| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Dag 1 GTR @ Mo I Rana & Estoril sön 9/4 19:00
|
2 besök senaste veckan (3287 totalt) |
|
Dag 1 av 5 i vår liga. Mo I Rana har funkat bra tidigare, så jag hoppas den kommer göra det igen. Serverinfo (dedikerad server MED DirectX): IP: 83.233.59.243 (Direct IP) Lösenord: rejsa Bandbredd: 10Mbit GTR version: 1.5 Bil: Lotus Elise (OBS! Inte Exigen!) Banor: Rejs 1: Mo I Rana Mo I Rana http://www.bhmotorsports.com/downloa Rejs 2: Estoril Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L) Inga skador (du måste själv bocka ur "disable damage") Inga hjälpmedel. Däckslitage: Normal Depåstopp: Inga Startprocedur: Rullande start Träning: 10min Kval: 5min Rejslängd: 19min (Rejsstart ca. 19:15) OBS! om ni har problem att logga in med ert konto, skapa då ett konto igen med samma namn. SimBin verkar ha tagit bort en hel del konton. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Testade ett par varv på Mon med Elisen o det e ju en ganska "snabb" bana för Elisen... men det kommer nog bli en härlig bana att fightas på. Viss risk för tvärsåkning i vissa kurvor.
Elisen är ju rätt härlig så att man kan tappa greppet på alla fyra hjulen när man släpper för mycket på gasen i kurvorna, men kommer man inte FÖR fort bara så brukar det ju gå att få hem den igen... skojigt! Utgången ur sista kurvan kommer nog att bli ganska avgörande, får man fart där så går det jädrigt fort i första, andra o tredje kurvan.
_________________ Henrik Rosén |
||
|
Va kul det ska bli! Hoppas många är med idag. Jag körde lite Mo i rana och försökte ställa in bilen.. körde på 1:30,1 men tror det går att pressa en del till.
Vad kör ni på?
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
Angående varvtider. Kan man kolla varvtider i GTR-mappen eller måste man in i spelet?
|
||
|
Starta Motec Interpreter:n, så slipper du starta GTR för att se varvtider. Finns en del annat skoj i det programmet. Hittas i GTR\MOTeC\Interpreter eller på startmenyn.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
|
||
|
Stacken: Kolla txt-filerna i GTR\UserData\LOG\Results
Tror iofs bara de skapas om man kör server. Det är dem jag får varvtider m.m. från våra rejs som jag sedan lägger upp på min hemsida. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
Bara från server. |
||
|
Sant.
Server uppe redan nu om någon vill testa hur bra banan/servern funkar. Kör med DirectX nu. Ni som har Exigen installerad, TA BORT DEN!! _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
Ett par frågor... Jag har haft Exigen installerad förut när vi kört? Det har inte vållat mig några problem? Men kanske det vållar andra problem? Har tagit bort den nu. Är det 100grader däcken ska ligga på när det är optimalt? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
|
||
|
Har ni testat att köra Mo I Rana baklänges, som den var konstruerad? Den känns betydligt mer harmoniskt då. Tydligen fick de vända på riktningen för att det var risk att man körde ner i dagbrottet.
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2 besök senaste veckan (3287 totalt) |