| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Falkenberg & Imola sön 2/4 19:00
|
7 besök senaste veckan (4716 totalt) |
|
Ja, det är för jäkligt att det inte ska kunna funka bättre. Verkar som om vi får hålla oss till originalbanorna.
Sen får jag nog förtydliga att om det INTE blir grön flagg, så innebär det formationsvarv. Nu vet ni det iaf.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||
|
Utsparkat till windows när kvalet skulle börja,
och sen går det inte att ansluta igen.
Kan vi inte köra orginalbanorna istället? Hålla på med den här jävla skiten med 1fps, varv som inte räknas, kickad till windows vid sessions byte, server som krashar vid sessionsbyte och folk som inte kan ansluta överhuvudtaget. Känns som om det funkar max 1 gång av 10 när vi kör addon banorna
MVH smileymissbrukarn _________________ /Anders Kronberg |
||||||
|
Vi får nog ta och göra det. Köra alla 10 banorna och alla bilarna som ingår i spelet. Ta bort allt onödigt skit som inte tillhör spelet.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||
|
Tycker det var mycket knuffande idag, blev nog avpetad minst 6 eller 7 ggr!! Fortsätter det så vet jag inte om ajg vill va med längre.. surt och bli påkörd bakifrån hela tiden...
>
|
||||||
|
Ni som kör i SSR (eller vad det nu heter), vad för inställningar m.m. kör ni med där? Alltså på servern. Är det nonDX eller DirectX-server? Vore kul om någon kunde berätta lite tips på hur man får det stabilt.
Verkar ju inte som om det gör någon skillnad på 1fps-buggen om man har nonDX eller DX-server... Kul på Imola, men givetvis strulade det där med. Vissa fick fel startpositioner. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||
Så ska man väl inte säga... men visst är det surt att bli knuffad. Jag kan nog ta på mig en av knuffarna på dig Galne. Tyvärr, så har jag vanan att när någon håller på att missa lite när man får chansen att man blir lite övermodig även missa lite själv o då blir det inge bra... Men över lag så blir det lätt lite sladd o snurr när alla har så lika bilar... men elisen tycker jag är ganska kul bil att köra så här för då "packas" fältet ihop, även om CW eller Stacken vinner ändå, så har i alla fall resterande en chans...
_________________ Henrik Rosén |
||||||
|
Jag håller med Galne. Tycker inte det är kul alls när folk kör på en. En sak är det om man säger förlåt, stannar och väntar tills den man puttat av kommer ut på banan igen. Men när de inte säger ett skit och bara kör vidare, blir man lite sur. Men visst, det är nog för mycket begärt att folk ska stanna och vänta på en om man blir avknuffad. De stora pojkarna gör ju inte det.
Jag vet att ThomasT med har klagat på detta förut. Jag förstår hans ilska. Men så är det väl i racing, inget är rättvist.
Märker jag att någon bakom är snabbare, släpper jag dem. Jag vill inte riskera att de kör in i en. Släppte bl.a. Tony på Imola. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||
|
Det var ju inte så framgångsrikt...
Jag undrar om inte våra starter skapar extra mycket problem. Vi kanske skulle gå över till ett manuellt formationsvarv för att 1) inte alla skall jaga in i T1 på kalla dack 2) ev konstigheter hinner redas ut. Sen håller jag med om diciplinen.. vi gör ju detta för att det är skoj.. personligen tycker jag att det är synd att inte vänta med gratulationer, lämna servern etc tills alla har gått imål. det kan ju vara en skoj kamp om 10e platsen tex där helt plötsligt skärmen fylls av chatt-meddelanden eller leave-lagg från dom som kopplar från sig. Sen har vi lite skild erfarenhet av online-körning och då tycker jag det är extra viktigt att dom "gamla rävarna" tar lite extra hänsyn samtligt som dom som inte har samma erfarenhet har en extra koll i backspegeln. _________________ John Westerlund |
||||||
|
Håller med dig, John. Jag väntar alltid till alla är i mål. Tycker det är dålig stil. Stör mig själv på det då jag sällan är i täten. Visst, det går att stänga av så man inte ser vad folk skriver. Men tänk om det är något viktigt? omedvetet läser man vad som skrivs under tiden man kör.
Bättring grabbar!
|
||||||
|
Det är synd att det strular med addon-banorna.
Jag tyckte inte det var speciellt kul idag faktiskt .
Jag vet att ligan är på skoj, men för bövelen, kan inte vissa ta det lite lungt. Man behöver inte hetsköra och köra folk av banan. Tänk på att ju mindre man hetskör ju snabbare blir varvtiderna. |
||||||
om jag *vet* att jag puttat ngn brukar jag vänta, men det vet man ju inte alltid.. När det gäller chat-meddelanden under själva racet så klarar inte min simultanförmåga att både köra bilen och att skriva meddelanden.. blir helkasst.. så jag brukar i stället vänta tills efter loppet med att be om ursäkt. (sen blir det en vana att göra så eftersom dom ligor jag kört har chat-förbud under kval/race) [edit:stafvning] _________________ John Westerlund |
||||||
|
John: Jo, att skriva udner rejs är kanske lite dumt.
