton och dessutom har han sett till att få fler duktiga människor i teamet.
Benetton-bilen blev misstänkt långsam och svårkörd samma säsong som Ferrarin helt plötsligt blev snabbare...eller var det platsbytet mellan förarna? Att JPM är en fara för andra är ju ingen nyhet. Hans körstil imponerar inte på mig, direkt. Han verkar ungefär lika sansad som Villenueve. McLaren ska väl ändå vara tysta om det där med stallorder. Det var väl en sån som gav Häkkinen första segern? "Det är inte lätt att va ödmjuk när man är så felfri..." _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Haha, du tog orden ur mun på mig. Gjorde paus i mekandet för att få se F1 i går. Blev ärligt talat ganska så arg på stollen som spred "halk material" på 2km bana. Hoppas han får ett straff som svider för det handlar om säkerhet oavsett om det är vattenånga eller oljerök. Han äger ju inget körkort längre dessutom. Sen kan man ju alltid dra upp Shoemakers dumheter när han var yngre. Han har faktiskt mognat när det gäller hans körning. Jag håller på Ferrari bilarna och främst Rubens (Har 3 italienare själv, ganska naturligt val) men har faktiskt börjat tycka om MS. Han är i mina ögon den mest kompletta föraren i modern tid. Kvalet var imponerande. T.o.m Eje Elgh som älskar Finnar höll med om det. Synd att det inte blev mer fajt om 2:a platsen bara. ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
När Coulthard vann i Monaco ifjol så blårykte väl motorn halva loppet, men ingenjörerna knappade på sina datorer så det försvann! Borde han inte blivit svartflaggad för det också? (Apropå Montoyas oljespill)
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Haha, det visste jag inte..... var det en läckande ventilstyrning som dom tätade med några Byte ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Eller om det kanske var Todt och Ferraris pengar som lockade över Brawn, Byrne och de andra? Ferraris konstruktörspoäng 1995, utan Schumi och B&B: 73 Ferraris konstruktörspoäng 1996, med Schumi men utan B&B: 70 Ferraris konstruktörspoäng 1997, med Schumi och B&B: 102 Men Schumi är snabbast och bäst av alla någonsin och har egentligen byggt hela bilen själv. Mycket snabbare än Senna t.ex.. De såg man bl.a. -93 när Benetton var Fords fabrikstall och McLaren fick hålla till godo med 2:a klassens köpmotorer. Ron sa att det var en hemsk situation då de inte hade en konkurrenskraftig bil och därför fick betala Senna en jättesumma i lön och fick därmed en ännu sämre bil p.g.a. det saknades pengar till annat. Schumi vann ett lopp och Senna 5. Men Willi Weber är iallafall en otroligt duktig manager och PR-man - mer myter till folket. ![]() En annan som Schumi kan tacka sin strålande karriär för är Bernie som insåg att det fanns pengar att göra om man kunde intressera det F1-ointresserade tyska folket för en bra tysk förare. Annars hade det nog inte blivit något Benetton-äventyr och B&B hade fått göra någon annan till världsmästare, om Flavio nu hade lyckats skrapa ihop de stora pengarna utan sin tyske stjärnas namn. Mercedes är paradoxalt nog en annan bidragsgivare, i och med att de(och nån fler?) betalade för Schumis första start i Jordan. Den ende som jag tycker är helt outstanding och verkligen one-of-a-kind i F1 är Bernie E. Verkligen imponerande. ![]() ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Kommer ej ihåg den händelsen. Gick motorn med ryk halva loppet (45varv?) kan den knappast ha lagt en sådan ridå som jpm gjorde i går. JPM var helt borta med kass motor. I det läget SKA man gå åt sidan för att undvika att lägga olja på banan. Det får alla lära sig som åker på klubbträff/licenskurs. Han var bara j-t lat i mina ögon därav ilskan. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Tänk, jag trodde bara det var Brittisk motorpress som hyste sånt agg till tysk perfektion...
Allra bäst hade det förstås varit om Adrian Newey hade arbetat på Ferrari, men man kan väl inte få allt. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (3773 totalt) |