Nu glömmer vi denna dagen och tar nya tag med originalbilar och originalbanor nästa helg. Denna helgen räknas alltså INTE. Mitt förslag är att vi kör: Dag 1: Elise Dag 2: NGT Dag 3: NGT Dag 4: GT Dag 5: GT Vilka banor vet jag inte. Kom gärna med förslag. Elisen är ju lite slö, så banor med långa rakor är kanske inte så bra med den. Alternativet är att köra de i nummerordning efter hur de kommer i spelet. Dvs. Barcelona och Magny Dag 1, osv. Jag ominstallerar GTR på servern och lägger inte in något annat än 1.5-patchen. Ska göra likadant på min klient. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||
Gott. Jag tyckte också att det fanns plats för oss båda, och jag "kände" ingen touch men eftersom jag direkt fick en jättelucka blev jag funderasam. _________________ John Westerlund |
||||||
Det är DX. Exakt hur servern är konfigad vet jag inte, men vi kör med stillastående start och därefter manuellt formationsvarv. SSRs forum finns här: http://forum.rscnet.org/forumdisplay
Normalt gör det det, men falkenberg verkar helt enkelt vara kass.. tyvärr.
Det verkar som vi körde "Photoreal" versionen. Den enda jag kört tidigare (då utan problem) är "Imola GTR" _________________ John Westerlund |
||||||
|
ok, jag ska kolla vad de kör med.
Det enda som varit struligt med Falken förut har varit att servern har kraschat när vi skulle rejsat. Nu gjorde den iofs det idag med när vi bytte till kval-sessionen. Jag visste inte att det bara är Imola GTR som funkar. Trodde att alla skulle funka. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||
|
Det flöt på ganska bra för mig idag. Tyvärr så blev mina bakdäck lite varma mot slutet på Mantorp så jag tappade tre platser på typ sista varvet.....
På Imola fick jag köra själv nästan hela loppet, jag kom inte ifatt framförvarande och bilen bakom kom inte ifatt mig...
[GNÄLLMODE]Det tycker inte jag heller är riktigt.... ligger man bakom och jagar någon så SKA man ha marginal... Man ska inte köra om någon genom att ligga och knuffa på någon och slutligen tränga sig förbi... Först in i en kurva har rätt till plats, vilket betyder att man har INTE rätt att tränga sig fram bara för att man har lyckats sticka in framhjulet innan för någon. Något annat som jag irreterar mig mycket på är att de som håller på att varvas ofta är riktigt dåliga på att hålla undan, ligger man ett helt varv efter så får man helt enkelt flytta på sig....[/GNÄLLMODE] _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
ThomasT: Jo, så vill vi ju alla att det ska funka. Tyvärr tror jag inte det går i praktiken. Jag släpper iaf folk som är snabbare än mig själv.
Ett tips till er (inklusive mig själv) som ofta ligger längre bak i fältet, är att trycka på tab så man ser vilka namn och vilken position bilarna har. Dessutom är det mycket bra om man har en knapp på ratten dedikerad till att titta bakåt med. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||
|
Jag håller med Thomas här. Om man rejsar om position finns det ingen anledning att flytta på sig i
onödan. Risken om folk är för generösa är att det inte blir racing utan en form av "gemensam hot-lapping". Den förare som är snabbare kommer om ändå.. Och gör han inte det så är han inte tillräckligt snabb
Däremot är Mäckens rekommendation väldigt bra. Använd "vehicle tabs" och mappa en knapp för "look bak" så ser man direkt om bilen som kommer ifatt är en som man skall rejsa med, eller en som skall släppas förbi. Åsså en sak om varvningar baserad på egen hårt lärd erfarenhet.. När men blir varvad behöver man inte stanna eller köra ut på gräset. Det enklaste är att direkt efter en kurva gå ur race-line och släppa av på gasen lite tidigare inför kurvan. Då slipper man som varvad både att stressa och samtidigt förlora en massa tid. Viktigt är dock att inte "ändra sig" mitt i varvningen och börja vingla över banan. Då ökar risken ordentligt för att det skall smälla.. och sen en vädjan till dom som varvar.. Tänk på att erfarenheten och hastigheten är skiftande och tillåt lite marginaler. Med förhoppning om tuff, hård och incidentfri racing
/john _________________ John Westerlund |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Falkenberg & Imola sön 2/4 19:00
|
7 besök senaste veckan (4716 totalt) |